Honda SP1-tråden

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Går inte fort men en ny tank har det blivit iaf,
20130301_133517.jpg

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Slänger in en sån där dum "hur långt är ett snöre" fråga, men är det någon här som kört riktigt långt på SP1/SP2? Jag planerar en tur till Nordkap ( lär vara asfalt överallt ) och det tar emot att köpa på mig en "äventyrshoj" för det. Bortsett från körställning som är vad den är, finns det några bra lösningar att få med sig en rejäl packrulle?

En kille i Nederländerna hade byggt nå´n plattform baserad på passagerarsadelns infästning..

Eller är det bara en dum id´e, glömma och köpa en gammal insliten TDM/Transalp med värmehandtag?

Alltså, allt går ju men varför göra det mer obekvämt för sig än man behöver? Jag körde i stort sett nonstop Göteborg - Oskarshamn med min SP1 och det var ingen behaglig upplevelse. Nu var det iofs ösregn 75% av tiden och min 70 liters ryggsäck hjälpte inte direkt till med aerodynamiken men nä, någon hoj för längre turer är inte de här skönheterna.

De ska köras hårt och snabbt på en kurvig vägsträcka eller runt en go bana -då händer det grejor:tuttar:tummenupp

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Jag tänkte investera i en ny däcksuppsättning till hojen så man har nu till våren. Jag kommer köra 80% landsväg men även prova bana. Kvalité och prestanda är överordnat att däcken ska gå att köra i 7 säsonger så att säga.

Någon som har några rekommendationer??

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Har Bridgestone BT-020, mkt nöjd, grepp jämt även i bra tempo på banan och helt ok vid fuktigt/blött väglag.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Jag kommer köra 80% landsväg..
Någon som har några rekommendationer??

Michelin Pilot Road2, 2CT.
Blir fort varama. Bra vårgrepp o livslängd. :fakta

(För dem som hakar upp sig på bankörning, så kan jag meddela att sådana däck gjorde sig gott på min Blackbird på knutstorp).

Panucci

Mr
Gick med
27 Oct 2008
Hoj
Ja
Slänger in en sån där dum "hur långt är ett snöre" fråga, men är det någon här som kört riktigt långt på SP1/SP2? Jag planerar en tur till Nordkap ( lär vara asfalt överallt ) och det tar emot att köpa på mig en "äventyrshoj" för det. Bortsett från körställning som är vad den är, finns det några bra lösningar att få med sig en rejäl packrulle?

En kille i Nederländerna hade byggt nå´n plattform baserad på passagerarsadelns infästning..

Eller är det bara en dum id´e, glömma och köpa en gammal insliten TDM/Transalp med värmehandtag?

Bit ihop!

2 x Honda SP1 Stockholm - Mugello NON-STOP
http://bettskena.atwebpages.com/2011.html

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Vad är toleranserna på ventilspelet? plus/minus 0.03 har jag googlat fram, stämmer det..?

Har en hyfsad lista på smådelar jag vill beställa, var gör jag det?
Viktigt att det är kort leveranstid. I Sthlm eller via web spelar mindre roll.

Panucci

Mr
Gick med
27 Oct 2008
Hoj
Ja
Bra rulle, såg riktigt nice ut...

Satte mitt fäste längst bak på singelkutsen men vill ha ett framtill oxå; blir till att bygga egen habrovink alt. sno din lösning så, ja, bra stalltips...

Rock on!

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Ca 2800:- tankat och klart sen soppa och sånt till och från strömstad. Finns en tråd på vtr.nu i resedelen
Gå in och kolla :)

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Snart kommer det ut en annons på min SP1 på blocket men vill/hoppas någon här kan vara intresserad av den oxå... :gråta

Kolla mitt garage för fullständig spec och bilder!

Pris kan diskuteras vid seriöst intresse!

Mvh Fredrik

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...