Hej alla!
Är efter ett par år utan MC sugen på att skaffa en "ny". Hade en VFR -91 tidigare och hur mkt jag vrider och vänder på det och kanske vill testa ngt annat (CBR 600F är billiga och verkar pålitliga) lutar det åt att en VFR är det bästa köpet på alla sätt och vis, inte minst pga körställningen.
Så:
Max i inköp 30k, helst ett par tusen lägre. Finns några på Blocket för 26-27 ngnstans men de verkar ha gått långt. Det sägs förvisso att VFR bara går och går...men en jag var intresserad av hade gått över 11 000 mil? DÅ bör man väl vara försiktig med köp?
Jag vill helst ha en svart men
denna känns som ett bra objekt, har dock gått snart 8 000 mil.
Vad säger ni, är miltal av denna siffra ett orosmoment? Jag är ingen racerförare men hur är det med stötdämpare och sånt, håller de så länge? Hur håller den ihop rent allmänt efter så många mil? Menar sådant som inet är slitagedelar (däck, drivpaket, bromsar osv). Man vill inte ha en skrammelhoj...
Vad finns det för (kostsamma) saker som "ger upp" förr eller senare, tro?
Laddningsregulator har jag läst, vad kan det gå på om man nu köper ngn hoj där den ännu inte är bytt?
Nåväl, fyll på med allt som kan vara värt att veta om VFRer som börjar få några mil på nacken.