Jag hade plockat ut lamellerna tvättat med t röd, Kollat så stålen e plana, i samband med oljebytet. Det går ju rätt lätt. O e den ändå tom så passa på. Så inte den gamla oljan ligger kvar på lamellerna. E de hydraulisk koppling på sp1?
om man leker med tanken att skaffa två toppar och sedan lämna iväg dom till en erfaren portare- skulle det finnas vinster med detta (ekonomiskt- nej), skulle där finnas en chans att få ut några kusar till med portning?, kammarna- slipa om dom, är det görbart med en effektvinst som följd?
mera varv känns inte så skoj (sliter på blocket)- men mer effekt spritt över befintligt varvtalsområde skulle vara najs.
//jj
kammar är lika svårhittat som kondomer till tuppar.....
men, att få in mer luft och att den fördelar sej optimalt i förbränningsrummet torde med dagens kunnande vara görbart.
bara en tanke lite från min sida, varvet är ju inte skrivet i sten- uppa varvet 500-600 sliter lite mer- men frigör effekt, kommer inte ihåg hundra vad spettan varvade i race utförande- men inte tokmycket mer än vad vi har på den idag (11000+ några hundra varv tror jag rajsebajkarna varvade)
//jj
FÖRBANNADE batteri helvete, nu blir det ett jävla Lithium batterypack, fyfan vad jag kokar, hojj jäveln orkade inte imorse.
Övrigt: kärlek till er alla
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |