Honda SP1-tråden

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
mmm jo har researchat det du säger, tror ärligt ingen kör 190/50 i hela världen om folk inte ljuger på samtliga forum, nä men inte riktigt så kanske, 180/55 är ju mest poppis, och dom som har lite extra cash 190/55 :) så som jag uppfattat det. Jag har ju dock kört 2 uppsättningar sportsmart 180/55 innan och det har varit superstabilt.

Tja 190/50 är ju standarspecen för modellen, hade jag på min SP1. 190/55 hade jag på SP2an (Michelin Power One och Dunlop GP Racer) och det var en viss skilland. Å andra sidan svänger SP2 lite bättre än SP1.

Däremot vet jag ingen som kört 180/55:confused:
 

Hampuss

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2014
Ort
Orsa
Hoj
KTM 690 smc-r 2014
Tips på blinkers till sp1? Vill ha små, infällda fram som blinkar bra och inte lämnar en glipa. Har testat flera olika modeller men dom sitter inte 100. :huvet
 

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
hade man ju mycket för att man knyllputsade och slet med spettan igår:arsele.....ösregn idag när man kommit halvvägs till jobbet:huvet- fördelen är väl att skiten släpper lät iom det.
guldfälgar är znyggt- om dom har samma färg fram som bak!!, blev ju lite knas nu när baksvålen fick bytas tidigare än jag förväntat, tänkte att vid byte av sula skulle fälgen pulverlackas oxo till samma färg som den pulvrade framfälgen, jaja, ngn gång kanske man kommer i takt.

//jj
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
en googling på rc51 180/55 så är det inga större frågetecken längre :)

I see....well 180 är lite ghey iaf. :) Faktiskt det enda jag inte gillar med min 848, ser lite klent ut bara.

Men det svänger bra som sagt :tuttar:fakta
 

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
hade ju en annan tråd om däck, skaffade ett: Metzeler Roadtec Z8 Interact och hoppas få lite mer mil ifrån det än vad det andra gav...:fakta.
kan ju bara säga att så här långt är jag synnerligen nöjd med baksvålen- hon svänger lätt och fint, klistrigt på sidorna så det räcker till:D (har iof inte lagt ner henne till yttersta ytterkanten- fattas några millimetrar ännu), väldigt stabilt och känns inga som helst hyss i från däcket.
så, så långt nöjd!!

//jj
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
power commander 3 köpes! :D

Någon som vet om jag tryggt kan även leta efter pc3 från typ sp2:eek:r och övriga årsmodeller på sp1? Min är ju en 2001 och vad jag sett är det olika produktkoder på pc3:eek:rna, meee jag börjar skymta att alla kopplingar ska vara samma dock.
 

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
pc'n som sådan är väl "dum i huvvet" och blir vad du gör den till (inställningsmässigt!)- det som skiljer mellan sp1 o sp2 är väl kontaktstycket.
nu kommer jag till att svära lite i kyrkan- jag har plockat av min pc'5 igen ,fullständig dynokörning är INTE gjord på min- bara lite tillhyfsade kurvor då den går FETT på lägre varv.
cykeln gick förvisso "mjukare" i lågvarv- men en del oomppff försvann oxo, så för min del så ligger jag hellre med fläskigt vrid och undviker för låga varv (nu är ju min race drevad oxo- vilket hjälper vid saktakörning:tummenupp...)
men, om man vill köra cykeln i bänk och trimma in det hela minutiöst så kommer det säkerligen till att bli en bättre cykel- bättre körbarhet och allt vad det innebär- har man sedan vatt inne o rotat lite i motorn med effekthöjande grejor- ja, då ska nog en pc användas för att optimera det hela.

bara mina tankar//jj
 

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Ort
Sverige
Hoj
Honda VTR SP2-02
Har inget å tilläga om det går eller inte! Men har en gammal pc3 till min sp2 liggande om du vill låna och testa.. Den fungerar men gick inte omprogrammera..
 
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Tjohoo.. Min stulna SP-1 är återfunnen. Den kördes omkring i Sätra av några rötägg. Tyvärr gick dom omkull när polisen fångade dom.
Nu ska polisen ha kvar den ett tag för att utreda hur många som haft den under de veckor den varit borta, förmodligen har den varit bytesvara i någon skumrask-affär eftersom den stals av polacker i Jakobsberg/Bromma.
Sen får jag tillbaka den och kan påbörja nästa del, att få den lagad. Får väl se vad försäkringsbolaget säger.

Det hade förmodligen varit smärtfriast att den hade försvunnit från jordens yta, så hade jag köpt en annan SP-1 för den lilla summa försäkringsbolaget hade betalat ut. Man jag är ändå gladare att jag fick tillbaka just MIN egna motorcykel.
 
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Eftersom jag inte haft någon mc på ett tag roade jag mig med att ta reda på lite om VTR1000 SP-1/2 i Sverige genom att kontakta bilregistret.
Summeringen ser ut så här:
sp1och2.jpg
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top