Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Tackar, ja det hoppas jag oxå!
hittills har bara puckon mailat på den...:huvet Vill ni läsa dom "roliga" mailen?! :rofl

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Detta mail kommer från "Jocke"

betalar tyvär inte va du laggt ut e väl inte andra problem att du lagt
ut så mycke på hojen ??? köper hojens värde miltal å årsmodell

SVAR: Har ju inte ens satt ett pris... Är du intresserad eller inte, finns andra hojar för dig som bara köper hoj efter miltal och årsmodell!!

Nästa mail kommer från "Tony"

40 000 kr är mitt bud
man kan inte ta betalt för arbeten då skulle jag få 700.000 för min hoj
jag hoppas att du förstår men jag är villig att ge 40 för din

SVAR: Du tittar på fel hoj, leta vidare...

Så här står det i annonsen: Priset är otroligt svårt att sätta på en sådan unik hoj men jag kommer inte att skänka bort den eller begära några fantasisummor heller, den skall ju säljas är tanken.

Vad är det för fel på folk?! :huvet:brinnerup

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
För man klagar på priset som inte ens är satt i annonsen.... Har inte sagt att jag vill ha fantasisummor för den men bara för det behöver jag inte ligga lika lågt som alla andra som troligtvis är i sämre skick än min...

letar men efter en SP1 i original skick så tittar man på fel hoj, min är inte i original skick, den är i bättre skick!

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Håller med om att kommentarerna är rätt märkliga om man vill göra affärer men så är Blocket tyvärr.:gnissla

Ett råd Fredrik: sätt ett pris. Precis om N/A säger så är en originalhoj i bra skick värd runt 40-45k just nu. Att du inte nämner någon summa kan tolkas som om du vill ha mer -mkt mer.

Och en annan grej jag tänkte på: när du skriver "Pazzo" inom situationstecken....är det Pazzo eller inte?

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Fått ännu fler konstiga mail, några från tidigare puckon som inte ger sig...
Kan släppa den för 55-60 beroende på utrurtning som ska följa med...

Det är inga äkta Pazzo utan kopior som är snygga och sköna och fungerar bra, därav " tecknen...

Tycker inte att 40000:- är ett seriöst bud på hojen som den ser ut nu och jag är inte i akut behov att sälja så...
Men det står i annonsen att jag inte vill ha några fantasi summor och jag tycker inte 55 är en orimlig summa för min hoj!

Bara för att det finns andra för 40000:- behöver inte min kosta lika lite...!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Fått ännu fler konstiga mail, några från tidigare puckon som inte ger sig...
Kan släppa den för 55-60 beroende på utrurtning som ska följa med...

Det är inga äkta Pazzo utan kopior som är snygga och sköna och fungerar bra, därav " tecknen...

Tycker inte att 40000:- är ett seriöst bud på hojen som den ser ut nu och jag är inte i akut behov att sälja så...
Men det står i annonsen att jag inte vill ha några fantasi summor och jag tycker inte 55 är en orimlig summa för min hoj!

Bara för att det finns andra för 40000:- behöver inte min kosta lika lite...!

Din hoj är kanonfin Fredrik men vad du eller jag tycker den är värd är ointressant. Vore det inte mycket enklare att sätta ett pris så potentiella köpare slipper gissa sig till vad du menar med fantasisummor? Sätt 55 som hojen står och låt marknaden avgöra. Jag tror personligen du ligger fel i pris men bara du kan avgöra vilken som är din smärtgräns -om du nu öht ska sälja.

Ok. Jag tycker det personligen det ser skumt ut att nämna Pazzo om det inte är just Pazzo, lika lite som man skriver "Öhlins" eller "Brembo" men som sagt, det är jag det.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Som före detta ägare och Sp1 entusiast, så tycker jag 55-60k är en skäligt pris för denna hoj, det är ingen dussin hoj precis, dock är marknaden typ körd i botten när det kommer till bilar och mc´s, och folk tror att dom kan få sjuka pengar för en sak, och lika så kunna pruta så man får betala för att sälja.. :mad:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Som före detta ägare och Sp1 entusiast, så tycker jag 55-60k är en skäligt pris för denna hoj, det är ingen dussin hoj precis, dock är marknaden typ körd i botten när det kommer till bilar och mc´s, och folk tror att dom kan få sjuka pengar för en sak, och lika så kunna pruta så man får betala för att sälja.. :mad:

Bara för att vara tydlig så rackar jag inte ned på Softish hoj. Alla är vi entusiaster härinne och ingen skulle bli gladare (jo softish....:)) än jag om han fick ut ett pris i det spannet för sin Spetta Special.

