Honda VFR-tråden

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Tackar hjärtligt!!!

Är reggad på VFR-forat, men heter där "snowman", det blir inte så modellåst.

Tack åter igen!!

Är det någon som har koll på vad skillnaden mellan PC(PowerCommander) 3 och 5 Är??

Och passar en 126-411 på en -02 till -05, den är egentligen till -06 och fram till -08. Om jag nu inte läst helt fel.

Och då en 111-411 på en -06 till -08 ä, till en -02 till -05???

Låter fel eller??? Är det hårdvaran så man kan byta mjukvara eller är eet mer skillnad???
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Tackar hjärtligt!!!

Är reggad på VFR-forat, men heter där "snowman", det blir inte så modellåst.

Tack åter igen!!

Är det någon som har koll på vad skillnaden mellan PC(PowerCommander) 3 och 5 Är??

Och passar en 126-411 på en -02 till -05, den är egentligen till -06 och fram till -08. Om jag nu inte läst helt fel.

Och då en 111-411 på en -06 till -08 ä, till en -02 till -05???

Låter fel eller??? Är det hårdvaran så man kan byta mjukvara eller är eet mer skillnad???

Den frågan ställdes nyligen på VFR-forum. Killen som hade en Vtec lyckades montera och få att funka, en PC5. Om jag minns rätt, berodde det på vilken Powercommande-smurfare man frågade, huruvida en PC5 passade på Vtec eller inte. :va
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Halo !

Tänkte bara meddela att även jag blivit med VFR :tummenupp

Lämnade Er6 tråden som visserligen nöttes flitigt med mycket nytt rätt ofta.

En VFR800 FA 08:a hämtades igår med 189mil på mätaren, nu har det lagts till 40mil extra, känns rätt bra, lite tyngre än er6an men känns även tryggare och bra mycket roligare när nålen passerar 7000rpm.

Har precis gjort "Flapper valve mod" och plockat snabeln, hoppas på lite mer morr, då den är rätt tyst orginal.

Hoppas den här tråden hålls igång, ska väll bli medlem på vfr forum åxå..:D
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Jag var helt inne på att byta till en Street Triple R, men sen lånade jag en Bmw K1300S och märkte att det var ganska skönt med vindskydd :näsblod

Bmwn var lite för extrem för både mig och :tuttar och då dök en VFR upp till bra pris, va lixom inget att fundera på:tummenupp

Enda som saknas är lite mer ljud, Er6an mullrade ju lite med GPE system.

VFR känns som sagt lite tyngre men även lite mer krut, Er6an var mer som en moped, man gjorde vad man ville med den.:D
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Gjort samma resa själv med att ha bytt från en ER6f. Är mer än nöjd. Bytte till ett slipon från Staintune och är riktigt nöjd.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Det råkar inte finns nån här som sitter på en monteringsbeskrivning av en Hepco & Becker-väskhållare på en VFR gen 98-00?

Köpte en beggad ställning idag, men ingen monteringsbeskrivning fanns. :va
 

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Vart hittade du staintune slipon ?
Ca pris ?

Skaffade du PC och mappade eller bytte du bara piporna ?

Köpte dom lätt begagnade på blocket för 3000:- Nypris lär vara runt 9500:- - 10.000:-. Finns nog ingen svensk återförsäljare utan en norsk och en brittisk. Läs mer här: http://www.staintune.com.au/exhausts/honda/index3.htm

Bytte bara piporna. Har sedan tidigare gjort pair vLve och flapper mod. Går perfekt. Inga avgasknallar utan bara ett mysigt "gurgel" vid gassläpp. Med tanke på hur kvävd Viffern är i grundutförande så motsvarar fett nog bara hur det skulle varit egentligen. Kan lägga upp en film när jag kommer hem från semestern.
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Köpte dom lätt begagnade på blocket för 3000:- Nypris lär vara runt 9500:- - 10.000:-. Finns nog ingen svensk återförsäljare utan en norsk och en brittisk. Läs mer här: http://www.staintune.com.au/exhausts/honda/index3.htm

Bytte bara piporna. Har sedan tidigare gjort pair vLve och flapper mod. Går perfekt. Inga avgasknallar utan bara ett mysigt "gurgel" vid gassläpp. Med tanke på hur kvävd Viffern är i grundutförande så motsvarar fett nog bara hur det skulle varit egentligen. Kan lägga upp en film när jag kommer hem från semestern.


Skapligt fynd där :tummenupp kikar varje dag på blocket, ifall det dyker upp nått intressant till VFRen, men ingen panik.
Har gjort pair valve, flapper mod och ryckt snabeln nu, går hur fint som helst.:D
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Införskaffat VFR800 2007

Hej
Har idagarna precis skaffat mig en VFR800A 2007 på 900 mil.
Är supernöjd hittills, handlar bilder finns i mitt Garage.
Har säkert 1000 frågor om ett tag :)
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Hej
Har idagarna precis skaffat mig en VFR800A 2007 på 900 mil.
Är supernöjd hittills, handlar bilder finns i mitt Garage.
Har säkert 1000 frågor om ett tag :)

Grattis till en bra köp!

Ett annat bra ställe att ställa de frågorna på är i vfr-forum.se. Välkommen in!
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Grattis till en bra köp!

Ett annat bra ställe att ställa de frågorna på är i vfr-forum.se. Välkommen in!

Tackar, är supernöjd så här långt.
Kan nog vara den praktiskaste hojjen jag köpt, bra på det mesta :tummenupp
Vill man leka så fungerar det, pendla, inga problem, åka på lång tur, ja man har ju alla väskorna som behövs.......
Lägger upp en nytagen bild också.
 

Bifogat

  • IMG_1662-2.jpg
    IMG_1662-2.jpg
    249 KB · Visningar: 72

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Däck

När jag fick min VFR i Onsdags hade handlaren monterat på helt nya Metzeler Z8, det är antagligen det bästa däck jag åkt på.
Har kört 150 mil, på landsväg i högfart och en hel del inspirerat på 70 sträckor.
Däcket är ruskigt förlåtande i alla situationer.
Enligt uppgift skall det även vara lite hårdare i mitten så får se hur många mil dem räcker.
Kan verkligen rekomenderas. :tummenupp
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
När jag fick min VFR i Onsdags hade handlaren monterat på helt nya Metzeler Z8, det är antagligen det bästa däck jag åkt på.


Är det efterföljaren till Roadtech Z6?
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S

Tack. Har Z6 på grönviffern, men tyckte det var lite hårt. Å andra sidan kör jag en del på bana,,, :rolleyes:

Det jag gillade bäst var att det inte är nåt mönster på mitten - spelar ingen roll om man får en touringplatta på mitten. :)
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top