Provkörde VFR1200 och blev lite besviken. Kardanen kändes glappig och man kände vibberationer i fotpinnarna av den automatiska växelådan hela tiden i de lägra växlarna. Fast det är nog en vanesak. Men något därimot som sabbade sjukt mycket va motorljudet
Men provkör ändå för detta är kanske bara min uppfattning.
Letar du i den prisklassen finns det mycket roligt
Hehe va precis som du och letade efter något sporttouring och viste inte vad det skulle bli. VFR1200 trillade bort direkt efter provrundan. VFR800 va fortfarande aktuell men ville samtidigt ha något annorlunda.
Gick så illa att jag seriöst övervägde en M1800R speciellt efter provrundan. Jävla vilken motor
Men viste att jag skulle tröttna rätt snabbt när fegislingerna på däcken hade börjat håna mig hehe.
Sen en dag råkade jag provköra en Moto Guzzi 1200 Sport 2010 i helsingborg och kände. Färddator plus massa annat udda grejs för att inte glöma hur den vill dra om kulle en när man gasar till
. Forskade hela helgen på internet och de verka förvånasvärt befriade från problem. Sen veckan senare så stod en i mitt garag. Konsigt hur det funkar när man känner att man har hittat rätt. Så mitt råd är att ha ingen skam i kroppen och kör runt och provkör lite av varje. När du hittar rätt så behöver du inte ställa frågan här om vilken ska jag köpa
Eventuella hojar: Honda CB1300SA, Aprilia RST, Honda Blackbird, ZZR1400, ducati ST4, BMW K1300
börja med dessa