Honda SP1-tråden

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Inga problem. Det kan jag leta rätt på. Men jag rekommenderar att du köper en bra crimptång som passar stiften för att få det riktigt bra. Ge mig en dag eller två så...

frezon

Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Har äntligen köpt en sån Sp1!:tungan Helt original med 1600 mil på mätaren. bakskärm o grejer kvar. Och inte ett enda märke i lack. Himla skön hoj!
Ska ha den oskruvad. MEN den låter ju ABSOLUT ingenting!! Och det funkar inte i längden.
Finns det möjligen någon här som råkar ha några trattar liggandes i vedboden ? Har kollat runt lite på slipon på blocket o annat, men det verkar inte dyka något detta århundrandet.
Brukar bara ha mina hojar ett halvår eller så, så nytt går bort.

Ha det!

Grattis till ett fynd säger jag! Ovanlig moppe till vettigt pris. Hur många 14 år gamla hojar har sådant skick?! Inte många, och SP1 är otroligt fina maskiner med långt mer charm och kvalitet än vanliga sportmaskiner, ehmn ja, förutom elsystemet då...

frezon

Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Hej pojkar.
Har inte fått så mycket intresse på teknikforumet så provar här också.
Fick kortis i elsystemet pga dåligt anslutna bak-blinkers.
Letat febrilt efter nya kontakter som passar i original men ingen MC-demontering säger att dom kan hjälpa mig (kom svar på mail kl 7 på morgonen typ så man kan ju undra om det bortprioriterades).
Original blikers kostar visst ~600 spänn/st så inte ett alternativ just nu.
Vill inte klippa av originalkontakter och klämma dit kabelskor (blir inte bra i längden med oxidering och skit ändå).

Det är nu bara istucket trådar och eltejp i den ena, den andra som är vinklad uppåt visar dom små stiften. Det sitter på hojen två "hona" och jag saknar två "hane".
Tror ni det är samma kontakter på fler hojar?
Olika Honda, fireblade runt samma årsmod?, övriga märken?

Tacksam för hjälp
//Martin View attachment 388706

Hittar du det du söker här?

Han skickar inte order under $20, men du behöver några extra stift för de du misslyckas med crimpningen på :rolleyes:.

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Hej pojkar.
Har inte fått så mycket intresse på teknikforumet så provar här också.
Fick kortis i elsystemet pga dåligt anslutna bak-blinkers.
Letat febrilt efter nya kontakter som passar i original men ingen MC-demontering säger att dom kan hjälpa mig (kom svar på mail kl 7 på morgonen typ så man kan ju undra om det bortprioriterades).
Original blikers kostar visst ~600 spänn/st så inte ett alternativ just nu.
Vill inte klippa av originalkontakter och klämma dit kabelskor (blir inte bra i längden med oxidering och skit ändå).

Det är nu bara istucket trådar och eltejp i den ena, den andra som är vinklad uppåt visar dom små stiften. Det sitter på hojen två "hona" och jag saknar två "hane".
Tror ni det är samma kontakter på fler hojar?
Olika Honda, fireblade runt samma årsmod?, övriga märken?

Tacksam för hjälp
//Martin View attachment 388706

Det finns original kontakter att köpa på Lelles MC som är till för andra blinkers, kontakt plus lite kabel... Köpte själv sådan när jag bytte blinkers på min!

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
SP1 - 00, XR 650 -03, 1,5st CR 250 -97, CRF 450-07, RMZ 450 -07.
Gött, jag hör med lelles vad dom säger.

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
"Hej !
Vi har inte lösa blinkerskontakter ! Bara original Honda.
Mvh
Leffe/Lelles Mc"

Konstigt?

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Tackar. Såg dom också men trodde inte det skulle va två lösa hane-kontakter i samma hona.
Jag fick precis reda på att det är samma kontakter i alla möjliga honda som på SP1:an. Säkert andra jappsare med. Bara okunskap hos handlarna som satt käppar i hjulet för mig.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Japp, såg ut att vara samma art nr till mååånga hojar... Bara att handla!!!

INGEN som vill köpa ett original avgas billigt?! Fint skick!!!

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hej alla SP gubbar:)

Jag har precis köpt mig en SP1 som dock behöver en kärleksfull hand.

Är det möjligen någon som sitter på en omgång kåpor samt tank i rött helst?

SP1'an är värd ett mycket bättre öde än att sluta sitt liv som Streetfighter. Även om jag nu gillar den typ av hoj så skall man inte häda.

Tacksam för all hjälp jag kan få:tummenupp Tunnt på Ebay med delar just nu:(

Ha det gött gubbar!

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Hej alla SP gubbar:)

Jag har precis köpt mig en SP1 som dock behöver en kärleksfull hand.

Är det möjligen någon som sitter på en omgång kåpor samt tank i rött helst?

SP1'an är värd ett mycket bättre öde än att sluta sitt liv som Streetfighter. Även om jag nu gillar den typ av hoj så skall man inte häda.

Tacksam för all hjälp jag kan få:tummenupp Tunnt på Ebay med delar just nu:(

Ha det gött gubbar!

Grattis till ett utmärkt hojval.
Har du köpt sp1 fightern som ligger på blocket månne?
Jag har ev en tank fast fin är den inte, se mitt garage för skick.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Grattis till ett utmärkt hojval.
Har du köpt sp1 fightern som ligger på blocket månne?
Jag har ev en tank fast fin är den inte, se mitt garage för skick.

Helt riktigt. Det var fightern på Blocket. Fick den till rätt pris så det kan löna sig att bygga om till original.

Tanken som sitter på den har ett par bucklor så helst vill jag ha tag på en utan. Är din utan bucklor månntro?

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Hemkommen från en Nordkapssväng genom Finland , Nordkap, Lofoten. 440 mil på en Aprilia Pegaso med duktigt mkt packning. Tanken väcktes både en o två ggr under resan att sälja av Spettan och Aprilian och kliva över till nån GS Adventure..

Men idag startade jag upp min rena fina SP och kom inte många meter innan jag insåg att jag inte kan skiljas från denna hoj. Chassit, stabiliteten, vridet, den höga utväxlingen, ljudet, premiumkänslan, utstrålningen..helt oslagbart trots 13 år gammal hoj.:yoparty

Men förbi vägarbetena i nordNorge hade den fått det tufft.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Tror dom kan fixa bucklor vart dom än sitter, beror bara hur duktig killen är... En ny tank är inte lätt att hitta och inte billig...!

Skulle kolla upp möjligheten att laga den iaf, bucklan såg ju inte ut att vara så stor iaf..!

Säg till om du vill köpa nya mellanrör till micron dämparna... Mät diametern mot dämparen, har nog ett par helt nya liggandes!!!

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Tjena boys!

Går i tankarna att köpa en SP1 efter kraschat min VTR på banan precis. Nu låter det som att jag vill provköra en hojj och krascha den men så är det ju iiinte riktigt.

Hittar ingen firma som har en SP1, vore kul att prova lite hur den känns, finns det någon som i närheten av Jönköping som skulle våga låna ut för en enklare testkörning i några minuter?

Må väl!

Carolus Rex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Hoj
VTR1000 SP-1 -01,2003 Honda VTR1000F såld
Tjena boys!

Går i tankarna att köpa en SP1 efter kraschat min VTR på banan precis. Nu låter det som att jag vill provköra en hojj och krascha den men så är det ju iiinte riktigt.

Hittar ingen firma som har en SP1, vore kul att prova lite hur den känns, finns det någon som i närheten av Jönköping som skulle våga låna ut för en enklare testkörning i några minuter?

Må väl!

Hej

Såg på vtr.nu att du kraschat,jag har precis kompletterat mitt garage med en SP1 och visst är det skillnad men inte så mycket komfortmässigt,visst du kommer att hänga mer på händerna men samtidigt så kommer jag lite högre över kåpglaset så fartvinden kompenserar det. Lite svårt att få in knäna i "hålorna" i tanken om jag sitter långt fram men det tänker i alla fall inte jag på när jag kör:va Kan bara säga leta lite och KÖP!!!:banana jag föll direkt:kär:käräven om gasen är lita på/av men det vänjer man sig vid.

Jag finns inte direkt nära Jönköping men om du tar en tur söderut så hör av dig,så kan du i alla fall få provsitta min:hihi:hihi

Mvh/
Christer

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
SP1 vs Firestorm
SP1/2 är väldigt mkt mer kompromisslös, löjligt obekväm på allt annat än bana om man är över 185cm.
Minst lika törstig på bränsle och man vill gärna ge på ännu mer med en SP än en F.

Köp en :) Det gick ju att åka på touring med VTR-klubben med "viss" obekvämhet i ändalykten för mig så :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring