Jag gjorde mina 60 mm långa. Helt utan beräkningar. Jag tittade bara på hur mycket utrymme det fanns i luftburken och anpassade sedan längden efter det.Japp, 54mm tror jag det är... hur höga är dina? så man på på ett ungefär...
Lycka till
Jag gjorde mina 60 mm långa. Helt utan beräkningar. Jag tittade bara på hur mycket utrymme det fanns i luftburken och anpassade sedan längden efter det.Japp, 54mm tror jag det är... hur höga är dina? så man på på ett ungefär...
Jag gjorde mina 60 mm långa. Helt utan beräkningar. Jag tittade bara på hur mycket utrymme det fanns i luftburken och anpassade sedan längden efter det.
Lycka till
Vad använder ni alla för motorolja i era SP:s?! När jag köpte hojen var den nyservad men jag fråga inte vad för olja han använt, sen bytte jag till Castrol GPS 10w/40 delsyntet och då kändes hojen bättre, kopplingen blev skönare mm....
Sen köpte jag riktig fin olja från Omega Lubricants (dyr olja som använts inom roadracing). Nu kändes den tidigare bra castrol oljan lika dålig som dess föregångare...
Och nu kan jag inte få tag på den där dyra oljan till vettiga priser då jag slutat jobba på det stället där man kan köpa dom...
Så vad använder ni för olja?
Om man inte orkar läsa kan man ta till sig tumregeln:
tratten skall vara lika hög som diametern på insuget och ha elliptisk utvidgning för att ge optimalt flöde.
OK/Q8 SBK Racing
Finns på 20-liters dunk hos Swedool, då blire ca 50:-/liter..
Vad använder ni alla för motorolja i era SP:s?! När jag köpte hojen var den nyservad men jag fråga inte vad för olja han använt, sen bytte jag till Castrol GPS 10w/40 delsyntet och då kändes hojen bättre, kopplingen blev skönare mm....
Sen köpte jag riktig fin olja från Omega Lubricants (dyr olja som använts inom roadracing). Nu kändes den tidigare bra castrol oljan lika dålig som dess föregångare...
Och nu kan jag inte få tag på den där dyra oljan till vettiga priser då jag slutat jobba på det stället där man kan köpa dom...
Så vad använder ni för olja?
flera....
Nu ska jag bara korta av dämparna lite...
Vackert!
Microndekalerna ryker väl då också? (Då blir den ännu snyggare).
Tack, dom ryker men nya kommer nog dit då gamla ägaren tog bort original skylten i alu som sitter popnitad = litet hål kvar som skall täckas... Därav måste jag ha nån dekal och det sitter en Micron logga på ändstycket så det funkar inte med nått annat då...
Kommer bli hur stilig som helst. 102db vid 5000rpm?
Väntar på kommande bilder...
Tackar! Din hoj ser oxå väldigt blank ut!!! Hade du 102db?
Första växeln är ju lite "lång" så att säga, jag gick upp fyra kugg bak (=1 kugg ner fram). det tycker jag är mycket bättre!HejHopp. Läste att drevning med minus en kugg i fram och plus en i bak. Är "racing-drevning" någon som har provat det? Bana/gata?
Mvh
Första växeln är ju lite "lång" så att säga, jag gick upp fyra kugg bak (=1 kugg ner fram). det tycker jag är mycket bättre!
HejHopp. Läste att drevning med minus en kugg i fram och plus en i bak. Är "racing-drevning" någon som har provat det? Bana/gata?
Mvh
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |