Honda SP1-tråden

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
:Bugar sjukt snygg!! Ska maila killen DIREKT jag tackar alla för hjälpen:tummenupp Framför allt du Abbe:krama



Fa..n jag fick ju en hjärntumör vettu!:näsblod fick inte köra nån hoj längre :huvet. Fick sälja allt, nu efter några veckor så får jag veta att operation kommer ev December månad. Men till sommaren så är jag BACK ON TRACK! Fast då med en ännu bättre hoj!! Fråga mr Mark hur det ser ut på hans marknad!? Tackar för hjälpen :tummenupp

kirrar du den svarta kommer du garanterat bli kungen #1 i det här landet, 5495 pund= 62000:- vilket e ju ett löjligt lågt pris och som fazer skriver, anlita mark jennings så fixar han hem hojen åt dig. lampan kirrar du på tyska ebay, hittade ett par här:

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trk...kw=scheinwerfer+sp1&_sacat=See-All-Categories
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Fa..n jag fick ju en hjärntumör vettu!:näsblod fick inte köra nån hoj längre :huvet. Fick sälja allt, nu efter några veckor så får jag veta att operation kommer ev December månad. Men till sommaren så är jag BACK ON TRACK! Fast då med en ännu bättre hoj!! Fråga mr Mark hur det ser ut på hans marknad!? Tackar för hjälpen :tummenupp

Hjärntumör??? Shit killen, då förstår jag att det varit en visst fokus på annat....att man inte kan hitta en hoj känns ju som ett ilandsproblem i sammanhanget.

Som abbe påpekar så ligger pundet bra till, bättre än jag plockade hem min. Fina hojar dyker upp då och då (den helsvarta var faktiskt riktigt snygg, länge sedan jag såg en sån). Det är såklart enklare logistiskt med tyskland men ska man inte hämta själv så kvittar det ju. Mark Jennings är i UK en gång i månaden, ibland oftare, och tar alltifrån 5-7000 SEK för att skeppa över den. Hämtning sker hos honom utanför Eskilstuna.

Kolla ut en hoj så kan jag kolla med Mark.:tummenupp

kirrar du den svarta kommer du garanterat bli kungen #1 i det här landet, 5495 pund= 62000:- vilket e ju ett löjligt lågt pris och som fazer skriver, anlita mark jennings så fixar han hem hojen åt dig. lampan kirrar du på tyska ebay, hittade ett par här:

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trk...kw=scheinwerfer+sp1&_sacat=See-All-Categories

Håller också på den svarta....vita Castrol vimlar det ju av numera:D....:rolleyes::rolleyes:
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Kan någon svara på varför den har den "gamla" (samma som SP1) svingen? Har inte fått någon bra förklring på det fenomenet....
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
:Bugar sjukt snygg!! Ska maila killen DIREKT jag tackar alla för hjälpen:tummenupp Framför allt du Abbe:krama



Fa..n jag fick ju en hjärntumör vettu!:näsblod fick inte köra nån hoj längre :huvet. Fick sälja allt, nu efter några veckor så får jag veta att operation kommer ev December månad. Men till sommaren så är jag BACK ON TRACK! Fast då med en ännu bättre hoj!! Fråga mr Mark hur det ser ut på hans marknad!? Tackar för hjälpen :tummenupp


har du mailat killen:) gott att du är tillbaks på rätt köl igen, du var ganska deppad sist (av förklarliga skäl) vi pratade via pm när du blev sjuk:krama
 

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
har du mailat killen:) gott att du är tillbaks på rätt köl igen, du var ganska deppad sist (av förklarliga skäl) vi pratade via pm när du blev sjuk:krama

Jag har mailat killen men har inte fått svar än! Jag säger till ifall han hör av sig :) Deppig!! Jag kan säga att man blev överkörd av tåget. Hela min tillvaro slogs i spillror! Men efter regn kommer sol säger dom :)

Hjärntumör??? Shit killen, då förstår jag att det varit en visst fokus på annat....att man inte kan hitta en hoj känns ju som ett ilandsproblem i sammanhanget.

Som abbe påpekar så ligger pundet bra till, bättre än jag plockade hem min. Fina hojar dyker upp då och då (den helsvarta var faktiskt riktigt snygg, länge sedan jag såg en sån). Det är såklart enklare logistiskt med tyskland men ska man inte hämta själv så kvittar det ju. Mark Jennings är i UK en gång i månaden, ibland oftare, och tar alltifrån 5-7000 SEK för att skeppa över den. Hämtning sker hos honom utanför Eskilstuna.

