Honda SP1-tråden

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Hej alla SP-åkare.

Förra året byggde jag mig ett 2 till 1 system med dB-killer, fästen och allt. Snyggt blev det i alla fall (tycker jag). Nu har jag velat fram och tillbaka, men tillslut valt att köra med mitt gamla Akra-system istället. Så mycket slit helt i onödan :mad:

Nu tänkte jag kolla om det är någon här som är intresserad av att köpa systemet? Systemet har kostat mig 5000 kronor i material + en massa jobb, men ge mig ett vettigt bud. Det är dumt att det bara ligger på hyllan och skräpar. Det skulle vara roligare om någon SP-åkare fick njuta av det istället :)

Tel. 0707-63 45 95

Mvh Roger
 

Bifogat

  • 01.JPG
    01.JPG
    226 KB · Visningar: 80
  • 02.JPG
    02.JPG
    157.1 KB · Visningar: 74
  • 03.JPG
    03.JPG
    156.6 KB · Visningar: 60
  • 04.JPG
    04.JPG
    149.3 KB · Visningar: 62
  • 05.JPG
    05.JPG
    145.8 KB · Visningar: 62
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Det går så sakta.

Hej!

Länge sedan jag var här, God fortsättning SP-Folket :)

Toyman du behöver inte ta bort bakre kåpan för batteriets skull, det går att ta isär batterilådan lite. Locket sitter med "Pluggar".

Men bakre kåpan, ja du jag brukar ha maxpuls och tror att den ska gå i tusen bitar varje gång den har varit av :rolleyes:

Fina hojar du har förresten!

Nu har baksektionen vart demonterad, lyckades göra sönder en plasdetalj på låskabeln, hoppas det går att endast köpa vajer. Eftersom det sitter PC2 och accra-system, Öhlinare runt om vart jag ju sugen på att ta bort tanken för att kika på om man följt upp det hela och modifierat andningen ochså, ser att de går ju enkelt att få bort locket på luftburken. I locket på luftburken sitter en avkännare, vad gör den? Där sitter ej original filter utan tvättbara kvalitetsgrejer, K&N tror jag det ser ut som! Om luftburken nu ska utav för rengörning inunder, ska jag tänka på något speciellt, e de lite klurigt eller helt självklart i vilken ordning man tar demonteringen? Lite skitet ser det ju ut att vara. Så tanken ska utav. Banjobulten till soppaledningen, att ta bort den? Ska jag tänka på något, måste jag köpa några packningar för att de ska bli tätt igen? Plastclipsen underst på sidokåporna, går de att avmontera så att de går att återanvända eller är det engångs?

Någon som har ett set tillbakaflyttade fotpinnar, guldeloxerade till salu. framskärm i kolfiber? Magnesiumfälgar? Kolfiberbakdel? Aluminiumtank.... osv:
MVH Toyman.... blingar på!
 

Bifogat

  • IMG_4538 sh.jpg
    IMG_4538 sh.jpg
    134.4 KB · Visningar: 52
  • IMG_4539 sh.jpg
    IMG_4539 sh.jpg
    148.7 KB · Visningar: 57
  • IMG_4541 sh.jpg
    IMG_4541 sh.jpg
    163.3 KB · Visningar: 59
  • IMG_4542 sh.jpg
    IMG_4542 sh.jpg
    149 KB · Visningar: 59

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Toyman skrev:
.... I locket på luftburken sitter en avkännare, vad gör den?

Det är IAT-sensorn (Intake Air Temperatur sensor) = givare som känner av insugningsluftens temperatur och skickar den infon vidare till ECM:en (styrenheten för bränsleinsprutning och tändning).

Toyman skrev:
Om luftburken nu ska utav för rengörning inunder, ska jag tänka på något speciellt, e de lite klurigt eller helt självklart i vilken ordning man tar demonteringen?

Det är rätt enkelt och logiskt, så det ger sig självt när man börjar skruva.

Toyman skrev:
Så tanken ska utav. Banjobulten till soppaledningen, att ta bort den? Ska jag tänka på något, måste jag köpa några packningar för att de ska bli tätt igen?

När du ska ta av tanken så är det lämpligt att klämma ihop bränsleslangen till insprutningen så att det inte dräller alltför mycket (finns ingen bränslekran). Angående banjobulten så är det bara att lossa den och ha ett mindre uppsamlingskärl tillhands. Packningarna (2st aluminumbrickor) håller länge: jag har bytt-/lossat bränsletanken åtminstone 20ggr (säkert närmare 30) och använder samma alu-brickor utan läckage.

