Honda VFR-tråden

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Går och är sugen på en VFR800 men vill nog helst ha en insprutare. När kom insprutningsmotorer på VFR:en? Årsmodell?

Fler frågor kommer säkert efterhand.

Tack på förhand.

Kan ju lägga ett bud på min om du vill, -02 v-tec ca 2200 mil nyservad o nya däck både fram o bak...... om du inte har en R1 -04 i byte förstås...

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Vilka servicar (och när) ska vara gjorda på en -99a med ca 6000 mil på nacken?
Då menar jag naturligtvis inte smågrejor som olja, driv. och tändstift, utan större saker.

Ventiljustering vid 2400 & 4800 tror jag det var .. i övrigt inget särskilt .. kolla drivpaketet och fjädringen bak lite extra..

http://www.vfr-forum.se

Ocean

Up your ass baby
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
R1 racing
Kan ju lägga ett bud på min om du vill, -02 v-tec ca 2200 mil nyservad o nya däck både fram o bak...... om du inte har en R1 -04 i byte förstås...

Javisst. Du får 40k, det är vad min budget tillåter just nu.:tungan
Vet inte om jag ska vänta till våren eller om jag ska klippa en nu. De blir väl dyrare och mer åtråvärda då som alla andra hojar.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Någon som gjort några enkla/roliga(gärna prisvärda) fjädringsförbättringar på en 94-97 modell, så man har något att göra under vintern?
Borde vara generation 4 tror jag!

Last edited:

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Nån som slängt på scorpion slip-on på sin viffer (2002->)?
Hur låter det, hur går hojen, hur är passningen?

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Har funderat lite på en VFR. Vilken VFR har bäst prestanda när det kommer till kurvtagning och bankörning. VFR750r RC30 skulle vara en dröm men var hittar man en sådan??? Har kollat över hela nätet och hittade inte en ända till salu så därför undrar jag finns det någon annan VFR som kommer i närheten av dens prestanda och fortfarande finns på markanden?

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
Honda VFR
Har funderat lite på en VFR. Vilken VFR har bäst prestanda när det kommer till kurvtagning och bankörning. VFR750r RC30 skulle vara en dröm men var hittar man en sådan??? Har kollat över hela nätet och hittade inte en ända till salu så därför undrar jag finns det någon annan VFR som kommer i närheten av dens prestanda och fortfarande finns på markanden?

De tidiga (typ rc30) var byggda för banracing. De nyare går mer mot touring. Samtidigt som tekniken såklart har blivit bättre med åren.

Min kontenta är ändå att de nyare är skönare att åka långt på men tyngre att slänga runt på småvägar med. Ta en funderare på de stora uppdateringarna som skett och vad som är värt. -97 övergavs förgasaren... oc de första insprutarna var / är lite nyckfulla.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
De tidiga (typ rc30) var byggda för banracing. De nyare går mer mot touring. Samtidigt som tekniken såklart har blivit bättre med åren.

Min kontenta är ändå att de nyare är skönare att åka långt på men tyngre att slänga runt på småvägar med. Ta en funderare på de stora uppdateringarna som skett och vad som är värt. -97 övergavs förgasaren... oc de första insprutarna var / är lite nyckfulla.

Jo det har jag förstått. Saken är den att jag vill ha en RC30 fast du vet lika väl som jag att man hittar inte en sådan till salu. Och skulle man göradet skulle den knappast vara värd pengarna. Därför jag undrar vilken VFR efter den har bäst vägegenskaper för då får jag rikta in mig på den istället.

Jag hade en Blackbird innan som var underbar på landsväg men när jag var ute med mina kompisar och körde slingriga vägar var det en mardröm. Trögstyrd som ett as och fasten jag hade en mc med dubbla effekten hjälpte det inte mycket.

