Köpte en SP1 förra veckan och den är mappad och bänkad efter Yoshiburkarna och kn filtret som sitter på.
På bänkpappret står det att den ger 110 hk på hjulet, är jag helt ute och cyklar om jag tycker de låter lite?
Vet ju iof att man får räkna med effektbortfall på 25% eller vad de är.
Tycker du ska ta siffrorna me en nypa salt...
Tyvärr så visar alla bänkar mer lr mindre olika, o för några år sen så visade de flesta bänkar mer lr mindre glädjesiffror..
Men den trenden verkar ha vänt o många e besvikna på de resultat de får fram idag i jämförelse vad de har läst att just en sån hoj de har kan prestera.
Mer intressant o viktigare e ju en sk före/efter jämförelse, dvs att du bänkar innan modifikation och efter, i SAMMA bänk!!
Samt att de inte e nån stor svacka lr puckel i effektkurvan..
Som jämförelse kan jag ta min hoj.
-02 e den bänkad orginal, dock me akrarör: 125hk/10200rpm samt 100nm/7800rpm
-02, samma dag o bänk med pc2, kn-filter o akrarör: 133hk/10200rpm samt 103.5nm/7800rpm
-05 körd me samma mod som ovan men i annan bänk: 120hk/10200 samt 98nm/7800rpm, dvs sämre än orginal i förra bänken
Efter de så har motorn blivit portad, fått högkompskolvar, vassare kam, annan snorkel o luftburk samt en pc3usb o akrarör..
Dock uppstod lite trassel så den e körd i ytterligare en bänk, men på samma verkstad i Väsby som första gången..
-06 me ovan nämnda mod: 134.5hk/10200rpm samt 105.5nm/7800rpm
-07 ska den köras i bänk igen, då samma som precis före trimningen, återkommer me siffror då!
Nån som hängde me???