Har äntligen köpt en sån Sp1! Helt original med 1600 mil på mätaren. bakskärm o grejer kvar. Och inte ett enda märke i lack. Himla skön hoj!
Ska ha den oskruvad. MEN den låter ju ABSOLUT ingenting!! Och det funkar inte i längden.
Finns det möjligen någon här som råkar ha några trattar liggandes i vedboden ? Har kollat runt lite på slipon på blocket o annat, men det verkar inte dyka något detta århundrandet.
Brukar bara ha mina hojar ett halvår eller så, så nytt går bort.
Ha det!
Hej pojkar.
Har inte fått så mycket intresse på teknikforumet så provar här också.
Fick kortis i elsystemet pga dåligt anslutna bak-blinkers.
Letat febrilt efter nya kontakter som passar i original men ingen MC-demontering säger att dom kan hjälpa mig (kom svar på mail kl 7 på morgonen typ så man kan ju undra om det bortprioriterades).
Original blikers kostar visst ~600 spänn/st så inte ett alternativ just nu.
Vill inte klippa av originalkontakter och klämma dit kabelskor (blir inte bra i längden med oxidering och skit ändå).
Det är nu bara istucket trådar och eltejp i den ena, den andra som är vinklad uppåt visar dom små stiften. Det sitter på hojen två "hona" och jag saknar två "hane".
Tror ni det är samma kontakter på fler hojar?
Olika Honda, fireblade runt samma årsmod?, övriga märken?
Tacksam för hjälp
//Martin View attachment 388706
Hej pojkar.
Har inte fått så mycket intresse på teknikforumet så provar här också.
Fick kortis i elsystemet pga dåligt anslutna bak-blinkers.
Letat febrilt efter nya kontakter som passar i original men ingen MC-demontering säger att dom kan hjälpa mig (kom svar på mail kl 7 på morgonen typ så man kan ju undra om det bortprioriterades).
Original blikers kostar visst ~600 spänn/st så inte ett alternativ just nu.
Vill inte klippa av originalkontakter och klämma dit kabelskor (blir inte bra i längden med oxidering och skit ändå).
Det är nu bara istucket trådar och eltejp i den ena, den andra som är vinklad uppåt visar dom små stiften. Det sitter på hojen två "hona" och jag saknar två "hane".
Tror ni det är samma kontakter på fler hojar?
Olika Honda, fireblade runt samma årsmod?, övriga märken?
Tacksam för hjälp
//Martin View attachment 388706
Hej alla SP gubbar
Jag har precis köpt mig en SP1 som dock behöver en kärleksfull hand.
Är det möjligen någon som sitter på en omgång kåpor samt tank i rött helst?
SP1'an är värd ett mycket bättre öde än att sluta sitt liv som Streetfighter. Även om jag nu gillar den typ av hoj så skall man inte häda.
Tacksam för all hjälp jag kan få Tunnt på Ebay med delar just nu
Ha det gött gubbar!
Grattis till ett utmärkt hojval.
Har du köpt sp1 fightern som ligger på blocket månne?
Jag har ev en tank fast fin är den inte, se mitt garage för skick.
Helt riktigt. Det var fightern på Blocket. Fick den till rätt pris så det kan löna sig att bygga om till original.
Tanken som sitter på den har ett par bucklor så helst vill jag ha tag på en utan. Är din utan bucklor månntro?
Finns ju firmor som kan rikta tankar....
Tjena boys!
Går i tankarna att köpa en SP1 efter kraschat min VTR på banan precis. Nu låter det som att jag vill provköra en hojj och krascha den men så är det ju iiinte riktigt.
Hittar ingen firma som har en SP1, vore kul att prova lite hur den känns, finns det någon som i närheten av Jönköping som skulle våga låna ut för en enklare testkörning i några minuter?
Må väl!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |