asfalt svarvare
pain in the ass
Btw, fanns billigare mosfet kit för 500-600:- på ebay såg jag. Vad har du bytt till?
hmmm, kommer inte riktigt ihåg exakt vad jag skaffade- men det var med honda kontakter och en så att säga "kvalitets" RR (kablaget var överjävlalångt!- kortades ca 20 cm!), "tror" att det var till nån nyare cbr 1000r eller nått sånt- screena Ebay och du hittar nått!! (känns tryggare att byta RR regulator till modern teknik som inte har godtycklig output!!)
(kostade ca 800kronor- finns billiga oxo- men you get vad du betalar för!)
batteriet var ett shorai, från amerikat (när dollaren var vettig!!), satsa på nått känt batteri märke- kostar en krona mer men ger peace of mind, finns dessvärre en del kina batterier som rider på vågen av denna teknologi (även europa/usa....)
som sagt- på 3 år inte rört mitt- varje cell ligger i princip ExAcKT inom rätt spänning, viktbesparingen ska vi inte prata om....
byta RR är en simpel affär- av med baken och dela på kablaget- skruva av den gamle- plugga in den nye- skruva fast den och sen klarrrt (glöm inte att återmontera baken!)
så, lycka till med den elektriska förfiningen!!
tog en liiiten testrunda på min idag (typ 200 meter) o kollade bromsarna- byte till Venhill spunna slangar fram var en skrämmande upplevelse!!- saaatan vad distinkt det blev- får man lära sej att bromsa igen!!
//jj
Last edited: