Honda SP1-tråden

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Saknar min spetta lite,,,

Har fortfarande ett kåpset till salu !!

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Är det någon på detta coola forum som eventuellt skulle kunna ha ett instrumenteringskal till en SP1:a???

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Den fungerar som ett förstorings glas åt solen..... Och då kommer panelen bli så.... Har ett litet märke på min oxå... Vad är gjort på din hoj? Kolla in mitt garage för att se vad jag gjort med min....

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
:confused: En sak undrar jag över!! HUR FAAN KUNDE DU SÄLJA EN SÅN UNDERBAR HOJ:galen Men när man har köpt en Kawa så gör dem flesta så här:arsele

Jo jag vet, men det blir lite dyrt att ha 2 hojor, då frugan gärna vill åka med, så behövdes en större hoj, Spettan i all ära, men det e fan ingen hoj man åker långt eller skjutsar på.... :huvet

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jo jag vet, men det blir lite dyrt att ha 2 hojor, då frugan gärna vill åka med, så behövdes en större hoj, Spettan i all ära, men det e fan ingen hoj man åker långt eller skjutsar på.... :huvet
Nu är du finkänslig, klart det går att skjutsa på. Åka långt är heller inga problem, den är så grymt stabil så touringåka i 200 längre stunder är inga problem!

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu är du finkänslig, klart det går att skjutsa på. Åka långt är heller inga problem, den är så grymt stabil så touringåka i 200 längre stunder är inga problem!

Ja kanske lite, men hoj åka ska vara kul, och jag vill inte att ha ont i ryggen i 2 dar efter ha kört en runda på en 25-30 mil. + att jag å tanten är väll inte 2 dom minsta personerna i stan !! :D

Men visst spettan va en helt underbar hoj på små vägar och inte allt för långa etapper...

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Jo Spettan i all ära, men det e fan ingen hoj man åker långt eller skjutsar på.... :huvet

Så sant!
Men lägg ut 50 lök på trimma, lätta o modda fjädring så blir den ju nästan en kompetent banhoj! :tummenupp

För i orginalskick är den ju nästan lika kul som ett bojsänke.. :näsblod :D

God Jul alla Spetta-förare

Last edited:

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
:) Du får kolla i mitt garage där finns lite uppdate :tummenupp :va Men du svarade inte på min fråga om bromsvätskebehållaren smälter den också?? Kommer det att göra det även om jag har ett mörktkåpglas:confused: Fan så långt till våren det blev helt plötsligt :yoparty GOD JUL ALLA SPORTHOJS ÅKARE
Den fungerar som ett förstorings glas åt solen..... Och då kommer panelen bli så.... Har ett litet märke på min oxå... Vad är gjort på din hoj? Kolla in mitt garage för att se vad jag gjort med min....

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Hmm Och så vill jag tacka Mr Snake för en helt underbar hoj som jag köpte av dig!!:tummenupp Men du kunde kanske ha nämnt att du var duktigare än vad du sa till mig!!:gnissla jag ser vad du har skrivit mm.:huvet

Hoppas att man inte är blåst på affären!! Du har ju pratat men förre ägaren!!!

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Behållaren smälter INTE!!!! Spelar ingen roll om du har mörkt glas då det händer när solen ligger på snett bakifrån så att säga.....

Vad sa Mr Snake, eller rättare sagt sa han inte?!

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Behållaren smälter INTE!!!! Spelar ingen roll om du har mörkt glas då det händer när solen ligger på snett bakifrån så att säga.....

Vad sa Mr Snake, eller rättare sagt sa han inte?!

Joo du han sa att han inte va någon bansmiskare och inte riktigt kunde
åka som en flåbuse!:huvet Samt att åka på bakhjul inte va hans grej! Men det blev en klar överraskning för mig att se Spettan på forumet och att Snake "förra" ägarn är medlem här också:huvet Så när jag har gått igenom hela SP1:an tråden så sa han ca 40% av sanningen till mig och detta gör mig lite orolig:näsblod ja du vet.... Men varför skulle jag ha ett svetarband på bromvätskebehållaren????:va

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Du SKA ha ett svettband på bromsvätskebehållaren för att INTE solen ska projekteras genom bromsvätskan som ett förstoringsglas och smälta panelen runt hastighetsmätaren! När solens strålar går igenom bromsvätskan fungerar det som ett förstoringsglas.... Hänger du med?
Om inte, gör bara som jag säger!

Han sålde ju crashkåpor till den? Klart ha har kört på bana då.....

Vad är gjort på hojen? Moddar? Kolla: http://www.rc51.org/

Mvh Fredrik

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Du SKA ha ett svettband på bromsvätskebehållaren för att INTE solen ska projekteras genom bromsvätskan som ett förstoringsglas och smälta panelen runt hastighetsmätaren! När solens strålar går igenom bromsvätskan fungerar det som ett förstoringsglas.... Hänger du med?
Om inte, gör bara som jag säger!

Han sålde ju crashkåpor till den? Klart ha har kört på bana då.....

Vad är gjort på hojen? Moddar? Kolla: http://www.rc51.org/

Mvh Fredrik
:yoparty Jag Fattar!!!!! Tackar,fixar DIREKT!!!!!:yoparty

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Joo du han sa att han inte va någon bansmiskare och inte riktigt kunde
åka som en flåbuse!:huvet Samt att åka på bakhjul inte va hans grej! Men det blev en klar överraskning för mig att se Spettan på forumet och att Snake "förra" ägarn är medlem här också:huvet Så när jag har gått igenom hela SP1:an tråden så sa han ca 40% av sanningen till mig och detta gör mig lite orolig:näsblod ja du vet.... Men varför skulle jag ha ett svetarband på bromvätskebehållaren????:va

Vad tror du ska ha hänt med din hoj??
Bara för att den gått på bana & blivit bakhjulskörd?? E den vurpad så finns det garanterat spår/märken av det nånstans..
Tror många gatåkare sliter mer på sina hojar me fullgaskörningar/växlingar vid rödljus o sånt. Sen går ju bakhjulsåkat o diskutera, huruvida säker den som kört e på o "landa".
Men e packboxarna i gaffelbenen täta så ska det nog vara lugnt, annars kan jag ändå o rekomendera o byta till hårdare fjädrar då orginal e lite mossiga.

Tror det i det stora hela beror mera på hur hojen e skött!
För köper man en 8 år gammal sporthoj som man bara tror är söndagskörd till kyrkan kanske man ska kolla på custom istället..

O de där med bromsvätskan kan ju ha o göra med att den kokat vid många hårda, upprepade bromsningar på bana.. Därav svettband över som jag har på bilden så det inte droppar/rinner ifrån behållaren. :tungan

Bifogat

• DSC00161.JPG
    DSC00161.JPG
    235.1 KB · Visningar: 92
Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...