Honda SP1-tråden

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
he hej

kan man ha samma slipon till sp1 respektive sp2? finns mkt på ebay för 1an men inget för sp2an:va o naturligtvis har man sp2:yoparty

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Helt klart ett alternativ, men de är ju inte gratis precis...

På mina SP1or har jag sänkt 8mm fram och höjt 4mm bak och det har blivit riktigt bra. Fördelen med att ta lite i båda ändar är att sidostödet fortfarande funkar ok. Visst - lite sämre markfrigång pga sänkningen, men inget jag har haft ont av. Tänkte testa samma setup på SP2an och hoppas på samma förbättring.

Jag har bara sänkt min bak ca 4mm och jag har märkt att stödet har längre till backen nu... Kanske ska ta ner den lite i fram oxå, nån mm eller så....

Tycker inte kåpan var så dyr, lycka till att hitta några på ebay, dom existerar knappt där! jag har letat förut.....

kan man ha samma slipon till sp1 respektive sp2? finns mkt på ebay för 1an men inget för sp2an:va o naturligtvis har man sp2:yoparty

Tror inte dom passar, annan vinkel på rören innan då det är olika sving på sp1 och sp2.....

Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Stämmer - den var ute på blocket nyligen. Omlackad på högra sidan och jag köpte den utan dekalerna ditsatta. Men det var snabbt fixat och resultatet blev riktigt bra (fick tag på en superduktig dekalsättare...). Lite skrapmärken på kopplingskåpan, så det blir att bevaka ebay i vinter ;-) Annars inget mer att fixa med den utom "normalfixarna" flapper-mod, PAIR systemet, höja bak och sänka fram... Och lite annat små-pill...
wass,

Har du kollat denna? http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_65810/ £65 är väl inte så blodigt för original?

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
En sån röd :)
Sabla vind !

Varför ska det blåsa så förjordat :mad:, jag vill juh ut å köra me nyförvärvet. Nu får man nöja sej me att starta upp henne i verkstan å kanske lägga en liten burnis(baksulan ska ändå bytas om 2-300 mil).
Man får väl surfa runt på nätet å leta kuliga delar till henne ist, behöver byta baklyse på hotbodies undertailen. Vill inte ha inbyggda blinkers iom jag fick tag på miniblink stora som min tumnagel å blinkar tydligt som fan.

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
2002 SP-2
Jag har bara sänkt min bak ca 4mm och jag har märkt att stödet har längre till backen nu... Kanske ska ta ner den lite i fram oxå, nån mm eller så....

Tycker inte kåpan var så dyr, lycka till att hitta några på ebay, dom existerar knappt där! jag har letat förut.....

Tror inte dom passar, annan vinkel på rören innan då det är olika sving på sp1 och sp2.....

Tänk bara på att en höjning bak ovanför stötdämparen blir mer i "verklig" höjning, dvs mellan hjulaxel ock bakram. Tror 4mm blir 1-2cm. Fram blir ju vad man sänker gaffelkronan med.

Kopplingskåpor är inte vanliga av någon anledning... Missade precis en i USA för 35 dollar, så man får ha lite tur. Har inget dykt upp innan våren går det ju alltid att köpa orginal.

Nej, sp1 slipon passar inte sp2, eller tvärtom. Skarven mellan grenrör och ljuddämpare flyttades på sp2an.

wass,

Har du kollat denna? http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_65810/ £65 är väl inte så blodigt för original?

Bra tips. Ska kolla upp det (fast det fanns inga i lager för tillfället).

Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Sådär, då var 2-1 systemet monterat (Tack wass), var tvungen att provstarta utan dämpare en gång, spec, då akrat har så fin megafon utan. Helt sinnessjukt vilket ljud. Det var som att starta en f1 bil, och ett snabbt rapp på gasen sen fick jag hastigt stänga av och montera dämparen innan grannarna ringde polisen. Det gjorde min dag iaf.

