Ja helt riktigt Micke. Det var jag som tänkte på min gamla BMW och deras system
Men visst måste väll extra friskluft i avgaserna påverka lamdavärdena
med lamda kan du mäta hur effektiv din förbränning är, dvs mixen av luft och bränsle. Syre är viktigt för att få en bra förbränning och det finns mera av detta i kall luft. Eftersom jag har byggt ett av Sveriges coolaste sp1:a har jag testat en del. Som tex, den får inte bli varmare än 72 grader, och jag vet att ni bröder kör med hojar som är betydligt varmare än det. efter 80 grader är ni alla torsk på minst 10 pållar, vid 90 har ni en moppe...trimma på!!! Alltså viktigt är att fixa kylarna och att göra Pair system mod.
Mitt recept på sp 1
Sp2 toppar portade
Sp2 sprut
Jardine 2/1 titan/carbone
Powecomander III
Durbahn luftburk och snorkel
Kyle racing kylare utan termostat, aldrig varmare än 75 grader
15/42 drevning med 520 kedja
Batteri monterat under oljefilter
Carbone bakram (bakram tom på all elektronik)
All elektronik monterad enligt Durbahns koncept
Durbahn kåpor
BST Carbone fälgar
Alla free mods done
Med detta bromsade jag 136Hk i Motorspeeds bänk och hojen vägde 165 Kg med olja och kylvätska. Inga konstigheter att hänga på 1000cc hojar..
Som SP2 här på forumet sa: den här hojen går inte att jämföra med med min, den svänger som en gud och draget är sjukt bra...
/M