Kolla ut en hoj så kan jag kolla med Mark.:tummenupp

Hojen är utplockad! Kolla med Mark, för säljaren har inte hört av sig! jag väntar in honom tills på fredag, har jag inte hört nått så kan du väl kontakta Mark!:)
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Här har du lite info:

SP2 är lite förfinad mot en SP1 kort sagt...
 

Bifogat

  • RC51_FAQ.pdf
    69.3 KB · Visningar: 84

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Såg det nu jag oxå.... Men Jag har sett vissa RC51 2002--> med SP1 sving... Är dom annorlunda i USA? Förutom namnet då...?!:va

Hmm..jag med men då är det inga SP2. Eller också har man frivilligt bytt till en tyngre och fulare sving....inte så troligt.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Så mycket är det inte.... Det verkar mycket om man listar allt men alla saker gör inte hojen mycket bättre....:krama

Joho:D:D

Den stora skillnaden upplever jag är att kraften går att dosera lättare med SP2an sprut. Jag störde mig inte på min SP1 men visst var den mer av-på i ingreppet än min nuvarande. Det blir lite enklare, lite mer flyt, inte minst på bana.
 

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2002 SP-2
Så mycket är det inte.... Det verkar mycket om man listar allt men alla saker gör inte hojen mycket bättre....:krama

Det beror på vad man menar ;-) Det är faktiskt *många* uppdateringar, men de flesta är små (eller minimala...). Och visst, mycket bättre är inte SP2 (hade varit svårt). Det som märks är väl insug/avgas (+4 hästar och bättre gasrespons/mindre on-off effekt) och sving/fälgar. Den är totalt 6-7 kg lättare. Hursomhelst betydligt mer än Hondas normala vartannat-års-uppdatering.

Fast det är klart - de flesta byter ju avgassystem och sätter på PowerCommander och då har man ju ändå raderat ut det mesta av skillnaden som vi vanliga dödliga märker...
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Det beror på vad man menar ;-) Det är faktiskt *många* uppdateringar, men de flesta är små (eller minimala...). Och visst, mycket bättre är inte SP2 (hade varit svårt). Det som märks är väl insug/avgas (+4 hästar och bättre gasrespons/mindre on-off effekt) och sving/fälgar. Den är totalt 6-7 kg lättare. Hursomhelst betydligt mer än Hondas normala vartannat-års-uppdatering.

Fast det är klart - de flesta byter ju avgassystem och sätter på PowerCommander och då har man ju ändå raderat ut det mesta av skillnaden som vi vanliga dödliga märker...

Jupp, så är det, tror inte det är många som använder original avgas på en SP1 eller en SP2 för den delen.... SP2 ska vara lite mer kvickstyr tack vare annan gaffel vinkel oxå... Men man kan ju höja en SP1 i bak för att få samma effekt... Av/på effekten har jag märkt och den kan vara lite läskig ibland om man är ovan med hojen!
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Jag har en kompis som är grymt sugen på en SP1 eller SP2. Är det någon vänlig själ som kan ge en förtydligande vad dessa två grymma hojar skiljer sig åt? :)

Den absolut största skillnaden mellan Sp1 och Sp2 är hur vanliga de är. En svensksåld Sp2 är sällsyntare än en fotomodell utan anorexi medan en Sp1 är relativt enkel att få tag i, med reservation för lågmilare i originalskick.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Den absolut största skillnaden mellan Sp1 och Sp2 är hur vanliga de är. En svensksåld Sp2 är sällsyntare än en fotomodell utan anorexi medan en Sp1 är relativt enkel att få tag i, med reservation för lågmilare i originalskick.

En nyfiken fråga, vad är en lågmilare? Med tanke på att dom är 10-11 år gamla alltså....?! bara nyfiken...:D
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
En nyfiken fråga, vad är en lågmilare? Med tanke på att dom är 10-11 år gamla alltså....?! bara nyfiken...:D

Det beror lite på hur man ser det. Personligen tycker jag att en hoj som gått över 5000 mil i princip aldrig kan betraktas som lågmilare oavsett ålder. På en Sp1 är väl allt under 3000 mil att betrakta som lågmilare.

En helt ovetenskaplig och högst personlig skala för årlig körsträcka:
Lite: <300 mil/år
Normalt: 500 mil/år
Mycket >800 mil/år

Det är som sagt mitt eget högst personliga känsloliv som konkretiserats här och har inget med Newtons tredje lag, Boltzmanns konstant eller verkligheten i övrigt att göra. :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top