Honda SP1-tråden

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
HaHaHa.. å killen tror att han ska få 60-70k *AsG* Finns folk till allt !!

jo den killen var/är lite speciell, han är säkert trevlig men han ska inte syssla med att göra affärer för det suger han på!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vet inget om den hojen men priset kan tyckas lite högt, men det är dom ju värda...:tummenupp:banana:rolleyes:

Den HÄR då?!

Annars verkar den här VÄLDIGT FIN!!! SP1 i england
Pundet står ju lågt nu.... Bara be Mark Jennings att hämta och köpa ett nytt/beggat lyse....:tummenupp

Lycka till!!!!

Tycker samtliga hojar ligger för högt i pris spontant, inte minst med tanke på att det är lågsäsong.

Ska man importera ska det vara en speciell hoj eller väldigt billigt (helst både och :)) En original SP1 från uk för 37 600 + transport + reggning + ny lampa fram etc känns inte som någon höjdaraffär. Fina svensksålda ex för 45-50k brukar ju gå att få tag på även om de börjar logga en del mil.

Last edited:

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Lite uppdateringar

Vart lungt ett tag nu men nu börjar man komma på rätt spår igen:banana

Hål för lysen nu klara bara att plasta fast distanserna. Var tvungen att tejpa fast lysena och det blev bra:tungan Sen är det lack kvar:yoparty

(Lite svårt att motivera sig i snön och mörkret)

Bifogat

• DSC_0142.jpg
    DSC_0142.jpg
    224.1 KB · Visningar: 46
  • DSC_0143.jpg
    DSC_0143.jpg
    224.7 KB · Visningar: 51
  • DSC_0145.jpg
    DSC_0145.jpg
    223 KB · Visningar: 48
  • DSC_0146.jpg
    DSC_0146.jpg
    235 KB · Visningar: 50

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-

Hål för lysen nu klara bara att plasta fast distanserna. Var tvungen att tejpa fast lysena och det blev bra:tungan Sen är det lack kvar:yoparty

Sweet!

Skulle sätta tillbaka batteriet idag efter en kontroll tidigare, och minns inte riktigt:va hur det skulle sättas tillbaks:gnissla Ska det ligga mot tankhållet eller mot cutsen? Ligger mot cutsen nu hoppas på att det är rätt.

Tittar också efter ett nytt baklyse! Någon som har hittat något najs diodbaklyse?

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Den ska luta mot cutsen! Så du har den rätt!!! Ser bra ut det där Twin-lover!!!

Själv så händer inget hos mig nu pga det kalla vädret.... JAG VILL JU BÖRJA MED DEKALERNA!!!

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Den ska luta mot cutsen! Så du har den rätt!!! Ser bra ut det där Twin-lover!!!

Själv så händer inget hos mig nu pga det kalla vädret.... JAG VILL JU BÖRJA MED DEKALERNA!!!

Tur att de är varmt i garaget:yoparty Fick ge mig faan på att de måste bli klart så gick de bättre med motivationen:tungan

Hoppas bara att besiktningen gillar de med till våren annars blir de tungt:huvet

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej

Ser bra ut! Exakt så som jag gjorde på min gamla spetta. Fasen vad tid jag la ner på den hojen, hade varit roligt att ha den kvar :rolleyes:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Tur att de är varmt i garaget:yoparty Fick ge mig faan på att de måste bli klart så gick de bättre med motivationen:tungan

Hoppas bara att besiktningen gillar de med till våren annars blir de tungt:huvet

Det tror jag att dom gör!!!:tummenupp Själv har man bara kall garage och där är det kallt nu..... brrrr

Ser bra ut! Exakt så som jag gjorde på min gamla spetta. Fasen vad tid jag la ner på den hojen, hade varit roligt att ha den kvar :rolleyes:

Köpa tillbaka den? Vet du vem som har den nu?

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag tror jag vet vem som har den. Dock tog jag av alla saker jag hade gjort och byggde om den till original innan jag sålde den. Så nu är de sakerna spridda över landet.

Tror tom att hojen blev vurpad. Någon som bromsade omkull sig och gled in under en bil. Men den skall nog vara lagad igen iaf.

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Har du bara rätt ljusbild för halvljuset så ska det inte vara några probs.
Har du osis kan de dock börja mumla om "helfordonsgodkännande"...

Ljusbilden är rätt så de känns lungt. Har dock inget parkeringsljus. Men va faan får tejpa fast ett provisoriskt:D Annars får man köpa en orginal toppkåpa och slänga på orginallusena för en dag:rolleyes:

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Då vet jag vem det var! Flying finn...?! Men den blev väl löst eller är jag helt fel ute?!

Det är inte samma hoj..! :7peta Då min importerades av "Stigefelts Motor" sommaren 2006 från Tyskland och jag var ända ägaren här i Sverige. :fakta :krama

Efter min incident med den "blinda" bilisten så blev den mycket riktigt inlöst av försäkringsbolaget. :gråta Var liksom inte så mycket att spara på!? (Finns bilder i mitt garage.) :död

//Flying Finn

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Det är inte samma hoj..! :7peta Då min importerades av "Stigefelts Motor" sommaren 2006 från Tyskland och jag var ända ägaren här i Sverige. :fakta :krama

Efter min incident med den "blinda" bilisten så blev den mycket riktigt inlöst av försäkringsbolaget. :gråta Var liksom inte så mycket att spara på!? (Finns bilder i mitt garage.) :död

//Flying Finn

Kul att du är här och skriver! Ok, så var det! jag håller fortfarande på och tjafsar om min incident för drygt 1 1/2 år sen.... Jobbigt....:död

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Kul att du är här och skriver! Ok, så var det! jag håller fortfarande på och tjafsar om min incident för drygt 1 1/2 år sen.... Jobbigt....:död

:) Läser ofta, men kommenterar sällan..! :tummenupp Men nu kände jag att det är lika bra att styra upp det hela med en gång. :nicka Så behöver det inte bli så mycket spekulationer och gissningar angående hojen... :brinnerup

Tråkigt att ditt ärende fortfarande inte har löst sig. :tummenner Det var väl det enda positiva i mitt fall... Att där fanns inte så mycket att diskutera, vems felet var..! :fakta ;)

//Flying Finn

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...