Fan kanske hittat nått intressant . Vad tror ni ?
http://www.hondaofbournemouth.co.uk/collections/adventure-bike-accessories/products/vfr800x-crossrunner-r-and-g-right-engine-case-cover-18971
View attachment 409031
Fan kanske hittat nått intressant . Vad tror ni ?
http://www.hondaofbournemouth.co.uk/collections/adventure-bike-accessories/products/vfr800x-crossrunner-r-and-g-right-engine-case-cover-18971
View attachment 409031
är väl lika tråkig som föregångaren antar jag.
108 hk och får växla som en tok för att det skall hända något.
en uppborrad variant på 140 hk hade fan varit något.
VM i trådlyft, jag vet.
Jag har väldigt svårt att tycka att man får växla som en tok för att det skall hända något. Moment och effektkurvan är inte sådär enormt olik hur den typiskt ser ut för motorer med jämförbar storlek och effekt. Det finns hyfsat med kraft inom ett ganska brett spann. Men det är klart att om du skall ha ut max ur den så är du beroende av att hålla dig inom spannet 8000 - 11000 varv vilket innebär en del växling då det trots allt går ganska fort mellan växlarna.
Men om du inte vill växla så är ju den nya VFR 1200 perfekt för dig. Den finns ju med automatväxel. Då slipper man växla helt och hållet.
Personligen så gillar jag att man kan ligga på hög växel med låga varv och glida för att sen bara stampa ner några växlar och få den att byta karaktär och motorljud till det där lite arga V4 ylandet.
Du vet att man kan mappa om Hondas orginal Boxar nu?,
vilket innebär att man kan fila på just körbarhet genom att pillapå soppa å tändning för att få en bättre gång.
detta utan några extra Påvercomanders Lr dylikt
bara ett tips...
Massa text .....
Vad gäller effekt och register så brukar ommappningar ge väldigt små skillnader på sugmotorer. Får man 5% ökning i effekt får man vara nöjd.
Precix rätt,,, Det är körbarhet som man kan ändra på t,ex Duccar som går snålt kan bli väldigt "ryckiga" på mellangas , som åtgärdas enkelt med lite "patchning" av datalådan .
Hemligheten med Honda är att det tills ganska nyligen inte gått, alt varit dj---gt svårt att patcha org ECU
men sen nyår finns det verktyg att fixa detta genom diagnos porten
"Sofar" vet jag bara ett ställe i Svergie som gör detta , men som sagt var ,Det är möjligt
/ssdd
Håller på med ett bilbygge och hade tänkt använda mig av motorn från en vfr800 och undrar om någon här kan hjälpa mig med lite mått på motorn?
Skulle vilja veta bredd, längd och höjden mätt utan sumpen.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|