Tjena Micke.MickeG skrev:Jag håller med dig, själv har jag byggt i två år på min och den funkar riktigt bra. Men som du skriver är det fjädringen som man måste jobba med. själv har jag sp2 swing och en Öhlinare bak med 72Kg fjäder och skillnaden mot orginal är enorm. Problemet med sp 1:an är att den understyr pga orginalfjädringen är för hård, därav att den kan kännas tungstyrd i tvära kurvor. Jag har flyttat batteriet och startrelät och monterat det under oljefiltret vilket är den bästa modden man kan göra på alla hojar. I år har jag polerat upp gaffelbenen invändigt och bytt till Öhlinfjädrar, samt tagit bort hydralstoppen. Bakpartiet och bakram är helt rensat från all elektronik, det väger just nu 1.5Kg ink baklampa, blinkers regplåt. All elektronik är monterad vid motorn. Luftburken är bytt mot kolfiber 22 liters..så även snorkeln. I år kommer även nyportade sp2 toppar och insprutning på. Hydral kopplingen är bytt mot wirekoppling.
Kolfiber skärmar bak/fram. Flappervalve mod. Pairsystem mod. Frontmonterade kylare. Camdrives quitening gear är borttagna. Titan/carbone helsystem. Carbone bakram. Isr bakok med ny upphängning. PCIII.
Durbahn kåpor samt en del saker jag glömt!!!! Som du säger, tycker man det är kul att mecka går det att få till spn till en jävligt fet hoj. Så bröder jobba på, vi ses i sommar!!!!!!!
Du glömde din bästa och den dyraste modden. Dina kolfiberfälgar jag vill också ha kolfiberfälgar