Honda SP1-tråden

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Många anledningar.
Den som väger tyngst är att jag snöat in på banåkning och det är där jag har roligast.
Hojen är så jävla fin o jag har lagt ner mycket omsorg på att den så skall förbli, så då känns det lite bakvänt att kitta den för banändamålet.
Blir nog en skabbig 1000 eller en 750 att åka bana med.

Tjöp min vetja! :)
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Haha, tack för erbjudandet, men nej tack, ingen mer sp1 på ett tag.
Underbar hoj, men jag måste testa något annat nu.
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Nu står det en SP1 på blocket för 46000:- Tror att det kan vara den som såldes för 38000:- för två veckor sen....:va
Den här har oxå micron slipon i lite dassigt skick, dock så står mätaren på 4378 mil....
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_SP1_VTR1000_30356987.htm?ca=10&w=3

Hepp. Innan du klistrar på de nya dekalerna. du skulle inte kunna rita av de som ska sitta på tanken?? De stora delarna av vingarna.
Skulle behöva veta måtten på dessa.
 

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Tjena Killar!! Kul att se tråden som inte dör iallafall ;) Har ni saknat mig! Är den någon som känner,vet eller kan hjälpa mig att finna en fin SP2:a. Sommaren 2011 är jag back on track...Softishman!! fan att du orkar att hålla på :) men samtidigt kul att du har spettan kvar.
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Nån som har foto på hur kabelhärvan ska var framme vid kåpan???
Efter som all el på min är flyttad så har jag ett råttbo vid kåpan:huvet
Allt funkar men de dragningen är inte den snyggaste kanske:krama

Känns som att alla kablar är kortade eller nått sånt.:va
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hepp. Innan du klistrar på de nya dekalerna. du skulle inte kunna rita av de som ska sitta på tanken?? De stora delarna av vingarna.
Skulle behöva veta måtten på dessa.

De har inte en rak kant... Jag ska försöka att göra en mall av dom!

Tjena Killar!! Kul att se tråden som inte dör iallafall ;) Har ni saknat mig! Är den någon som känner,vet eller kan hjälpa mig att finna en fin SP2:a. Sommaren 2011 är jag back on track...Softishman!! fan att du orkar att hålla på :) men samtidigt kul att du har spettan kvar.

Jag kommer aldrig sälja min SP1, bara uppdatera den tills jag blir nöjd... SOm om att den dagen kommer då jag är nöjd....:huvet:yoparty
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Nån som har foto på hur kabelhärvan ska var framme vid kåpan???
Efter som all el på min är flyttad så har jag ett råttbo vid kåpan:huvet
Allt funkar men de dragningen är inte den snyggaste kanske:krama

Känns som att alla kablar är kortade eller nått sånt.:va

Jag ska leta i arkivet....

Hitta några som kanske kan vara till hjälp...:tungan
 

Bifogat

  • IMG_2166.jpg
    IMG_2166.jpg
    111.7 KB · Visningar: 56
  • IMG_2167.jpg
    IMG_2167.jpg
    109.3 KB · Visningar: 59
  • IMG_2184.jpg
    IMG_2184.jpg
    114.4 KB · Visningar: 55
  • IMG_2833.JPG
    IMG_2833.JPG
    184.9 KB · Visningar: 59
  • IMG_2844.jpg
    IMG_2844.jpg
    218.3 KB · Visningar: 64
  • IMG_2851.jpg
    IMG_2851.jpg
    221.4 KB · Visningar: 61
  • IMG_2855.jpg
    IMG_2855.jpg
    227.2 KB · Visningar: 63

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
HJÄLP!! Vill ha en en SP2:a HJÄLP!! Finns det någon på tråden som kan ge mig detta! Svensk eller Engelsk spelar ingen roll........
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Jag ska leta i arkivet....

Hitta några som kanske kan vara till hjälp...:tungan

Kanon bra:tummenupp
För hela den delen till mätaren och lyse gick mellan ramen och gaffeln å de blev trångt som faan:gnissla

Så nu blir de att dra om allt till helgen:banana
Kan skicka adress så du kan skicka mallen skulle va toppen att få den.
Ska beställa kina kåpor som är lackade och vill ha tanken lackad bra likt orginal med:D
 

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2002 SP-2
Kanon bra:tummenupp
Ska beställa kina kåpor som är lackade och vill ha tanken lackad bra likt orginal med:D

Du vet säkert vad du gör och att fälten på tanken är inlackade dekaler... Ett alternativ är att kopiera dekalerna från någon som har omonterade (vem kan det vara?) i en vanlig kopieringsapparat och ta till en dekalsättare med skärmaskin. Kan troligen lätt fixa dessa dekaler i valfri färg. Om du inte känner till någon bra vet jag en i närheten av mig...

HJÄLP!! Vill ha en en SP2:a HJÄLP!! Finns det någon på tråden som kan ge mig detta! Svensk eller Engelsk spelar ingen roll........

Allt är till salu för rätt pris ;-)
 
Last edited:

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Du vet säkert vad du gör och att fälten på tanken är inlackade dekaler... Ett alternativ är att kopiera dekalerna från någon som har omonterade (vem kan det vara?) i en vanlig kopieringsapparat och ta till en dekalsättare med skärmaskin. Kan troligen lätt fixa dessa dekaler i valfri färg. Om du inte känner till någon bra vet jag en i närheten av mig...



