tack för snabbt svar.
Hur är dom att köra får känslan av att jag kommer tycka att den är slö.
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_VFR_800_V_Tec_33400703.htm?ca=10&w=1
denna verkar fin tycker jag dock lite dyr eller ? hur blir dom med slipon och powercommander nån som testat ?
Gick från CB1000R 2009 till VFR 2008 i fjol, CB´n är en snabbare hoj men VFR´en så mycket mer användbar. Bra körställning, skönt med vindskydd, kan gå bra men original är den i ryckigaste laget vilket oftast inte gör så mycket på gata men på ex gokartbana är det irriterande och även vid vissa övingar på storbana.
Den är ganska tung men det har ändå fungerat bra vid bankörning, lite irriterande med skvallerpinnarna som skrapar i ibland hur mycket teknik man än tror att man använder
Beror på lite vad man gillar, jag ser inte charmen i att ligga på 12-14000 varv och dåna, denna varvar väl max strax under 12000 och jag är sällan ens där. Lagom små kurviga vägar är den jäkligt skoj och bekväm så det står härliga till om man ska på längre tur. Körde ca 1300-1400 mil med den förra säsongen (Juni-November).
Sist men inte minst så är lyset bland det bättre på marknaden = dubbla halvljus och helljus vilket du kommer uppskatta om du inte endast är posör. I somras när vi var nere på Gotland ring så åkte vi hem till stugan mitt i natten, de två italienarna fick ligga framför mig och följa mitt halvljus för där fanns det knappt en enda gatlykta och deras ficklampor måste ju bara vara monterade för syns skull
Så du får ett halvljus som räcker till tre hojar
På min är blinkersglasen lätt tonade original med orange lampa istället, tror det kom 2006.
Skulle effekten inte räcka så är väl nästa steg Blackbird, du kommer behöva VFR´ens styrhalvor dock.