Honda VFR-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Omlackad alltså? Orange har aldrig funnits på VFR. Undrar vad färgskiftningen beror på...

VFR800-2002.jpg


http://www.hondamc.com/homc/templates/ModelBefore2005____5911.aspx
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ska föreställa rött. "Glossy Candy Red" edyl har jag för mig att den hette. :tungan

Ja den exakta benämningen vette tusan men att det ska föreställa rött har jag listat ut sen tidigare, var bara en tanke om och eventuellt hur den kan ha misstagits som orange =) (men nu var inte så fallet) Visa sig för övrigt vara en jäkla skillnad i nyans beroende på vilken skärm man tittade på, eller snarare vilken vinkel det är på skärmen då den såg knallorange ut på min barbara först. Damn kamelontfärg :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vill införskaffa en hugger, finns det inga med lite smakfull stealth fighter look? :tummenupp

Nä men samtliga jag hittat hittills har för runda/mjuka former... hur svårt ska det va? CB´n hade också enkelsving o där hittade jag en fin från DPM men de verkar inte behaga göra en till VFR. Hmm undrar hur svårt det är att bygga om så att det passar :confused: Tips någon?

Min förra:

attachment.php


r-0653b.jpg
 
Last edited:

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Min lilla tjej har provat en 98:as Vfr och blev förälskad. Därimot var den inte riktigt i det skick vi hoppades så de blev inte nått köp.

Har nu sett en 02:as Vfr med Vtech och nu kommer massa frågor efter allt jag läst.

Vtech: Är den mycket större/ tyngre? Vfr:en från 98 som hon prova var perfekt i vikt och storlek men får inte bli mycket större.
Vtech: Drar den mer bensin än icke vtech som Bike skriver?
Vtech: Vid vilken hastighet går den över på 4 ventiler?

Mvh Patrik
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Vtech: Är den mycket större/ tyngre? Vfr:en från 98 som hon prova var perfekt i vikt och storlek men får inte bli mycket större.

Vtec: "Dry-Weight 213 kg"
98: "Dry-Weight 208 kg"

Har dessutom för mig att Vtec har nån centimeter högre sadelhöjd jmfm generationen innan.


Vtech: Drar den mer bensin än icke vtech som Bike skriver?

Det har förekommit rapporter om det, typ 0.9l/mil vid aktiv körning. En del har fått lägre bensinförbrukning generellt sett efter att ha monterat en Powercommander och mappat med nåt mer optimerat.

Vtech: Vid vilken hastighet går den över på 4 ventiler?

På vid ca 6800rpm, av vid ca 6500rpm om jag minns rätt.
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Tack för det snabba svaret. Vikten verka de ju inte va större skillnad på iaf så länge inte tyngdpunkten sitter mycket högre på 02:an?

Oj, så mycket som 0,9l/mil? Det var ju lite väl i överkant :confused:

Ungefär hur fort går det vid 6500rpm på 6:an när 4 går in?

Mvh Patrik
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Tack för det snabba svaret. Vikten verka de ju inte va större skillnad på iaf så länge inte tyngdpunkten sitter mycket högre på 02:an?

Inte den blekaste, men tvivlar på att det skiljer så mycket mellan Vtec och generationen innan. Elaka tungor säger ju att enda skillnaden mellan de två generationerna är Star Trek-kåpan på Vtec:en. :)

Oj, så mycket som 0,9l/mil? Det var ju lite väl i överkant :confused:

De elaka tungorna skvallrar återigen att det beror på Vtec-funktionen. Var sanningen ligger, vet nog kanske bara Honda.

Ungefär hur fort går det vid 6500rpm på 6:an när 4 går in?

Kan inte svara på det, beklagar.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det har förekommit rapporter om det, typ 0.9l/mil vid aktiv körning. En del har fått lägre bensinförbrukning generellt sett efter att ha monterat en Powercommander och mappat med nåt mer optimerat.

Rapporter? För att någon harvat runt men någon gammal långmilare som är dåligt servad eller rentutav fel på skulle jag inte dra den slutsatsen =)

Min skorv drog 0.63 när jag körde hem den, då hade den gått ca 470mil och det var en 30mils runda på mestadels motorväg med lite "testa vad den går för". Denna tur var även alla tre superaerodynamiska packväskor monterade :tummenupp

Med PC-V o 1500mil senare kan jag utan större besvär hålla den på 0.7 och kommer inte riktigt ihåg vad jag kan ha kommit upp i under bankörning men under 0.9 tror jag alla ggr. Polaren kör en 02´a med PC-III och likvärdigt bromspapper som min och han verkar ligga på förbrukning som mig. 0.62 hade det varit för hans första tank i år men då hade det rullats lugnt förtydliga han. 0.58 är en lägsta noteringen jag gjort på min men då var den original.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Min skorv drog 0.63 när jag körde hem den, då hade den gått ca 470mil och det var en 30mils runda på mestadels motorväg med lite "testa vad den går för". Denna tur var även alla tre superaerodynamiska packväskor monterade :tummenupp

På landsväg i jämn fart är viffern snål, men kanske inte under "aktiv" körning.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
På landsväg i jämn fart är viffern snål, men kanske inte under "aktiv" körning.

Ja så mycket mer aktivt än storbana blir det nog inte.. Som sagt och inte ens då har den kommit upp i några herrejössesförbrukning =0) Framförallt på Gotland Ring körde jag "hellre än bra" under tre dagar och då fick den bekänna färg ur avseende jobba mycket då flytet var allt annat än optimalt. Men men sen har vi alla olika referenser till hög bränsleförbrukning, jag ser det som en hobby oavsett användning så de får dra vad det drar. Om den allt för lätt kommer upp i 0.9-1L så är det något fel alt klåpare vid mappningen.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Om den allt för lätt kommer upp i 0.9-1L så är det något fel alt klåpare vid mappningen.

Ja, precis. Har undrat lite om det också. De som sagt att Vtec:en drar bortåt 0,9l/milen har aldrig berättat om de har haft en PC monterad och vilket körsätt de har haft.

Förvisso kan jag tänka mig att stadskörning inte är helt bra för förbrukningen, men så mycket?
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Låter ju bra om de är en bit under 0.9 l/mil vid hård körning. Men den vi ska titta på har ingen pc och kommer nog inte få. Åker ev och tittar på den imorn.

Skulle vilja veta hur fort det går på 6:an när den slår om på 4 ventiler.

Mvh Patrik
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Skulle vilja veta hur fort det går på 6:an när den slår om på 4 ventiler.

Misstänker att de flesta har fullt sjå med att hålla sig kvar på bågen istf att titta på mätaren när det sker. :D
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Låter ju bra om de är en bit under 0.9 l/mil vid hård körning. Men den vi ska titta på har ingen pc och kommer nog inte få. Åker ev och tittar på den imorn.

Skulle vilja veta hur fort det går på 6:an när den slår om på 4 ventiler.

Mvh Patrik

Hehe ja men om någon någonsin kört så fort (tror jag verkligen inte) så segdrar denna någon förmodligen inte upp den på 6´an över 6800varv utan ligger snarare och växlar vid 10 000 :)

Vad jag menar, tjäck aut das varvräknare:

http://www.youtube.com/watch?v=zZpHY4yRqiQ

Låter "sådär" va...

http://www.youtube.com/watch?v=sL36DF7_oy0

Nu åskar det som f-n här, dags att gå o gömma mig i bunkern o läsa Bamse (children edition)!
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top