Lite tystare blev den nog jämfört med Sebring-sliponen också (var gränsfall på a-torp), vilket inte skadar sålänge det inte äter effekt, och 3,8kg komplett är ju helt okej.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Tänk bara på att en höjning bak ovanför stötdämparen blir mer i "verklig" höjning, dvs mellan hjulaxel ock bakram. Tror 4mm blir 1-2cm. Fram blir ju vad man sänker gaffelkronan med.

Jag höjde med en bricka ovanför stötdämparen ja! Det blir ju mer om man mäter vid hjulet, precis!:tummenupp

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
KTM Superduke-07
fan va keliga repor du har på ramen, ser ut som om att det ngn har repat ramen med ngt föremål:confused:

Killen innan hade lagt den i låg fart. Men satt en styrdämpare som lossnade o repade på sidan.. :-(
Därför som den får säljas billigare. Annars inga fel..

Stanic

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
Ducati
Vilket härligt ljud det är i en SP-1 :tuttar Ingen nyhet för er såklart men ahh! Har monterat LeoVince på henne och efter att ha fått ut de krångliga insatserna så ljuder det ljuvligt :) Är lite surt att säsongen lider mot the bitter end bara.

Ingen som vill köpa ett par slitna ART burkar?

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Bakcuts SP1

Ingen som ligger på en bakcuts, med eller utan cutslocket? Skicket spelar mindre roll, bara det här hyfsat helt, ska ändå lackas om :)

mvh

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vilket härligt ljud det är i en SP-1 :tuttar Ingen nyhet för er såklart men ahh! Har monterat LeoVince på henne och efter att ha fått ut de krångliga insatserna så ljuder det ljuvligt :) Är lite surt att säsongen lider mot the bitter end bara.

Ingen som vill köpa ett par slitna ART burkar?

Kör också med Leo Vince...gudomligt...gurglar dovt på låga varv men sen när man kranar fullt....yummie :D:D:D

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ingen som ligger på en bakcuts, med eller utan cutslocket? Skicket spelar mindre roll, bara det här hyfsat helt, ska ändå lackas om :)

mvh

hittar du ingen på ebay? det borde snart dyka upp lite mer i plastväg där då jag är ute efter en toppkåpa

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Skulle inte du sälja din för en sån där stor fet ful pimp mobile?! :tungan

jo men det e nog lättare att sälja om hojen är hel å fräsch, har ju inte sån värst panik å bli av med, kan vänta till våren så att man slipper å slumpa iväg den nu

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
En sån röd :)
Kör också med Leo Vince...gudomligt...gurglar dovt på låga varv men sen när man kranar fullt....yummie :D:D:D

Sitter Acra helsystem på min å jag kan bara hålla med, ljudet ur dessa hojar e outstanding. Kan få för mej att bara starta upp henne för å höra ljudet :yoparty!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Vad har hänt? Var den så när du köpte den eller?

råkade tappa hojen mot förrådsdörssöppningen när jag skulle rulla ut den så toppkåpan sprack lite, jävla ömtåligt plastskit:mad:

yelworC

herzattacke
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Skitjävladucati
Vad menar du med "tätningen till bakre cylindern korvade sig" Är det vevhusventilationen du talar om? Om den korvar sig så att det blir stopp. Då kan det sprutar ut olja någonstans och kanske på ditt bakhjul :-O

Topplockstätningen sköt ur sig ca 1 cm och där pumpade den ut olja över bakdäcket samt avgasystemet. Jag tryckte tillbaka den själv med en skruvmejsel. Är 98% tätt. Ska bytas tills nästa service. Grundproblemet kvarstår dock. Jag är tror det härör från acra slip on systemet som är helt urbrända med ull och därför inte harmonerar med insprutningen.

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Hämtade min spetta idag. Bestämde mig direkt när jag såg den. Vilken hoj!

:banana

Bifogat

• 20091006229.jpg
    20091006229.jpg
    250.8 KB · Visningar: 90
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...