Honda SP1-tråden

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Det bör den göra, men skicka en fråga till: PowerCommander om du vill ha det verifierat.

Vet i alla fall att PC3(r) för SP-1 och SP-2 passar både europeiska och amerikanska versioner (alla kombinationer SP-2 från USA passar SP-1 EUR utan vidare etc.). Endast grundmappen skiljer.

Vad bra:) för jag impuls köpet en på ebay alldeles nyss utan att veta om den funka på eu modellen.

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
En sån röd :)
Den va inte dum speciellt som min fjädring står helt tokigt, känns som hon ska lägga sej i var å varannan kurva:crash! Kan iofs va en kombination av min dubbelvurpa för 6v sen å att jag behöver justera fjädringen litegrann.

Kotten 31

Kotten 31
Gick med
10 Oct 2009
Hoj
-01 Honda SP1
Tankdeklaler

Tjena
Är det någon som vet var man kan få tag på Honda märkena på tanken?

Jag var på min lokala honda verksatad men enligt dom så har man slutat tillverka dessa till SP 1 konstigt nog :huvet

Så min fråga är nu är det samma storlek alla tankemblem eller måste jag forsätta leta

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Är det någon som vet var man kan få tag på Honda märkena på tanken
Jag köpte på ebay för något år sedan. Finns nästan hur många varianter som helst. Sök lite på "Honda", "Wing", "sticker", "decal" i lite olika kombinationer så hittar du minst ett 100-tal varianter.

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Tjena alla ägare till en SP-1!

Jag går i planer att byta cykel från min nuvarande zx9r-94 till en SP-1a.
Är det något särskilt jag bör tänka på och titta efter på de cyklarna.
Övriga synpunkter på cykeln tas tacksamt emot.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Stämplad servicebok, bra helhetsintryck....hojen är grymt bra ihopskruvad, finns mig veterligen inga direkta barnsjukdomar.
Läs denna tråd, mycket matnyttigt att finna! :tummenupp

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition

Allmänna skicket säger mycket om hur hojen blivit skött och omhändertagen! är den inte tvättat när du kollar på den bryr sig ägaraen nog inte så mycket om hojen övrigt heller tyvärr.... Det är mitt tips! Väldigt stabil hoj, kan kännas lite trögstyrd pga av det styva chassit, mer kommer jag inte på, finns som sagt inte så många typiska fel på denna hoj! provkör och kolla hur allt låter och lyssna efter konstiga ljud eller skrammel, precis som på alla hojar.

Är du lång (över 1.90) så kanske du kommer känna dig för lång på denna hoj, den är väldigt "liten" och sittställningen är lite extrem, men är man frälst så tar man det! Du kommer oxå bli frälst vid en ev povkörning, så är det bara!:yoparty

Det är väl det jag kommer på nu, lycka till och fråga på om du har fler frågor!

Tjena
Är det någon som vet var man kan få tag på Honda märkena på tanken?

Jag var på min lokala honda verksatad men enligt dom så har man slutat tillverka dessa till SP 1 konstigt nog :huvet

Så min fråga är nu är det samma storlek alla tankemblem eller måste jag forsätta leta

Sagt det förut och säger det igen, ebay is your friend! man kan nog hitta ALLT på ebay, även till en SP1!:tummenupp

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

har du hittat ngn ännu? om inte kolla nedan:tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08

Som Softish mfl redan sagt så är det den vanliga begkollen modell noga som gäller när du köper en sporthoj med en 7-8 år på nacken. SP1 har inga typfel och är mkt väl ihopskruvad, även med Hondas normalstandard.

Allmänintrycket är viktigt. Verkar ägaren ha koll? Ett välskött yttre borgar ofta för att även insidan fått sitt till. Många SP1 har av naturliga skäl loggat ett antal tusen mil vid det här laget men jag är övertygad om att det går att klämmma ut många mil ur de här hojarna om man sköter om grejorna. De flesta ex som cirkulerar verkar också vara välskötta, har sett få buskörda SP1, så det finns ingen anledning att tumma någonting när du är ute och letar.

Lycka till :tummenupp

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
I instruktionsboken står det att man ska tömma förgasarna (?) inför vinterförvaring.
Hur går man till väga?

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jag har inte gjort det för att det är spjällhus och inga förgasare (har diskuterats här tidigare:krama) som vad jag vet inte har någon kammare där soppa ligger, det sitter ju spridare direkt i spjällhuset.... Konstigt att det står så i instruktionsboken....:va

Du kan låta det vara men ta ur batteriet under vintern och byt oljan innan du ställer undan den så har du fin olja i vår sen oxå!:tummenupp

Hittar inga bra bilder på hur det ser ut....:huvet

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Jag har inte gjort det för att det är spjällhus och inga förgasare (har diskuterats här tidigare:krama) som vad jag vet inte har någon kammare där soppa ligger, det sitter ju spridare direkt i spjällhuset.... Konstigt att det står så i instruktionsboken....:va

Man tycker ju att Honda borde veta hur hojen är konstruerad. :rolleyes:

Bifogat

• IMG_1170.jpg
    IMG_1170.jpg
    228.7 KB · Visningar: 69
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
Tjena, håller på att bygga en streetfighter med SP1 bakram och bakdel. E det någon som vill ta en bild på cutslocks låsningen och hur de e kopplat till låset? Mvh Gustav

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...