Honda SP1-tråden

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
6200 kr på TH, avställningsbar, i skåne på vischan, ett år kvar tills magiska 50, helförsäkring så klart.
så, min årspremie landar på hälften av ovan iom avställning- kan inte klaga så möed på det.

//jj

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
sitter i fjärran land och drömmer lite- krasch/ race kåpor- har kollat på ricambiweiss och deras kåpa är billig och fin, baken köps separat men är inte några större summor heller.
tanken/ drömmen är lite smutt lampa med hel/halv fram (det blir ju 1 hekto lättare då:D), samtidigt så kan man ställa undan original kåpor och spara dom för framtiden.
nån som gjort likadant, och hur har passning på kåpset varit?

//jj

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
sitter i fjärran land och drömmer lite- krasch/ race kåpor- har kollat på ricambiweiss och deras kåpa är billig och fin, baken köps separat men är inte några större summor heller.
tanken/ drömmen är lite smutt lampa med hel/halv fram (det blir ju 1 hekto lättare då:D), samtidigt så kan man ställa undan original kåpor och spara dom för framtiden.
nån som gjort likadant, och hur har passning på kåpset varit?

//jj

Om planerna blir av har jag två projektorlampor du kan få för en hundring

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Shit!:Bugar
ser jag rätt? 3 st SP?
Och delar till minst en till!
Du har inte lust att sälja de där sp2 hjulen till mig?:hej

Hehe, 3 st stämmer bra och hungern är inte riktigt stilla ännu...får se vart detta slutar. Ni kan se mig i lyxfällan om något år...:näsblod Det är två SP2 framfälgar men tänkte behålla dem tills vidare. Har grejer nog att bygga ihop en komplett SP1 motor när jag får tråkigt :crash

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
AAHHHH!!- en snabb runda över lite favvovägar (vittsjö- röke......traaansport till ö-ljunga sedan fullfart till vittsjö. helt underbara vägar dessa (vägverket har inte sabbat dom så mycket ännu!!), stundtals bra sikt, stundtals ingen sikt, fina svängar som tas med enkelhet med spettan- fan vad hon vaknar till liv vid "rajsekörning" (men balettdansös är hon INTE!:D). att ligga och shortshifta på växlarna är nått djuriskt gott, tvivlar på att upplevelsen med en radfyra skulle kunna mäta sej övh. ruskat på styret har hon gjort idag, så även vatt uppe med framhjulet i luften över krön och vid full patte pån'a- helt underbart att känna att hon LEVER under en och talar tillbaks på ett subtilt sätt (ingen tokfrossa på styret eller 110 graders monohjulningar- bara lite feedback där det behövs där man sen korrigerar med lite kroppsövningar)
så, denna lilla snabba utflykt gjorde plötsligt att livets tunga ok över en, känns så mycket lättare!!!
världen skulle se annorlunda ut om folk körde thunder pig's- nuff said:tuttar

//jj

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
15/41 är kuuuul!! saker och ting sker med en större direkthet, stadskörning blir trevligare, förbrukningen blir vare sej bättre eller sämre (den är ju inte den bästa från början heller....:D)- så det är win win på att geara om den!!:tummenupp

//jj

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
haha ah fyfan vilken skillnad det var, både lugnare hojj och argare hojj samtidigt :D kung med speedohealer oxå så man vet hur fort man kör ;D

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
med risk för att ses som en jäfla avfälling och medveten om att jag gör kanske det dummaste i mitt liv....men, jag fundrar lite på att skaffa nått nytt mellan benen........borde jag undersökas eller är där nån som kanske rent av varit med samma funderingar som antingen då kan hjälpa mej att stanna på den rätta vägen eller tvärtom??
jag har för mycket bröte som står redan- och man byter bil- då kan man ju kanske byta mc oxo?- eller?
jag har bytat kärringar några gånger, men den jag har nu lär jag inte bli av med- är det likadant med en Spetta (allt är ju lixom så jävla rätt, med både honan och Spettan...:tuttar)
ääh- jag vet fan inte....
får väl ut och prova nått radikalt helvete så man inser att det man redan har är det perfekta (vilket det är!!)

jaja, lite onsdags funderingar och troligen sovit för lite och ätit för mycket...

//jj

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Hoj
Honda VTR SP2-02
med risk för att ses som en jäfla avfälling och medveten om att jag gör kanske det dummaste i mitt liv....men, jag fundrar lite på att skaffa nått nytt mellan benen........borde jag undersökas eller är där nån som kanske rent av varit med samma funderingar som antingen då kan hjälpa mej att stanna på den rätta vägen eller tvärtom??
jag har för mycket bröte som står redan- och man byter bil- då kan man ju kanske byta mc oxo?- eller?
jag har bytat kärringar några gånger, men den jag har nu lär jag inte bli av med- är det likadant med en Spetta (allt är ju lixom så jävla rätt, med både honan och Spettan...:tuttar)
får väl ut och prova nått radikalt helvete så man inser att det man redan har är det perfekta (vilket det är!!)

jaja, lite onsdags funderingar och troligen sovit för lite och ätit för mycket...

//jj

App app app been there done that!
Och helt riktigt du gör ett stort misstag..
Sålde min förra sp2 a 2005 och tja första året efter gick ganska
Bra utan den.
Var Mycket krog supa och fruntimmer som gällde den tiden.
Men sen kom saknaden längtan efter hojen igen.Det höll i sig i 7 år tills det
Åter stod en i garaget. Så visst man säljer inte en sp utan konsekvenser..
Ja bara ett tips och råd från mig
Det är klart det ligger ute en rc30 på blocket nuskulle kanske va nått om du måste byta
Själv är jag lite med" benämning "lite sugen på en GSA 1200 se om man får råd nån dag utan å sälja sp n
Lycka till!

Honda VTR SP2

Last edited:

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Hoj
Honda VTR SP2-02

//jj

Brukar man inte vara belåten om man ätit mycket?

Honda VTR SP2

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
RC30 på blocket? Hittar inte den....länka!

Tror jag behöver mappa om min ena SP2:a, hade knappt kört 11 mil innan soppalampan tändes, den måste ju gå för fett?...haha

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Har nu införskaffat en SP1 !
Måste säga att den går riktigt bra! Lite fix förstås: nåt litet läckage av bensin nånstans under tanken. Torkat rent överallt men syns ej var det kommer ifrån, fuktar inte ens.
Den har tydligen nåt eller några kuggars större bakdrev. Tror inte hastighetsmätaren visar riktigt, en känsla jag har är att den visar något för mycket. Nån som vet vad för originaldrevning den har?
Men som sagt, bra tryck i den där! Tror dessa maskiner ( likt TLR'en jag har) är en keeper som det på sikt kommer bli lite samlarvärde på.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...