Honda SP1-tråden

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Ska inte köpa dubbeltbubbelt.Väntar på undertail men som sagt lååång leveranstid:mad: Man vill ju fixa å dona nu:gnissla Ska på med stålomspunnet också. :körsugensmiley

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
Jag fastnade i sp1 greppet för ett par veckor sen...och sitter mer än gärna kvar!
Bra härligt att vägra mainstream hojor som r1(väldigt bra cyklar men...).

Jo, varför är en del mattsvarta på bakdelen och andra blanka? vilken var orginalet?
Min är blank...

//Calle

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Vad kör ni på för olja i era SP-1:eek:r.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag fastnade i sp1 greppet för ett par veckor sen...och sitter mer än gärna kvar!
Bra härligt att vägra mainstream hojor som r1(väldigt bra cyklar men...).

Jo, varför är en del mattsvarta på bakdelen och andra blanka? vilken var orginalet?
Min är blank...

//Calle

Bra fråga...matt är iaf original :tummenupp

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ett akra helsystem i titan kostar bara 23 995:- eller nåt sånt!!
Tjöööp!!:näsblod :tummenupp

Nästan halva priset av vad en hoj kostar idag :S

Kommer ta mig ner till tyskland snart och skaffa mig en SP1a. Blir att dreva om den 15/41 direckT

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Har fått prisförslag på Akra-titansystem,PCIII:a,KN-filter och nya insugningstrattar för 25000:-.Då ska jag montera det själv,men det är ju bara roligt,sen ska firman ha 3000 för bänkning?Visst,tre lax låter inte mycke när det gäller grejer för 25,men bänkningen kan dom bjuda på tycker man.Får se hur det blir men man är ju sjuuukt sugen på att handla:tungan

T-Bomb

If im to loud youre too old !
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Honda sp1
Någon som har haft problem med att hojjen dör under körning fast inte helt utan bara sekundvis vid upprepade tillfällen ??? Jag blir gaaalen.... Jag tror att det e nått med bränsle systemet, tänkte plocka ned o göra rent men vill i af kolla om någon vet något annat.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Har fått prisförslag på Akra-titansystem,PCIII:a,KN-filter och nya insugningstrattar för 25000:-.Då ska jag montera det själv,men det är ju bara roligt,sen ska firman ha 3000 för bänkning?Visst,tre lax låter inte mycke när det gäller grejer för 25,men bänkningen kan dom bjuda på tycker man.Får se hur det blir men man är ju sjuuukt sugen på att handla:tungan

www.ebay.com /.de / .uk

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj

Klart du ska handla!! Akra och SP1 är ne för jeffla mullig kombination :yoparty :) :tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Hur tyckte du SP1:an skötte sig på Ringen då?

Körde själv där i helgen och var nöjd med hojen, dock ngt tung vid aktiv körning trivdes dock bättre på ringen med SP1.an än med gixxern.

Den motsvarade alla mina förväntningar men så gick det inte så fort heller...denna gång :D Visst, den är ingen 600 i böjarna men räcker och blir över för mig.

Dock lurar jag att göra något åt bakdämparen, tyckte den kändes stum i vissa partier. Inställningsfråga kanske men en Öhlinare står högt på önskelistan...å en PC3. :)

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Den motsvarade alla mina förväntningar men så gick det inte så fort heller...denna gång :D Visst, den är ingen 600 i böjarna men räcker och blir över för mig.

Dock lurar jag att göra något åt bakdämparen, tyckte den kändes stum i vissa partier. Inställningsfråga kanske men en Öhlinare står högt på önskelistan...å en PC3. :)

Va du där 1-3 juni??
De va jag me.
Såg dig på banan isåfall, men aldrig i depån...:confused:

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Sp1

tjenare!

Nu har jag äntligen läst hela tråden! puh!!
Verkar vara en trevlig hoj sp1:an och jag funderar på ett byte från bladen!
Det jag undrar över är om det finns någon som kan hjälpa mig med ett reg nummer så jag kan kolla premien, är inte den allt för dyr nu med den nya höjningen så kommer jag att slå till när rätt objekt dyker upp! (så har ni till salu kan ni ju pm:a)

Rock On / Per

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Va du där 1-3 juni??
De va jag me.
Såg dig på banan isåfall, men aldrig i depån...:confused:

Lägg av...?? Skumt...då måste det har varit din hoj jag trodde var en SP2..men skinnstället borde jag ha noterat. Körde du licens? Var Hornetkungen där också?

Stod längst bort mot in/utfarten annars.

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Lägg av...?? Skumt...då måste det har varit din hoj jag trodde var en SP2..men skinnstället borde jag ha noterat. Körde du licens? Var Hornetkungen där också?

Stod längst bort mot in/utfarten annars.

Sp2, jo jag tackar. Kanske för att den lät så överdjävligt eller!??:D
Sköt ju hål på mina ljuddämpare så den va lite svår o hålla tyst på söndan, avstod sista passet dock pga av decibelnivån..:rolleyes:
Körde snabba gruppen.
Nytt skinnställ, det gamla klippte dom upp på Karolinska i våras..

Höll till där man kör ut på banan ungefär.

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Någon som känns vid denna hojen?Såg den på Lelle-träffen,tror den lämnade mer pållar på bakhjulet än en SP-1 med akra helsystem.

Bifogat

• aa.JPG
    aa.JPG
    135.1 KB · Visningar: 183

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sp2, jo jag tackar. Kanske för att den lät så överdjävligt eller!??:D
Sköt ju hål på mina ljuddämpare så den va lite svår o hålla tyst på söndan, avstod sista passet dock pga av decibelnivån..:rolleyes:
Körde snabba gruppen.
Nytt skinnställ, det gamla klippte dom upp på Karolinska i våras..

Höll till där man kör ut på banan ungefär.

Jasså det var du...:D nu tycker ju iofs jag att enje twin inte kan låta FÖR mkt men jag hajar vad du menar...jeffla mulligt med motorbromsningen i slutet av målrakan BRÖÖÖöööö BRÖÖÖöööö :yoparty :) Swedies Mille bjöd på riktig sjönsång :)

Åh fan...har du klotat? Vad hände?

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...