Softishman
Fixare
Går inte så fort nu har 35 mil mellan hemmet å garaget
Många timmar under semestern får det bli
Oj då.... Snart semester?!
Går inte så fort nu har 35 mil mellan hemmet å garaget
Många timmar under semestern får det bli
Äntligen tillbaka efter FEM dagars vansinneskörning på Gotland Ring i helt perfekt väder. SPn har funkat perfekt och gick som tåget efter en snabbvisit förbi Andersson Turbo och hans bromsbänk. Enda smolket i bägaren rent tekniskt är väl egentligen den lite halvrisiga framgaffeln vars brister blir uppenbara i jämförelse med en moderna hoj. Bakstudsaren var ju redan bytt till en Öhlinare, så där finns inget att anmärka på.
Ni som kört racing med SP1/2, hur gör ni med den begränsade nedläggningsvinkeln? Jag gissar att man helt enkelt får flytta upp ljuddämparna eller leva med att de släpar i vid lite mer inspirerad körning?
Det finns ett knep, men säg inte att jag har sagt det.
Om man kopplar ur varvräknaren, så är det den gamla ljudnivån (103db) som gäller
Den blev ju riktigt snygg i den vita kostymen
Tack!
Jag har satt dem där parkeringsljusen sitter original. Har till och med besiktat den så
varför finns sp1 med olika färg på fälgar och måsvingen på tanken?
WTF...måsvinge????
SP1 finns bara i två färgkombinationer: 2000 Röd (Winning red på Hondaspråk) med svarta fälgar och gul tankvinge. 2001 kommer den även i silver med svarta fälgar och svart vinge på tanken.
Alla andra färgkombinationer är inte original.
Lite sent va? Se mitt inlägg nummer 4477...!
Jaa...oj...5 inlägg sent och allt..sorry.
Tur att vi har ordningsman i klassen.....
Begränsad nedläggningsvinkel....??
Har med vinden i ryggen och solsken i sinnet loggat 1,36 tider på GR och aldrig skrapat i ljuddämparna (Leo Vince SBK).
Oooo nu blev jag sugen att lägga ett part varv....
Skoja bara med dig...
Ingen som erkänner att dom tog en sväng i Uppsala i helgen på sin SP1/SP2?!
Högdragna rör borde ju förbättra nedläggningsvinkeln lite... Det är bara att sälja ditt akta helsystem, vi kan byta vet jag!!!
Hurvida det är jag, fjädringsinställningen eller däckmodellen som gjorde att däcken brann upp vet jag inte, men jag fick vara otroligt snäll med gasen ur kurvorna för att inte överhetta dem. För att få roligare varvtider med sådana förhållanden måste man gå snabbare in och genom kurvorna vilket fordrar större nedläggningsvinkel, eller mer hängande.
Hur som helst är max nedläggningsvinkel starkt begränsad om man jämför med en modernare sporthoj.
Edit: För att slippa köpa nya burkar körde jag med skvallerpinnarna kvar och det var dessa som skrapade i väl tidigt tyckte jag. Avgassystemet (Akra helsystem) har väl en del bättre marginal än originalsystemet, men jag ville inte riskera något.
Visst är det så att spn har sina begränsningar jämfört med nyare hojar men jag har aldrig upplevt just nedläggningsvinkeln som ett bekymmer.
Det här med däcken låter märkligt. Nog för att Gotland ring äter däck och att qualifier (det vanliga) inte är något superdäck men sånt slitage kan inte vara normalt. Vad körde du med för tryck?
Japp då vart kåpor på
Lite dekaler a'la softish kvar att sätta på samt tanken
Bytte bromsbelägg fram, men har fortfarande ordentliga vibrationer i styret när jag bromsar. Det återstår väl bara att byta skivor, någon som har ett bra förslag på vad man ska köpa? Honda's var ju ganska dyra.
Går i tankarna att tjöpa en SP2, den är inte registrerad i Sverige just nu men står i landet. (annons finns är på sporthoj, en vit rackare)
Är det något bortsett från registreringsbesiktningen som jag bör titta extra noga på en SP2:a, vanligt slitage osv är jag med på, syftar på något modellspecifikt?
Är det någon som besiktigat med Akra helsystem utan DB-killer?
Kört R1:a och Motard innan, känner att en ordentlig twin kan vara en kul hoj.
Jag har besiktat min med med ett akra 2-1 system utan anmärkningar. Besiktningsansvariga hade en HD själv så han hade väl lite överseende.Besiktiga med akrasystem kan kanske funka, men det systemet som sitter på är modifierat för att bara ha en slutdämpare. Normalt sett är det två. Hurvida det spelar någon roll eller inte låter jag vara osagt, men jag gissar att den låter lite mer.
Ditt största problem är dock att motorcykeln skall vara i originalskick med original avgassystem för att kunna registreringsbesiktigas i Sverige, så se till att du får med originalsystemet!
SP2 har normalt inga typfel utan bär snarare sina år/mil med ovanlig lätthet. HRC=kvalitet!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |