Honda VFR-tråden

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Viffer -98
Blev en kortare provkörning igår eftermiddag.
Men satan vilken trevlig hoj :banana
Satt bra på den, även fast jag är lång och mjuk och fin i motor. Vilken motor :yoparty

Kommer bli ett byte nån gång nästa vecka.
Jag blev tvungen att beställa nya regpapper :huvet
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Blev en kortare provkörning igår eftermiddag.
Men satan vilken trevlig hoj :banana
Satt bra på den, även fast jag är lång och mjuk och fin i motor. Vilken motor :yoparty

Låter som om du blivit drabbad av VFR-viruset... :D

Kom upp och provkör viffern på Rörkens gokartbana nästa vecka, så ska du se hur bra den verkligen är! :tummenupp
 

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Viffer -98
Låter som om du blivit drabbad av VFR-viruset... :D

Kom upp och provkör viffern på Rörkens gokartbana nästa vecka, så ska du se hur bra den verkligen är! :tummenupp

Jo du, nog är man smittad allt.
Har flera gånger sagt till mig själv att jag ska åka iväg på nån gokartbanekörning. Har tyvärr inte blivit av än och just nu är jag mitt i lägenhetsförsäljning och flytt. Men får jag tid så ska jag absolut komma.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Jo du, nog är man smittad allt.
Har flera gånger sagt till mig själv att jag ska åka iväg på nån gokartbanekörning. Har tyvärr inte blivit av än och just nu är jag mitt i lägenhetsförsäljning och flytt. Men får jag tid så ska jag absolut komma.

Du är välkommen! :yoparty
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Hejsan. Jag har bytt hoj till en vfr. En blå 00:a.
Har inte hunnit köra så mycket ännu men den verkar gå bra.
Jag har precis bytt olja och drivpaket. Vilken skillnad med nytt drivpaket jämfört med det som var gammalt och slut.
Har även beställt nytt framdäck.
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Får väll också ställa mig i uppropskön. Blev tidigare i veckan ägare till en VFR800. Har inte hunnit köra så mycket än men av det lilla vi upplevt tillsammans känns det som att det kommer bli en trevlig bekantskap!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hejsan. Jag har bytt hoj till en vfr. En blå 00:a.
Har inte hunnit köra så mycket ännu men den verkar gå bra.
Jag har precis bytt olja och drivpaket. Vilken skillnad med nytt drivpaket jämfört med det som var gammalt och slut.
Har även beställt nytt framdäck.

Då hann du före mig din rackare =) Starka planer på att byta relativt snart, mkt hänger naturligtvis på rätt objekt men nu har jag hittat iaf två intressanta. Får vi ta en tur igen så får du visa hur denna maskin ska behandlas :tummenupp
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Då hann du före mig din rackare =) Starka planer på att byta relativt snart, mkt hänger naturligtvis på rätt objekt men nu har jag hittat iaf två intressanta. Får vi ta en tur igen så får du visa hur denna maskin ska behandlas :tummenupp
Jaså, du funderar också på att byta.:) Du hittar säkert nån bra. Jag impulsköpte första bästa jag var och tittade på. VFR Verkar ju vara stabila och beprövade maskiner. Hörde om någon som kört över sjuttitusen mil med sin, helt otroligt.

Hoppas det kan bli nån tur framöver. (Även om jag inte direkt är kapabel att visa vad vfr:en går för:)) Jag kommer ihåg rundan vi körde tilsammans.
Det var en bra körning.

Ha det bra.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ja nu är även jag som en del säkert sett med tanke på tråden en lycklig VFR ägare :D Har väl kört 50 mil snart och det känns kalas men ryckgigheten under 3000rpm är lite irriterande. Nu är det en -08 jag har och de guider jag läst om pair mod/flapper valve sträcker sig enligt texten som längst till 07, är det någon skillnad efter det?

Om det nu inte är det är det någon som kan förklara lite mer grundligt vad det är man ändrar? Alltså själva moden i sig har jag förstått det som att det är mer eller mindre busenkelt att göra men vad man egentligen ändrar verkar kunskapen vara bristfällig om. Förstör det själv opperationer på diverse finns det gott om men jag vill gärna veta vad som ändras p.g.a. ändringarna man gör och vilken inverkan det kan ha på motorns hälsa. Sen att funktionen finns där från fabrik eventuellt p.g.a. avgas/buller krav må vara sant men är det hälsosamt för motorn om detta kopplas bort/ändras utan mappning?
 

Roadwarrior

Ny medlem
Gick med
19 May 2009
Ort
Kungshamn
Hoj
VFR -07
Ja nu är även jag som en del säkert sett med tanke på tråden en lycklig VFR ägare :D Har väl kört 50 mil snart och det känns kalas men ryckgigheten under 3000rpm är lite irriterande. Nu är det en -08 jag har och de guider jag läst om pair mod/flapper valve sträcker sig enligt texten som längst till 07, är det någon skillnad efter det?

Om det nu inte är det är det någon som kan förklara lite mer grundligt vad det är man ändrar? Alltså själva moden i sig har jag förstått det som att det är mer eller mindre busenkelt att göra men vad man egentligen ändrar verkar kunskapen vara bristfällig om. Förstör det själv opperationer på diverse finns det gott om men jag vill gärna veta vad som ändras p.g.a. ändringarna man gör och vilken inverkan det kan ha på motorns hälsa. Sen att funktionen finns där från fabrik eventuellt p.g.a. avgas/buller krav må vara sant men är det hälsosamt för motorn om detta kopplas bort/ändras utan mappning?

Jag har en -07 som är mappad med pcIII+LeoVince slipon och K&N-filter.. När jag servade den sist på BIKE-Trollhättan snackade jag med killen som ansvarar för mappning, Dynojet-tester osv. Han sa att det som är gjort på min hoj inte bara höjer effekten avsevärt utan även gör att motorn andas bättre och på så sätt går mycket jämnare.. jag känner inte av några ryck iaf.. Sen får man ju med ett gurglande brumbrum ljud i motorbromsningarna som frambringar gåshud :tungan
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Har provkört polarens som har ungefär samma spec som din med modifieringar och visst är det betydligt till det bättre. Jag har dock inget emot att köra med original spec i normala fall men här känns det ju nästintill ohälsosamt för hojen =) Känns som att de fått kväva den så mkt för att klara alla krav de har på sig att det gått lite överstyr.

Ska rådgöra lite med bänkkillarna hurvida mappning är ett måste vi dessa moddar ovan nämnda. Försöker inte snåla utan jag är lite mer inne på vilka modifikationer jag kan göra alt få utförda på hojen med bibehållen garanti.
 

Ringleader

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ska köpa
Life is good!

Köpte en pippigul VFR800FI anno 1999 i måndags och tog kortet idag.. ikväll ska jag ut och åka!
 

Ringleader

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ska köpa
Ojojoj... kom nyss hem och varit ute i och kört i 4 timmar med 2 vänner.. för första gången utan körskola och sådant. Skrattat och haft så otroligt skoj!
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Tog kortet i Tisdags och köpte en röd VFR vtec från 2002 senare på kvällen!
Vilken underbar hoj!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top