Honda VFR-tråden

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Gjorde modden, som jag länkar till nedan, ikväll (pair valve och flapper modd). Efter en test tur är jag helt såld! All ryckighet borta. Vågar gå på gasen tidigare i svängen. Till och med svänga i ettan/tvåan med en hand är helt tryggt i låg fart. Det skulle man ju knappt vågat innan.
Säger bara: PROVA! Tar 10 minuter och gillar ni det inte så är det bara att plugga tillbaka.
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
På bild ser 2007:ans och 2003:ans baklyse lika ut stämmer det ? Hittar ett jäkligt läcker mörktonat baklyse till 07 men inte till 03
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
På bild ser 2007:ans och 2003:ans baklyse lika ut stämmer det ? Hittar ett jäkligt läcker mörktonat baklyse till 07 men inte till 03

Jag tror inte det är skillnad mellan årsmodellerna map design och plast. Men för säkerhets skull bör du kolla med säljaren.
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Ja nu är man ägare till en Honda vfr 800 vtec med Abs en 2003:a och är jäkligt nöjd efter den lilla hemresan på 65mil :)

Den har Leo vince slipon och låter jäkligt mysigt
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Najs! Är skylten flyttad, någon bild på det? Är inte ute efter regnr eller annat suspekt ;) Jag söker lösning för uppflyttning av skylt med bibehållen möjlighet för infästning av top box-ställningen. Använder hojen till det mesta som du såg i förra inlägget.

Grattis till en trevlig hoj!
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Ok jo skylten är flyttad vet dock ej om toppbox går att använda =) men en bild ska jag väl kunna ordna till dig.

Annar om du bor i närheten av uppsala får du gäna komma och kika =)
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Ok jo skylten är flyttad vet dock ej om toppbox går att använda =) men en bild ska jag väl kunna ordna till dig.

Annar om du bor i närheten av uppsala får du gäna komma och kika =)
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Ok jo skylten är flyttad vet dock ej om toppbox går att använda =) men en bild ska jag väl kunna ordna till dig.

Annar om du bor i närheten av uppsala får du gäna komma och kika =)

Visa upp den på Rörken på måndag! :)
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
he he har faktiskt tänkt att åka till rörken nån gång dock inte på måndag =)
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Stor service vid 4800 mil, innebär att allt ska gås igenom inkl. ventilkontroll/justering.

Tack! Ska in på DinMC alldeles nu och kolla på en som gått 4700 när vi ändå är i krokarna. Är den servad så kan det vara intressant ändå fast den är mycket dyrare.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Gul fram, orange i bak. Svingen såg ut som nån draggat upp den nyligen. Stöd och sving var nersölat med kedjefett. All aluminium såg förjävligt ut. Allmänt ovårdad och skitig.

Den såg helgul ut på bild, men bilder kan ju vara missvisande. FJ12:an jag skulle köpa, såg direkt skabbig ut i verkligheten - rostig och dan... Åkte hem med en vit VFR ist. :rolleyes:
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Den såg helgul ut på bild, men bilder kan ju vara missvisande. FJ12:an jag skulle köpa, såg direkt skabbig ut i verkligheten - rostig och dan... Åkte hem med en vit VFR ist. :rolleyes:

Visst ser den helgul ut men efter man tittat lite noga så ser man en rejäl färgskiftning mellan bakdel och tank.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Visst ser den helgul ut men efter man tittat lite noga så ser man en rejäl färgskiftning mellan bakdel och tank.

Omlackad alltså? Orange har aldrig funnits på VFR. Undrar vad färgskiftningen beror på...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top