Allt är till salu för rätt pris ;-)

Precis har en kanon bra lackerare som ska göra jobbet. Sen blir det på med dekaler innan klarlacken åker på:banana

Å få en reklam byrå att skära ut dem i rätt färg är nog inga problem.
Men man vill ju ha rätt storlek så att ingen ser att de inte är orginal:yoparty
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
HJÄLP!! Vill ha en en SP2:a HJÄLP!! Finns det någon på tråden som kan ge mig detta! Svensk eller Engelsk spelar ingen roll........

sök på autotrader.co.uk, pundet står så sjukt lågt nu (11 ggr pengarna) så du lär spara dig en rejäl slant att ta hem en från england mot att köpa en svensksåld, strålkastare finns att köpa på ebay.de:tummenupp

ps. bli unik, det finns en svart sp2 -07 till salu för 5495 pund:

http://www.autotrader.co.uk/classif...ds/sp2/radius/1500/postcode/sw195nh?logcode=p
 
Last edited:

333halfevil

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2007
Ort
kjøbenhamn
Hoj
Honda SP1, Honda SP2 ,Honda VTR1000F, Aprilia RSV SP 2000
Sp

HJÄLP!! Vill ha en en SP2:a HJÄLP!! Finns det någon på tråden som kan ge mig detta! Svensk eller Engelsk spelar ingen roll........



i know they guy who has this bike, he´s in Denmark, if it´s interessting for you, i can make up contact, but i don´t think is partucular cheap


sorry for writing in english, but my swedish is so poor, despite i love sweden so much and come there often :)

i know they guy who has this bike, he´s in Denmark, if it´s interessting for you, i can make up contact, but i don´t think is partucular cheap


sorry for writing in english, but my swedish is so poor, despite i love sweden so much and come there often :)


and then the link, wich was intended in the first answer, sorry


http://hondavtrsp.19.forumer.com/viewtopic.php?t=470
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Precis har en kanon bra lackerare som ska göra jobbet. Sen blir det på med dekaler innan klarlacken åker på:banana

Å få en reklam byrå att skära ut dem i rätt färg är nog inga problem.
Men man vill ju ha rätt storlek så att ingen ser att de inte är orginal:yoparty

Nu vet jag inte hur bra dekalerna är då jag inte kunde använda resten av dom i kittet...:huvet
Jag har beställ nya original dekaler och i värsta fall får jag göra egna till tanken.... :tungan
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Tjena Killar!! Kul att se tråden som inte dör iallafall ;) Har ni saknat mig! Är den någon som känner,vet eller kan hjälpa mig att finna en fin SP2:a. Sommaren 2011 är jag back on track...Softishman!! fan att du orkar att hålla på :) men samtidigt kul att du har spettan kvar.

Enormt...:) var har du hållit hus?

Klart du ska ha en 2a, mcevolutionens peak :D:tuttar. Svensksålda hojar (totalt 30 ex, 20 av modell -02 och 10 av modell -05) är naturligtvis enormt svåra att få loss men utomlands är utbudet ett annat. Jag hittade min i UK via brittiska Ebay och tog hem den via en kille som heter Mark Jennings (vilket jag inte är ensam om på sh för övrigt)
Softishman är en sann entusiast -och jävligt envis vad det verkar.:tummenupp
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Enormt...:) var har du hållit hus?

Klart du ska ha en 2a, mcevolutionens peak :D:tuttar. Svensksålda hojar (totalt 30 ex, 20 av modell -02 och 10 av modell -05) är naturligtvis enormt svåra att få loss men utomlands är utbudet ett annat. Jag hittade min i UK via brittiska Ebay och tog hem den via en kille som heter Mark Jennings (vilket jag inte är ensam om på sh för övrigt)
Softishman är en sann entusiast -och jävligt envis vad det verkar.:tummenupp

Entusiast javisst men envis?!:va:confused::rolleyes::tungan

Målmedveten tycker jag bättre om! :tummenupp:yoparty

Nästa sommar SKA jag köra min SP1 igen!!!! Då skall den vara i sånt skick att man vågar visa den på vägarna iaf... Men den är nog inte helt klar...

Som tidigare sagt, kolla ebay england, finns några bra objekt där! Mark Jennings hjälper dig med det mesta om du ringer och pratar med honom, hoppas du kan bra engelska då han inte pratar svenska...!
 

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
sök på autotrader.co.uk, pundet står så sjukt lågt nu (11 ggr pengarna) så du lär spara dig en rejäl slant att ta hem en från england mot att köpa en svensksåld, strålkastare finns att köpa på ebay.de:tummenupp

ps. bli unik, det finns en svart sp2 -07 till salu för 5495 pund:

http://www.autotrader.co.uk/classif...ds/sp2/radius/1500/postcode/sw195nh?logcode=p

:Bugar sjukt snygg!! Ska maila killen DIREKT jag tackar alla för hjälpen:tummenupp Framför allt du Abbe:krama

Enormt...:) var har du hållit hus?

Klart du ska ha en 2a, mcevolutionens peak :D:tuttar. Svensksålda hojar (totalt 30 ex, 20 av modell -02 och 10 av modell -05) är naturligtvis enormt svåra att få loss men utomlands är utbudet ett annat. Jag hittade min i UK via brittiska Ebay och tog hem den via en kille som heter Mark Jennings (vilket jag inte är ensam om på sh för övrigt)
Softishman är en sann entusiast -och jävligt envis vad det verkar.:tummenupp

Fa..n jag fick ju en hjärntumör vettu!:näsblod fick inte köra nån hoj längre :huvet. Fick sälja allt, nu efter några veckor så får jag veta att operation kommer ev December månad. Men till sommaren så är jag BACK ON TRACK! Fast då med en ännu bättre hoj!! Fråga mr Mark hur det ser ut på hans marknad!? Tackar för hjälpen :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top