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
Honda VFR
Jo det har jag förstått. Saken är den att jag vill ha en RC30 fast du vet lika väl som jag att man hittar inte en sådan till salu. Och skulle man göradet skulle den knappast vara värd pengarna. Därför jag undrar vilken VFR efter den har bäst vägegenskaper för då får jag rikta in mig på den istället.

Jag hade en Blackbird innan som var underbar på landsväg men när jag var ute med mina kompisar och körde slingriga vägar var det en mardröm. Trögstyrd som ett as och fasten jag hade en mc med dubbla effekten hjälpte det inte mycket.

Jag provade en del innan jag bestämde mig för min RC36:a. Hade inte råd med de senaste och gillade inte de flrsta insprutarna. I efterhand har jag kört lite av de nyare men har kanske inte sett det objektivt. Jag gillar min 97:a. Den är klart mycket smidigare att köra än de senare diton.

Om du är sugen på just en VFR med sportighet så skulle jag ta en kik på -91-93. Mycket cykel för pengarna, även om prissättningen är hög på dem. Men du får verkligen bra cykel för pengarna.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Jag provade en del innan jag bestämde mig för min RC36:a. Hade inte råd med de senaste och gillade inte de flrsta insprutarna. I efterhand har jag kört lite av de nyare men har kanske inte sett det objektivt. Jag gillar min 97:a. Den är klart mycket smidigare att köra än de senare diton.

Om du är sugen på just en VFR med sportighet så skulle jag ta en kik på -91-93. Mycket cykel för pengarna, även om prissättningen är hög på dem. Men du får verkligen bra cykel för pengarna.

Ja du har klart rätt den ser mycket mer sportigare ut än de andra. Finns en på blocket som verka lite intressant. http://www.blocket.se/vi/18189115.htm?ca=21_s Fast som vädert är nu s är det ingen höjdare att sticka och provköra så det får vänta lite. 112hk motor äcker också för mig. Tack

bjorn_surfer

Ny medlem
Gick med
18 May 2008
Hoj
Planerar inköp
VTR 1000 begagnat värde

Hej!

Var kan man hitta info om hur mycket man ska betala för en begagnad VTR1000. Jag har tittat på en 07:a som gått 200 mil dvs nästan ny hoj. Vad kan man betala för den?

Ska man satsa på en typ nästan ny hoj eller funkar det lika bra med en som är 5 år gammal å gått 2000 mil. Vad tycke forumet man ska satsa på? Jag är väl beredd att lägga mellan 40-65 för en hoj.

Tacksam för alla svar

Mvh
B

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Hej!

Var kan man hitta info om hur mycket man ska betala för en begagnad VTR1000. Jag har tittat på en 07:a som gått 200 mil dvs nästan ny hoj. Vad kan man betala för den?

Ska man satsa på en typ nästan ny hoj eller funkar det lika bra med en som är 5 år gammal å gått 2000 mil. Vad tycke forumet man ska satsa på? Jag är väl beredd att lägga mellan 40-65 för en hoj.

Tacksam för alla svar

Mvh
B

I VTR forumet kanske?

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Hej!

Tacksam för alla
Denna fråga skall du nog ställa i VTR-tråden.
Jag testkörde en VTR innan jag köpte min nuvarande fazer1000, jag gick från en VFR 750 och kan säga att vfr är bekvämare och känns minst lika "sportig# som VTR. De som avgjorde för mig var ketchupeffekten som inte finns i varken VTR eller VFR 750.
Men de bästa man kan göra är att testa innan man köper.
P.s 2002 elr 2003 kom en större tank på VTR:tummenupp

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Tjoflöjt alla VFR ägare o andra.. Jag har en toppbox av märket givi till salu i nyskick till vfr -02 o uppåt om nån är intresserad, plats för 2 hjälmar.....nypris 3544 kr säljes för 2500... annons finns i köp o sälj....:tummenupp

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
VFR 750 som första hoj?

Tjenare.

Passar VFR 750 som första hoj, samt om man är lite längre..är 190 med rätt långa ben.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha