Honda VFR-tråden

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
nja,asså..skrammel va väll kanske fel ord...konstiga ljud då kanske e bättre,viffrar låter lite egensinnigt,och vet många som anmärker på detta

Aha! Ja isf är vinandet man hör på alla viffrar fram till och med årsmodell 2001 helt ok. För dem som inte känner till detta, är det kuggdrivningen till kammarna man hör vina. Det ska vara så! Vtec driver kammarna med kedje och viner inte.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Är det någon som har bytt till mindre framdrev/ större bakdrev som kan berätta hur ni upplevde skillnaden

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Är det någon som har bytt till mindre framdrev/ större bakdrev som kan berätta hur ni upplevde skillnaden

Hojen ska lättare gå upp på bakhjulet och accelerera bättre. Kan vara lite jobbigt på längre färder dock. Åtminstone är det det jag har hört. Har alltså inte bytt personligen, kan inte köra på bakhjulet ändå och accet räcker för mig som det är. Skulle kraften tryta nån gång monterar jag en kompressor på härket. :)

Edit: Du kör en Z1000. Är du inne på rätt forumtråd? :cool:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Så är årets premiärtur avklarad 12 grader och vindstilla :)
8 mil blev det hittills idag, blir nog mer till kvällen

IMAG0024-1.jpg

Det blev ytterligare 14 mil nu i e.m.
Satan i gatan vad skönt att säsongen börjat :tummenupp

IMAG0026.jpg

Last edited:

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Så är årets premiärtur avklarad 12 grader och vindstilla :)
8 mil blev det hittills idag, blir nog mer till kvällen

Vad blank den var! Själv får man skämmas av all skit som sprutat upp...

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96

Om de e bakhjulsåka du e ute efter så funkar orginaldrevningen som den är,man får ha det rätta varvet och knycka till duktigt bara...lite övning så e de inga större problem,men visst-nån lättbalancerad r6:a e det ju inte:hihi
Få upp en viffer på slangen i lite mer fart(70+) e dock knöligare,men går det oxå,medelst kompression av framgaffel o rätt varvtal...övat mycke på detta,o inte e det enkelt

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Nej, det är inte bakhjulsåka som är målet, det går ganska lätt att koppla upp den redan nu. Men jag har lagt ner sånt nuförtiden. Jag är mer ute efter lite mer acceleration, att den ska kännas lite piggare/vassare, men samtidigt är jag lite rädd för att den ska kännas lite högvarvig vid motorvägskörning

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Nej, det är inte bakhjulsåka som är målet, det går ganska lätt att koppla upp den redan nu. Men jag har lagt ner sånt nuförtiden. Jag är mer ute efter lite mer acceleration, att den ska kännas lite piggare/vassare, men samtidigt är jag lite rädd för att den ska kännas lite högvarvig vid motorvägskörning

Kika in på vfr-forum.se och leta runt lite där. Det har skrivits en del om drevning där.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Inte mycket som händer i den här tråden.

Så bumpar den lite och lägger upp en bild på en ny jacka som är beställd från Kina land.
600:- med frakt, återkommer om kvaliten när jag fått den.

HONDA IVORY01.JPG

Fick jackan idag, var riktigt bra faktiskt.
Det s.k. ryggskyddet som satt i kan man använda som tvättsvamp, förövrigt verkar kvalitén helt OK :tummenupp

Last edited:

VFR-Jimpa

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2009
Hoj
vfr800X

Jag hade 1 kugg mindre på framdrevet på min gamle -99, slipon och vanliga snorkel/flapper modden. Ja den blev ganska busig och hängde med ganska bra i axet med värre hojar, motorvägsfart var inget bekymmer men blev dock trött runt 240, rekomenderas :yoparty

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
Inte mycket som händer i den här tråden.

Så bumpar den lite och lägger upp en bild på en ny jacka som är beställd från Kina land.
600:- med frakt, återkommer om kvaliten när jag fått den.

View attachment 356567

E det en hojj-åkar-jacka eller bara en vanlig?
Såg annars rätt skaplig ut.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag hade 1 kugg mindre på framdrevet på min gamle -99, slipon och vanliga snorkel/flapper modden. Ja den blev ganska busig och hängde med ganska bra i axet med värre hojar, motorvägsfart var inget bekymmer men blev dock trött runt 240, rekomenderas :yoparty

Precis sånt svar jag var ute efter, jag har också slipon, flapper/snorkel. 240 i toppfart räcker och blir över för mig.

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Tjenar funderar på en VFR 750 -94 tänkte bygga om den till streetfighter
är det någon här som har erfarenhet av det på en sådan?
blir det en rolig hoj att köra?
har kört en del fighter innan tycker om när det blåser :) +att farten blir inte så hög

Tjabba, min har en kugg mindre på framdrevet och det gör den rätt rapp. Är riktigt kul att köra kan jag säga. Ser ut som om du hittat en hoj att bygga om (avataren)?

Man kunde väl önskat lite mer av chassit, synd att dessa komponenter skall vara så jäkla dyra. Men i moderat fart så är det riktigt kul när den slingrar sig lite hehe.:tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jahapp! Då står det en VFR800-02 i garaget. 2000mil och inte ett endaste stenskott :)

Undrars om man ska montera ett trevligare buller :gnissla Tips?

För övrigt är VTEC skitkul! :banana

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
jag har acra-syste, på min,mycke trevligt muller,kan meddelas-bara att göra flapper o valvemods nu oxå då så blir den redigt skôjj

adrian_vg

Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Jahapp! Då står det en VFR800-02 i garaget. 2000mil och inte ett endaste stenskott :)

Undrars om man ska montera ett trevligare buller :gnissla Tips?

För övrigt är VTEC skitkul! :banana

Grattis!

Min 97:a högmonterade jag ett ovalt Scorpion i glasfiber. Bra med bas på denna överkomliga sida om Staintunes, om man är lagd åt det hållet.

Min 00:a kom med ett högmonterat Micron Beta, eller om det var Zeta, i titan. Lite annan karaktär på ljudet, lite vassare, men ändå ondskefullt bubblande typ och rejält med yl från mellanvarv och upp.

Många Vtecare tycks montera Leovince av nån anledning. Priset?

Edit: Värt att notera; ljuddämpare som inte är av metall har en basigare tongång. Lite inspiration kan du kanske hitta på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=14&t=2549.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati