Softishman
Fixare
QUE?! Elfel?!
Jag är ondskan personifierad Vi får ta en längre tur någon dag i sommar när jag jobbat mig fri. Jag har ju lite original SP2 klibbor liggande från Castrol-kitet till dig också
Jag tror det.
Batteriet mådde dåligt inför turen så jag gav mig på att byta mot batteriet i frugans hoj, som är av gel-typ, men någon centimeter högre än SPns. Fungerade kalas när jag stack, men efter ett par kilometer började hon hosta och felkoda för att slutligen stanna helt utan tillstymmelse till liv. Slår man på tändningen händer absolut ingenting med vare sig display eller soppapump. En snabbkoll under sadeln bekräftar att anslutningarna sitter ordentligt mot batteripolerna, så så enkelt var det inte.
Jag har inte hunnit felsöka ännu pga jobb, men troliga orsaker är:
- Avbrott på grund av sträckningen av kablaget för det högre batteriet
- Kortslutning pga ovanstående med trasig säkring som följd
- Kass regulator/ likriktare som även tog kol på det nya batteriet. Som tur är förutsett, eftersom original shuntregulator är kass, så en ny MOS-FET enhet finns hemma.
- Brunnen ECU, brunnen kabelstam eller annan otrevligare orsak????
Tack för det Vi får hoppas jag hittar något enkelt och kan lägga upp det här för framtida referens.
Har äntligen köpt en sån Sp1! Helt original med 1600 mil på mätaren. bakskärm o grejer kvar. Och inte ett enda märke i lack. Himla skön hoj!
Ska ha den oskruvad. MEN den låter ju ABSOLUT ingenting!! Och det funkar inte i längden.
Finns det möjligen någon här som råkar ha några trattar liggandes i vedboden ? Har kollat runt lite på slipon på blocket o annat, men det verkar inte dyka något detta århundrandet.
Brukar bara ha mina hojar ett halvår eller så, så nytt går bort.
Ha det!
Softis: Nää, det får nog bli slipon endå! har hört att det inte blir någon hit att demontera originaldämpare. dom är helsvetsade. Vilka pengar vill du ha för rörböjarna?
Det finns en SP2 på blocket! någon som vet något om DEN? Kan ju inte ha garaget halvtomt!
SP2 är väl det fränaste man kan ha, näst efter gräsklipparen.
(Varför gjorde inte Honda SP efter 2005??? med effekt och kubik som heter duga)
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|