tjenare hoppas nån kan hjälpa mig lite.
svårstartad när den e kall (ibland när den e varm med) de e rätt så dålig gnista på den väldigt liten men den är blå å de ska ju räcka.. har mätt upp allting i elväg(förutom cdi men har provat med en annan med samma resultat) så stator å pickup ligger inom värdena.å den går lite halvryckkit å tenderar till att bara stupa å dö innan den blir varm.och så ryker den som värsta borstbindaren (bränner motorolja känns det som på lukten).men sen väl varm går den helt felfritt utan rök..så nu är min fråga e de nån som vet nåt bra sätt å kolla om det är ventiltätningar eller kolvringar som behöver bytas? utan att riva topp å cyl..på bilmotorer kan man ju göra ett komptest å sen droppa ner några droppar olja för att se om de blir skillnad, men de e ju lite vanskligare att göra det på hondan i och med autodekompen. svårt att få samma värden utan olja.
tacksam för alla svar bra som dåliga
svårstartad när den e kall (ibland när den e varm med) de e rätt så dålig gnista på den väldigt liten men den är blå å de ska ju räcka.. har mätt upp allting i elväg(förutom cdi men har provat med en annan med samma resultat) så stator å pickup ligger inom värdena.å den går lite halvryckkit å tenderar till att bara stupa å dö innan den blir varm.och så ryker den som värsta borstbindaren (bränner motorolja känns det som på lukten).men sen väl varm går den helt felfritt utan rök..så nu är min fråga e de nån som vet nåt bra sätt å kolla om det är ventiltätningar eller kolvringar som behöver bytas? utan att riva topp å cyl..på bilmotorer kan man ju göra ett komptest å sen droppa ner några droppar olja för att se om de blir skillnad, men de e ju lite vanskligare att göra det på hondan i och med autodekompen. svårt att få samma värden utan olja.
tacksam för alla svar bra som dåliga