sandstream skrev:
Alltid kul med "nya" tekniker.Jas-95 skrev:Cool!! Hoppas det blir verklighet! Skulle man vilja provköra. Aja får skriva till tomten i år igen!!
JB
Att det ska bli big-bang snart på gathojar är ju ren spekulation, finns ju inga källor till det i artikeln utan en ren spådom som sagt. Och får jag spå tror jag det blir Kawasaki som blir först, de har ju fört ut mest tekniska lösningar av japsarna.sandstream skrev:Läste också att Yamaha spås bli först med en BIG BANG 4-taktare i en gathoj, vore coolt!
Japp, och det var därför jag skrev att det spås.Ninjaboy skrev:Att det ska bli big-bang snart på gathojar är ju ren spekulation, finns ju inga källor till det i artikeln utan en ren spådom som sagt. Och får jag spå tror jag det blir Kawasaki som blir först, de har ju fört ut mest tekniska lösningar av japsarna.
Ninjaboy skrev:Och får jag spå tror jag det blir Kawasaki som blir först, de har ju fört ut mest tekniska lösningar av japsarna.
sandstream skrev:(ska man vara petig så har de ingen riktig BB-motor i BSB utan en snällare variant där endast 2 kolvar av de fyra går tillsammans, vevstaken klarade inte kraften och den får inte bytas i SBK).
Mattias skrev:Varför går vevstaken av för att flera cylindrar tänder samtidigt? Hur påfrestas en enskild vevstake mer av det, liksom?
No vevaxel mentioned in my inlägg.Don Quixote skrev:Öhh? Om två cylindrar tänder samtidigt så lär väl påfrestningen på vevaxeln bli dubbelt så stor. En vanlig rad4 har ju 180 grader mellan varje kolv och då är det max en cylinder som är i sin arbetsfas åt gången...
Menar du att Honda fört ut mycket "race-teknik" till gathojarna? Exempel?Blå R1 skrev:E det inte Honda som har det?
Tack DQ för att du läste det jag trodde att jag skrev, dvs vevaxel och inte vevstakeDon Quixote skrev:Öhh? Om två cylindrar tänder samtidigt så lär väl påfrestningen på vevaxeln bli dubbelt så stor. En vanlig rad4 har ju 180 grader mellan varje kolv och då är det max en cylinder som är i sin arbetsfas åt gången...
Jupp!Busen skrev:Kanske en förkortning för Big-Bang.
damv skrev:Jag minns de tuffa grabbarna som hade trimmade z900 och tänkte, vad kan vara vassare jo ett par år senare en gsx1100, ködre ifrån det mesta, sen skaffade jag en rd500 kanske inte snabbast raktfram men oj va det gick i kurvorna året efter kom rg500 kung, sen har det fortsatt.
Dagens hojar är häftigt brutala men om ytterligare 15-20 år kommer man förmodligen att se på r1or och gixxar,mm på samma sätt som man nu lite intresserat kollar på en z900 och stilla tänker en sån slöhög hade farsan.
Men va fan kul är det!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |