Honda SP1-tråden

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
För där är ju passformen bra?! Mina dekaler jag köpte (kopior på original) var så dåliga att en blind måste gjort dom... Nu har man nya ORIGINAL liggande som skall på snart....!
Nu behöver ju inte alla vara så dåliga men ha det i åtanke vid ev köp! LYCKA TILL!

Nu är ju original lite knepigare att få tag i om man vill ja just Castrol-kitet, men det är som du säger; Gott om dåliga kopior och skräp där ute.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Nu är ju original lite knepigare att få tag i om man vill ja just Castrol-kitet, men det är som du säger; Gott om dåliga kopior och skräp där ute.

Ja, det verkar inte bättre!

Nån som vill köpa slipon i titan med mellanrör?! Suget efter kolfiber är för stort....

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition

Bifogat

• DSC07008.jpg
    DSC07008.jpg
    243.6 KB · Visningar: 56
  • DSC06579.jpg
    DSC06579.jpg
    235.7 KB · Visningar: 68
Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Efter flera mail till honom gav jag upp... fick inte ett enda svar... *surt*:huvet:död:brinnerup

/QUOTE]

Han brukar vara lite slö på att svara. Jag har hans burkar och tyvärr ger kolfibern upp redan efter ca 500 mil då lamineringen är lite tunn. Det är under själva fästet som lamineringen ger upp och spricker. Om du åker med ett acra helsystem och vill byta burkarna så säljer han bara kompletta färdigbyggda. Han säljer INTE inloppsgavlar med 61mm anslutningsdiameter, tyvärr.

//Ricky

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Efter flera mail till honom gav jag upp... fick inte ett enda svar... *surt*:huvet:död:brinnerup

/QUOTE]

Han brukar vara lite slö på att svara. Jag har hans burkar och tyvärr ger kolfibern upp redan efter ca 500 mil då lamineringen är lite tunn. Det är under själva fästet som lamineringen ger upp och spricker. Om du åker med ett acra helsystem och vill byta burkarna så säljer han bara kompletta färdigbyggda. Han säljer INTE inloppsgavlar med 61mm anslutningsdiameter, tyvärr.

//Ricky

Tack för den infon, då skiter det sig iaf då... :gnissla

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Har fixat på lite dekaler idag....
Finns fler bilder i mitt garage ---> Mitt garage

Bifogat

• IMG_0279.jpg
    IMG_0279.jpg
    241.6 KB · Visningar: 53
  • IMG_0277.jpg
    IMG_0277.jpg
    235.8 KB · Visningar: 51
  • IMG_0273.jpg
    IMG_0273.jpg
    234.2 KB · Visningar: 52
  • IMG_0270.jpg
    IMG_0270.jpg
    232.1 KB · Visningar: 43
  • IMG_0267.jpg
    IMG_0267.jpg
    241.8 KB · Visningar: 54
  • IMG_0260.jpg
    IMG_0260.jpg
    239.3 KB · Visningar: 47
  • IMG_0256.jpg
    IMG_0256.jpg
    238.2 KB · Visningar: 58
  • IMG_0289.jpg
    IMG_0289.jpg
    232.6 KB · Visningar: 56

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
blir jädrigt grannt det där softish, fan va duktig du är, blir ju lite avis:)

Tackar så mycket! Blir väldigt bra måste jag säga....
Den stora svarta delen på tanken kommer att lackas dit och även den lilla som sitter där nu kommer lackas för att få det 110%!!! :banana

Vit/Svart Det blir snyggt det där :tummenupp

Blir väldigt snyggt, man ser inte på bilderna att det är lite pearl i lacken, kommer bli så fin i solskenet!!!! :tuttar

Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
För den som köpt en SP2a och funderar på att montera dekaler från original dekalkit (Castrol); Gör det inte! 9 år gamla dekaler fäster fortfarande bra, men när man tar bort skyddsplasten hänger ytskiktet med vilket sabbar hela dekalen. Jag lärde mig den hårda vägen ikväll.:huvet
Spar istället ditt originalkit som en trevlig souvenir och köp nya dekaler på E-bay.

Jag lider med dig Frezon :(

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
sakletare.

Hej

Jag söker lite smått och gott om det är någon som har ....

1 par vä/hö ljuddämpare till SP1 som passar till Akras helsystem (61mm rördiamter). Jag är trött på att laga mina nuvarande...

Letar även efter slirkoppling till donnan. Den kan vara felfri eller i behov av renovering, gärna en koppling som accepterar standard-lameller och plattor...

Justja, bromsskivor fram och bak också.....

//Ricky

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Hej

1 par vä/hö ljuddämpare till SP1 som passar till Akras helsystem (61mm rördiamter). Jag är trött på att laga mina nuvarande...

Letar även efter slirkoppling till donnan. Den kan vara felfri eller i behov av renovering, gärna en koppling som accepterar standard-lameller och plattor...

//Ricky

Ljuddämpare kan du beställa HÄR efter egna mått, inte så dyrt heller... Jag ska nog beställa därifrån sen.... Om någon köper min titan burkar först bara!!!!

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Hej

//Ricky

Här fanns det att handla förut:
http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Ho...P-REPAIR-Akrapovic-muffler-repairing-kit-.htm
Men verkar nästan som de utgått.. :confused:

Vad de gäller bromsskivor råder jag dig att köpa ISR, mycke bättre grepp & känsla!! Orginal har en tendens att slå sig när man bromsar hårt & ofta...

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...