bromsklossen skrev:2053270Visst sägs det att det blir svårare att svänga men det spelar inte så stor roll, om jag ens kommer märka nån skillnad. Det är så att jag kom över ett 200-däck till bra pris å tänkte att det borde funka då det är 190-däck original. Just nu sitter ett 180-däck på å det ser ut att bli lite tajt.
Skulle det visa sig kass att åka på 200-däck är det inget större bekymmer då SP1:an käkar bakdäck till frukost så jag hinner nog gott å väl byta en gång till innan säsongen e över.
Edit: nån som har tips på bra styrdämpare som inte kostar skjortan? Tog en 11 mila sväng igår å hade kraftigt fladder vid flera tillfällen. Bl a över krön å i kurvor med ojämn asfalt. Kan det mildras om man mjukar upp dämparinställningen lite? Som det är nu är hojen ganska hård, känns nästan lite stum om jag jämför med min gamla Blade -99 jag haft innan.
Har hojen original inställning så är det helt kasst! Hojen kommer bli som helt ny om du får justerat fjädringen lite. Var någon kille på VTR forumet (eller om det var här på sporthoj ) som har någon typ utav sammanställning på fjädringsjustering från någon engels tidning. Jag började så och efter det var det bara minndre ändringar för att få hojen att bli kanon