Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Gött Softishman:tummenupp Bara att meka bort krashpuckarna till blinkers!Vad är det för "special" bakljus?

En annan får vänta i MINST tre veckor till på systemet:mad: Beställdes v.24.....

Jepp, krashpuckarna ska bort så småningom....:rolleyes: Letar efter några snygga bara.... Sen blir det PC3, kn filter plus lite eloxerat....:yoparty Ska npg hinna mappa den innan nästa lelleträff och bänka då! Är väldigt nöjd med hojen annars!!!!
Hört att det finns några enkla moddar man kan göra, dels på luftburken samt nån flap valve..?!:va Vad tycker du att man ska göra...?! Vilka mods är vettiga?!

Surt att vänta ytterliggare 3 veckor.... Men den som väntar på nått gott....:pannkyss

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Tackar!!!
Om jag föstått rätt så räcker det att koppla bort slangen till den lilla svarta runda vakum grejen nedanför instrumenten för att "flappen" alltid ska vara öppen..?!

Vart kan man hitta en PC3 USB till vettiga pengar?! Svår att installera?! Förstod inte riktigt installations manualen som fanns på hemsidan.....

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
PC3 är billiga nu i jämförelse med när de kom (nya går väl köpa för runt 3000kr eller ännu mindre här i Sverige). Nu är även dollarn låg så köper du från staterna så blir det rätt överkomligt även om du måste betala moms på beloppet.

Enkelt att montera (plug and play) förutom att det kan vara lite trångt att komma åt de främre snabbkopplingarna. (Glöm inte att ansluta jordkabeln till minuspolen på batteriet).
Länkar till installationstips:
http://www.rc51.org/tests/pc3
http://www.vtr.nu/viewtopic.php?f=6&t=62

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Tips på firma som säljer PC3 USB....!? Är det värt pengarna? Borde ju vara det då man kan justera efter restan av det som sitter på hojen....
Är kn filter värt pengarna?!

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Tips på firma som säljer PC3 USB....!? Är det värt pengarna? Borde ju vara det då man kan justera efter restan av det som sitter på hojen....
Är kn filter värt pengarna?!

Har ett par KN-filter liggandes om du vill köpa, eller va det BMC??:va
Hur som, jag har 2 uppsättningar filter, olika märken, som jag inte har användning för, nya i kartong.
Kom med ett bud om du vill köpa.:tummenupp

Har även ett Iridium-färgat kåpglas, nytt och oanvänt.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Har ett par KN-filter liggandes om du vill köpa, eller va det BMC??:va
Hur som, jag har 2 uppsättningar filter, olika märken, som jag inte har användning för, nya i kartong.
Kom med ett bud om du vill köpa.:tummenupp

Har även ett Iridium-färgat kåpglas, nytt och oanvänt.

Vad är det för ca pris på KN filterna?! Komplett med skumgummina?!
Vart bor du, tänkte på frakt o så?!

Är nöjd med tonade kåpglaset....:tummenupp

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Öhh, har inte kollat så noga på dom lr vad de kostar..
Åkersberga, typ en 50-lapp som brev tippar jag

Kolla vad det är för märke på dom (kn eller BMC) och vad du vill ha för dom! En kompis känner foilk i åkersberga så det löser sig nog!

Mvh Fredrik

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Vad har hänt om man överväger att sälja sin SP1 ??Det trodde jag inte var möjligt.
Varför sälja om man får fråga?

Vill väl inte sälja igentligen men har inte råd att ha 2 hojar och är riktigt sugen på en supermotard, vad säger du Jonte som gått från vtr--> motard-->SP1 tröttnar man på en motard och vill ha sporthoj igen?

Är rädd att man ångrar sig om man säljer Sp:n:gnissla

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Kom igen nu, vart kan man hitta PC3 USB till vettig peng? Och är det värt det? Lite feedback vore trevligt!

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Vill väl inte sälja igentligen men har inte råd att ha 2 hojar och är riktigt sugen på en supermotard, vad säger du Jonte som gått från vtr--> motard-->SP1 tröttnar man på en motard och vill ha sporthoj igen?

Är rädd att man ångrar sig om man säljer Sp:n:gnissla

Sålde VTR:n för att prova motard.Sen gick det en "boom" här i mc-gänget och alla köpte motard.Nu efter fyra år är jag den enda som bytt tillbaka.Tröttnade på att köra samma rundor,sen var det långt till alla banor.Motardåkandet har avtagit mycke nu på senaste tiden här.Det är också härligt att ta en lång,snabb runda.Sen är SP-1:n något av en drömhojen för mig.Fått en nytändning igen.Därav bytet och nu sitter man och väntar på massa dyrt godis till hojen....

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Lurar också på att plugga in en PC3 och byta till KN-filter. Hur mycket mer mos kan man räkna med?

Kör fn med Akra helsystem och originalfilter, senaste bänkningen gav 130,3 hk på bakslangen.

Har du gjort nå mer med hojen än det? Jag ska skaffa pc3 och sen blir det mappning tillsammans med mina micron burkar....:tummenupp Funderar på att koppla bort "flapper valve" oxå? Nån som gjort det och märkt nån skillnad?:confused: :va

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag har Yoshi slipon+knfilter sen är hojen mappad och justerad med pc2 efter dom tillbehören, kopplar jag ur pc:n så upplever iaf jag en enorm skillnad.

Men om det är värt stålarna med tex: Helsystem 20 k
: Knfilter 1k
: Pc 3k
: Bänk/mappning 2,5 k
= 25k

Ja det är en bra fråga!:va

SP1 har alltid varit min drömhoj men efter att ha kört nya millen blev jag riktigt sugen på byte:)

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
Jag hade lite otur med sp1:an. Blev tyvärr en dikeskörning som slutade i ett träsk, tur i oturen. Det enda som gick sönder var framfälg och höger broms skiva. Inte en enda repa annars.

Vart får jag tag i ny fälg lite smidigt? Har kollat ebay utan några vettiga resultat...
Finns fälgarna på någon annan cykel i hondafamiljen?

Mvh Calle

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...