Min huvudpoäng var att jag tycker han borde sätta ut ett pris. Precis som annonser utan bilder (eller en sudding mobilbild) så blir det betydligt svårare att förhålla sig till objektet utan någon slags härad vad säljaren förväntar sig. SP1/2 är inga dussinhojar i sig men kom igen: vi ser ju vad ett gäng mer eller mindre original SP1 från samma år och liknande miltal är värda. Utgå därifrån och lägg på den summa som det speciella är värt. Är det tvärtyst eller man får bud som ligger 15k under ja då kanske det är läge att ta sig en funderare om priset inte är på fel nivå -iaf just nu.

Jag tycker marknaden är precis som det brukar vara så här års. Gillar man inte priserna på det man vill köpa avstår man. Gillar man inte det man blir erbjuden att sälja din pärla för, ja då avstår man. Svårare än så är det inte.

Last edited:

varl

poit.
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
Honda SP2 2005
Någon som har en gammal passagerar sits till en SP2 till salu? Tänkte modda en lite för att få bättre packningssystem på min donna inför sommarens säsong. :)

varl

poit.
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
Honda SP2 2005
Alltså, allt går ju men varför göra det mer obekvämt för sig än man behöver? Jag körde i stort sett nonstop Göteborg - Oskarshamn med min SP1 och det var ingen behaglig upplevelse. Nu var det iofs ösregn 75% av tiden och min 70 liters ryggsäck hjälpte inte direkt till med aerodynamiken men nä, någon hoj för längre turer är inte de här skönheterna.

De ska köras hårt och snabbt på en kurvig vägsträcka eller runt en go bana -då händer det grejor:tuttar:tummenupp
Smaken är som baken. Jag körde 420 mil över 21 dagar förra året - norge, sverige, tyskland, tjeckien, österrike, italien och slovenien - utan att tänka så mycket över bekvämligheten. Det var främst knäna som tog stryk, mest p.g.a. gamla skador. Nu har jag beställt justerbara fotpinnar för i år, så hoppas det ska bli ändå skönare att lägga mil bakom mig. :)

Som referens är jag 192 cm och väger 95 kg, så det är inte som att hojen är helt perfekt för min del. Men älskar man den så lider man med den.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Smaken är som baken. Jag körde 420 mil över 21 dagar förra året - norge, sverige, tyskland, tjeckien, österrike, italien och slovenien - utan att tänka så mycket över bekvämligheten. Det var främst knäna som tog stryk, mest p.g.a. gamla skador. Nu har jag beställt justerbara fotpinnar för i år, så hoppas det ska bli ändå skönare att lägga mil bakom mig. :)

Som referens är jag 192 cm och väger 95 kg, så det är inte som att hojen är helt perfekt för min del. Men älskar man den så lider man med den.

420?? :gnissla Det låter väldigt väldigt smärtsamt men som sagt, allt går ju om man ger sig fan på det.:tummenupp

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Ouch! Jag som tyckte samma sträcka gjorde ont på En Triumph Sprint RS med limpa. SPn har ju som bekant en sadel av betong med vinylöverdrag. :näsblod

Å andra sidan kan de berott på att vi gjorde det på en vecka. Rekommenderas icke! :gnissla

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Premiären avklarad utan trubbel. Dit med batteriet, vrida på tändningen och -BOMBOMBOMBOMBOM. Startade snällt efter 8 månaders vinterdvala i kallförråd. Funderade över hur packboxarna i gaffeln klarat vintern när jag studsade fram över tjälskotten, men de verkar klarat sig fint.

Nu blir det lite ny olja + filter till motorn och ny bromsvätska och kanske byta kylvätska också.

Btw, Jag skulle nog klara att göra en touringsväng på Spettan, men just sommarens tur till Nordkap kommer göras på en mera ändamålsenlig packåsna. Tömde spargrisen och köpte en väl inkörd Aprilia Pegaso med både packväskor och värmehandtag :)

Last edited:

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Har vart iväg på några finrepor och jäklar va fint det går. Har provat tanken att byta mot både det ena och det andra, men jag behåller spettan det här året också. :)

Ett litet problem har jag (har väl alltid varit så, så länge jag ägt den), det är omöjligt att pipa iväg från noll över 5000 varv, då hugger kopplingen och man drar iväg på slangen. Hårdstarta från lägre varv är inga problem, men med högt startvarv så smäller den bara i så fort man hittat dragläget.

Funderar på om kopplingskorgen har blivit sliten, så det ska jag kolla. Några andra tips? :va

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Ingen aning. Själv kör jag aldrig på det sättet. Kopplingen tar jäkligt direkt på min plus att jag orginaldrevning. Känns som hojen rullar 30km/h på tomgång ( nåja 15 iaf ). Aldrig några 5000rpm förrän kopplingen är ute :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...