Toyman skrev:
Plastclipsen underst på sidokåporna, går de att avmontera så att de går att återanvända eller är det engångs?
De går att återanvända men de går sönder i längden om man tar bort och sätter dit dem många gånger.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Nu har baksektionen vart demonterad, lyckades göra sönder en plasdetalj på låskabeln, hoppas det går att endast köpa vajer. Eftersom det sitter PC2 och accra-system, Öhlinare runt om vart jag ju sugen på att ta bort tanken för att kika på om man följt upp det hela och modifierat andningen ochså, ser att de går ju enkelt att få bort locket på luftburken. I locket på luftburken sitter en avkännare, vad gör den? Där sitter ej original filter utan tvättbara kvalitetsgrejer, K&N tror jag det ser ut som! Om luftburken nu ska utav för rengörning inunder, ska jag tänka på något speciellt, e de lite klurigt eller helt självklart i vilken ordning man tar demonteringen? Lite skitet ser det ju ut att vara. Så tanken ska utav. Banjobulten till soppaledningen, att ta bort den? Ska jag tänka på något, måste jag köpa några packningar för att de ska bli tätt igen? Plastclipsen underst på sidokåporna, går de att avmontera så att de går att återanvända eller är det engångs?

Någon som har ett set tillbakaflyttade fotpinnar, guldeloxerade till salu. framskärm i kolfiber? Magnesiumfälgar? Kolfiberbakdel? Aluminiumtank.... osv:
MVH Toyman.... blingar på!

Oj då, här ska det spenderas pengar.... Finns en race bakdel i kolfiber på ebay.co.uk som jag dreglat över länge nu.... 380 pund....
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Garage-lära!

Det är IAT-sensorn (Intake Air Temperatur sensor) = givare som känner av insugningsluftens temperatur och skickar den infon vidare till ECM:en (styrenheten för bränsleinsprutning och tändning).



Det är rätt enkelt och logiskt, så det ger sig självt när man börjar skruva.



När du ska ta av tanken så är det lämpligt att klämma ihop bränsleslangen till insprutningen så att det inte dräller alltför mycket (finns ingen bränslekran). Angående banjobulten så är det bara att lossa den och ha ett mindre uppsamlingskärl tillhands. Packningarna (2st aluminumbrickor) håller länge: jag har bytt-/lossat bränsletanken åtminstone 20ggr (säkert närmare 30) och använder samma alu-brickor utan läckage.


De går att återanvända men de går sönder i längden om man tar bort och sätter dit dem många gånger.

Hej! Tackar för dessa råd och info. Det är ju som alltid, man ska bara kolla en liten grej. Men det slutar alltid med att så mycket annat granskas. De e rätt mycket grejer på en modern hoj! Tanken är nu utav, luftburken delvis. Ser att i luftfiltren ligger mycke skit :mad:, lätt besviken ty då uppstår tanken, lat :gnissla tidigare ägare som bara bytt oljan. Så vi kommer väl till att ventiler ochså får kollas nu när vi ändå har utav tanken. Mvh Toný

Oj då, här ska det spenderas pengar.... Finns en race bakdel i kolfiber på ebay.co.uk som jag dreglat över länge nu.... 380 pund....

Ja, jag har sett den och vist blir man fuktig i mungipan:tungan! Mvh Tony
 
Last edited:

Agatoni

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2010
Ort
uppsala
Hoj
VTR SP1, r6 00 *såld
Drivpaket

Hej allesammans!
Har precis vaknat ur idet och insett att det är dags att börja pilla på moppen.
Tänkte jag skulle byta till 15/42 drev men blir bara lost när jag kollar runt på internetbutiker...

Visst är det annan längd på kedjorna efter 01?
Eller är det på Sp2 det är en annan längd?

Jaja den egentliga frågan är väl: vart hittar man ett vettigt paket med kedja och drev till en spetta från 01?

Edit: Funkar den här?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/520-...9503687QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
 
Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Hej allesammans!
Har precis vaknat ur idet och insett att det är dags att börja pilla på moppen.
Tänkte jag skulle byta till 15/42 drev men blir bara lost när jag kollar runt på internetbutiker...

Visst är det annan längd på kedjorna efter 01?
Eller är det på Sp2 det är en annan längd?

Jaja den egentliga frågan är väl: vart hittar man ett vettigt paket med kedja och drev till en spetta från 01?

Edit: Funkar den här?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/520-...9503687QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
Det är olika längd mellan sp1 och sp2(längre), men kittet du kollade på verkar ha okapad kedja så det ska fungera på båda.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top