Var ute på en 30mils sväng ikväll, helt underbar hoj VFR:en är. En liten fråga bara, tyckte den gick ganska varm när jag krypkörde. Passerade 100grader ett litet tag (ca 10grader ute), fläkten gick för fullt! Hur varma går era hojar?
Var ute på en go runda idag men reagerade på att varvräknaren visade ett högt värde i förhållande till hastighet. Studerade den under färd och den visade först 2k varv för mycket, sedan 1k för att sen hamna på rätt varvtal. Det höll i sig en stund sedan började samma visa fast då började felvisningen vid +1k för att seda succesivt närma sig rätt värde igen. Vad kan orsaka detta? Hastighetsmätaren visade alldrig fel, jag har hyfsad koll eftersom jag har en cykeldator som är korrekt kallibrerad. Har hastighetsmätaren o varvräknaren samma givare? I så fall är det ju ännu konstigare eftersom hastighetsmätaren inte tokar sig.
Åkte ut med tanten bak på viffern ikväll
Åkte ut med tanten bak på viffern ikväll, första gången jag sjutssar på hojen! Kändes rejält vingligt till en början. Som att fjädringen gick på tok för lågt! Finns ju ett vred på höger sida om hojen som man ställer hårdheten på fjärdringen eller vad är denna till för? Vad kör ni på för inställningar? finns det något mer att ställa om på hojen för att passa bättre med passagerare?
Edit:
När felet uppstår är det konstant.
Jag upprattar det som att varvräknaren ibland visar varvtal
som om 4an var i, ibland som om 5an var i och ibland
(som det ska vara) att 6an är i. Allt ovan när jag kör på 6e
växeln. Felvisningen förljer sedan med i alla växlar men
det var lättast att förklara vad som händer när 6an är i.
Kan det vara så att ICM av någon anledning får fel info om
vilken växel som är i alt att ICM ballar ur ibland och bestämmer
sig för att flippa lite som den vill genom växlarna?
Dock tror jag att det är dags för en förgasarsynkning, för vid jämn gas precis över 0-läget så rycker hon ungefär som en insprutare, dvs av på av på.
Visst går det att leva med, men med tanke på hur mycket den rycker nu så finns det nog lite utrymme för förbättringDet gör min också. Blir aldrig helt perfekt. Man lär sig att leva med det.![]()
Har ingen instruktionsbok och har sökt svar lite överallt men kanske nån här kan ge det rätta svaret. Hur mycke olja ska man fylla i min VFR 750-90 vid ett oljebyte plus filter. Har fått svar på 4,5 liter vilket låter tokmycket och svaren pendlar mellan 2,9-4,5 liter så jag blir osäker.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |