Honda SP1-tråden

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Förlåt att vi går lite OT.

Mest ett litet spontanbesök av Harry Haffa. En målad bil, en hoj samt en civilbuss som gjorde lite kontroller under någon timme. Hojpolisen hälsade för övrigt glad påsk till alla när han for förbi fotokurvan :)
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Behöver ha loss styrkronan vilket verktyg behövs för att lossa den 6kantiga muttern, ska den sen återdras med en momentnyckel eller kan man bara dra åt på måfå?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Stor skiftnyckel eller passande ringnyckel, vet dock inte storlek... Nästan säker att den ska dras med moment pga koniska styrlager...
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Som nybliven ägare av en Sp1 så blev jag så snällt tillrättavisad att man bara var tvungen att lägga upp en bild på skönheten :)

En -00 som har gått strax under 2400 helt original vid inköp, två ägare. Köptes för 58000:- värd var enda krona!
 

Bifogat

  • vtr.jpg
    vtr.jpg
    85.7 KB · Visningar: 52

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Behöver ha loss styrkronan vilket verktyg behövs för att lossa den 6kantiga muttern, ska den sen återdras med en momentnyckel eller kan man bara dra åt på måfå?

32mm hylsa(har jag för mig) och ett spärrskaft..
Lossar den iaf nåra ggr/år och har aldrig använt nån momentdragare för återmontering, går på känsla.. Har funkat för mig i 6 år..:brinnerup
 
Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
32mm hylsa(har jag för mig) och ett spärrskaft..
Lossar den iaf nåra ggr/år och har aldrig använt nån momentdragare för återmontering, går på känsla.. Har funkat för mig i 6 år..:brinnerup

Man kanske skulle göra ett försök då, känns det sen osäkert kan man köra in och få åtdraget på momentum.:)
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
som nybliven ägare av en sp1 så blev jag så snällt tillrättavisad att man bara var tvungen att lägga upp en bild på skönheten :)

en -00 som har gått strax under 2400 helt original vid inköp, två ägare. Köptes för 58000:- värd var enda krona!

nice!!!!!

Man kanske skulle göra ett försök då, känns det sen osäkert kan man köra in och få åtdraget på momentum.:)

Ska jag vara ärlig så använda inte inte jag heller moment när jag monterade tillbaka den efter lackning... :rolleyes:
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Som nybliven ägare av en Sp1 så blev jag så snällt tillrättavisad att man bara var tvungen att lägga upp en bild på skönheten :)

En -00 som har gått strax under 2400 helt original vid inköp, två ägare. Köptes för 58000:- värd var enda krona!

:tummenupp:tummenupp
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Hej hopp igen, en till fundering...

Ibland när jag varit ute och kört så har jag sett stänk av kylarvätska på ramen ovanför påfyllningslocket på kylaren. Borde inte expansionskärlet ta hand om trycket eller är det knas med påfyllningslocket?

Mvh
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Ni som har satt dit undertail... hur gjorde ni med låset till cutsen?

Mvh

Flyttat det, det sitter numera under på undertailen...

Hej hopp igen, en till fundering...

Ibland när jag varit ute och kört så har jag sett stänk av kylarvätska på ramen ovanför påfyllningslocket på kylaren. Borde inte expansionskärlet ta hand om trycket eller är det knas med påfyllningslocket?

Mvh

Så har jag aldrig fått, nått knas verkar det som, hur varm är den vid körning?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top