Honda SP1-tråden

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Gammal tidningsartikel.
 

Bifogat

  • vtr-sp1-1 tidnings artikel.jpg
    vtr-sp1-1 tidnings artikel.jpg
    126.1 KB · Visningar: 71
  • vtr-sp1-1 tidnings artikel sid2.jpg
    vtr-sp1-1 tidnings artikel sid2.jpg
    135.7 KB · Visningar: 60

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hej

Är man tvungen att göra hål i sidokåpan för att få dit krashpuckar? eller finns det någon annan lösning?

Softishman... tack för uppladdningen, super:tummenupp

Mvh

Har fler artiklar och bra att ha saker men dom var för stora, får jag mail kan jag skicka där istället!!! Lägg upp artikeln som fil istället, då komprimeras den inte...!

Ett tips är att köpa DURBAHN puckar istället då dom "vanliga" puckarna sitter väldigt lågt på hojen vilket resulterar i att den tippar över och iaf slår i tank med mera... Durbahn puckarna sitter högre på hojen, på ett helt annat ställe och borde skydda bättre vid ev vurpa eller tapp.
Jag har Durbahn puckar men inte monterat dom ännu men det kommer!
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Har fler artiklar och bra att ha saker men dom var för stora, får jag mail kan jag skicka där istället!!! Lägg upp artikeln som fil istället, då komprimeras den inte...!

Ett tips är att köpa DURBAHN puckar istället då dom "vanliga" puckarna sitter väldigt lågt på hojen vilket resulterar i att den tippar över och iaf slår i tank med mera... Durbahn puckarna sitter högre på hojen, på ett helt annat ställe och borde skydda bättre vid ev vurpa eller tapp.
Jag har Durbahn puckar men inte monterat dom ännu men det kommer!

Lysande, jag har: abyggeby@hotmail.com
Hur laddar jag upp en .jpg som fil? Jag väljer "ladda upp fil" hittar inget annat där. Ursäkta för att vara noob.
Mvh
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
När du svara på inlägg i avancerat läge har du ett gem ovanför texten brevid smilies där kan du ladda upp filer!!!:tummenupp:krama

Mail är ny skickat, hoppas det var något vettigt...
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Då har man ÄNTLIGEN startat hojen för första gången på nästan 2 år.... Gick hur bra som helst!!! Har dessutom lyckats med att lufta kopplingen och bromsen bak, nästa sak är att byta vätska fram oxå. Längtar ännu mer till första turen nu....

Bilder kommer imorgon kväll förhoppningsvis....

Tack o Bock :Bugar
Super bra att kika på!

Så bra!!!:tummenupp
 
Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Då har man ÄNTLIGEN startat hojen för första gången på nästan 2 år.... Gick hur bra som helst!!! Har dessutom lyckats med att lufta kopplingen och bromsen bak, nästa sak är att byta vätska fram oxå. Längtar ännu mer till första turen nu....

Bilder kommer imorgon kväll förhoppningsvis....

Det är nära nu :banana
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Last edited:

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Varför byta? Biltemas är precis lika bra och innehåller samma tillsatser som de från MC-butiken.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Varför byta? Biltemas är precis lika bra och innehåller samma tillsatser som de från MC-butiken.

Nja.... Det beror nog vilken olja man jämför med..... Jag vill ha tips på oljar ni använt och hur det har funkat, biltemas grejer är inget jag har på hojen, kanske på min gamla saab men hojen är helig! Den skall ha bättre grejer, det känns bättre för mig då iaf!:)
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Faktiskt inte, men det spelar ingen roll. Jag förstår hur du menar :)
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Jag vill ha tips på oljar ni använt och hur det har funkat, biltemas grejer är inget jag har på hojen, kanske på min gamla saab men hojen är helig! Den skall ha bättre grejer, det känns bättre för mig då iaf!:)

Jag kör Biltema olja och filter. :tummenupp
 

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2002 SP-2
har du kört med annan olja oxå? Vad blev bättre/sämre?

Har kört Motul ganska länge nu och har funkat bra (har hittills lyckats få tag på betydligt billigare än listpriset...). Körde ofta Castrol innan, men tror jag bara har haft Motul i mina SP1/2. Tvivlar på att man märker skillnad vid byte...

Fick iofs berättat en skräckhistoria av en gammal rejsare som hade fått problem vid byte till Motul eftersom den tydligen skulle lösa upp skiten i motorn effektivare. Alltså - annan olja = mer avlagringar -> byte till Motul = avlagringar löses upp och ställer till med problem. Rådet var att efter byte till Motul göra ett extra byte ganska snart för få bort upplösta avlagringar. Men det hela kanske bara var hans teorier och motorproblemen han fått kanske hade andra orsaker (även om han var väldigt övertygad ;-)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Depåstöd SP2

Vad använder ni? Var får man tag i sånt?
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Jag gillar Valtermotos racingstöd. Stabila men dyra. Ja, du har ju sett dem :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top