Tack! Ska ringa det första jag gör imorronKommer inte ihåg va han hette...men va väldigt trevlig....036-466 64
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Tack! Ska ringa det första jag gör imorronKommer inte ihåg va han hette...men va väldigt trevlig....036-466 64
Tack! Ska ringa det första jag gör imorron![]()
Nån som har erfarenhet av dubbdäck på hoj? Skulle vilja förlänga säsongen och fortsätta pendla till jobbet i stället för att åka den fördömda kollektivtrafiken... Här i Tjockholm blir det ju sällan en massa snö och is, mest förbannat halt så dubben får väl inte vara för långa.
Tips på lämpliga däck? Hittat Maxxis sulor här:
http://www.nordendack.se/MC-dack_Dubbdack_21_tum_90-90-21/cat/7392
Men jag har ingen aning om de är bra eller hur dubben ser ut. Billiga var de iaf
mvh
Micke
Sitter i samma båt.Berätta om du får fram nåt bra.tack! ska kolla med den lokala däckverkstan om de kan fixa!![]()
Köp en ny fugge så blir det iaf bättre.Åhhh, hörde en Husa 650 brappa till lite på gasen nyss.. Snacka om att svara snabbt!
Går det ens att få Xr'n att komma i närheten av det? Jag fick plötsligt en väldig lust att köpa en Husa..![]()
Har redan en som ska monteras i vinterKöp en ny fugge så blir det iaf bättre.
Ljuddämparen är väl det enklaste att byggaTjenare alla
Ja nu sitter man på en honda xr650r -04 och då hoj e nytt för mig tänkte jag fråga lite novis frågor ...
Bra allround däck man kan slänga på orginal fälgarna som duger bra till asfalt/grus 70-30 % då tanken e att övnings köra på hojen till våren .. ?
Sen fundera jag på att bygga ett rostfritt komplett avgas system oxå
men hur ser en ljudämpare ut på insidan ? typ mellan väggar, dämp matrial
vinklar osv ut ? Eller e det bättre sattsa på att bygga allt utom dämparen
för enkelhetens skull ? tanken e att använda typ 33 mm rör då det redan sitter bestyckning i förgasaren för det (tror jag ) då det tidigare satt ett komplett aporovitc system på med trim krökar eller var det heter![]()
vill dock komma undan så billigt som möjligt då notan på all utrustning,kläder hjäl Mc-kort, osv kommer gå på en del, Och det rostfria matrialet har jag redan tillgång till
Jag kan för lite för att svara på det.Låter ju då som att vintern kan ge en lite pysselBlev lite fundersam då jag tidigare för någon veck sedan pratade men en kille som byggt till en 750 sport hoj . och då byggde med typ kammare/skvalpskott´s liknade inner väggar och dämp matrial i olika omgångar ,och provade med olika vinklar inuti för att få hojen att svara bra på olika växlar vid olika varvtal osv .. överkurs eller gäller det bara sporthojar ?
Det som skiljer mellan modellerna är dekalerna och sadelöverdraget. Sen var det någon bussning/distans/tjofadderej vid kopplingen som inte var bra på första årsmodellen, fast den lär ju vara bytad nuHej på er!
Jag har länge gått och funderat på en XR650R och tänkte se om jag kan göra slag i saken inom kort. Ni som vet, finns det något speciellt man ska kolla upp när man kikar på en begagnad XR650? Vad skiljer mellan årsmodellerna?
Ge mig gärna några snabba tips på vad som kan vara värt att ha i åtanke när man väljer XR.
Tror det har varit lika stenålder alla år. På min -03:a är det iaf stenålder =)Kalas, tack för svar! Mitt intryck är att dom har varit ganska så oförändrade.
Stämmer det att instrumentet blev uppdaterad någon gång runt -03?
Finns någon som har, fast då är det 100% hemmabygge.Finns det dubbel ljuddämpare till xr650r ? kåparna e ju lite olika på varje sida så förmoda det e problem om man vill dra 1 pipa till varje sida ? eller skulle det bara se dumt ut
kanske bästa att bara hålla sig till orginal sidan
Finns det dubbel ljuddämpare till xr650r ? kåparna e ju lite olika på varje sida så förmoda det e problem om man vill dra 1 pipa till varje sida ? eller skulle det bara se dumt ut
kanske bästa att bara hålla sig till orginal sidan
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |