Honda XR650R

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Åhhh, hörde en Husa 650 brappa till lite på gasen nyss.. Snacka om att svara snabbt!

Går det ens att få Xr'n att komma i närheten av det? Jag fick plötsligt en väldig lust att köpa en Husa.. :gnissla

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Nån som har erfarenhet av dubbdäck på hoj? Skulle vilja förlänga säsongen och fortsätta pendla till jobbet i stället för att åka den fördömda kollektivtrafiken... Här i Tjockholm blir det ju sällan en massa snö och is, mest förbannat halt så dubben får väl inte vara för långa.

Tips på lämpliga däck? Hittat Maxxis sulor här:
http://www.nordendack.se/MC-dack_Dubbdack_21_tum_90-90-21/cat/7392

Men jag har ingen aning om de är bra eller hur dubben ser ut. Billiga var de iaf :)

mvh
Micke

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Nån som har erfarenhet av dubbdäck på hoj? Skulle vilja förlänga säsongen och fortsätta pendla till jobbet i stället för att åka den fördömda kollektivtrafiken... Här i Tjockholm blir det ju sällan en massa snö och is, mest förbannat halt så dubben får väl inte vara för långa.

Tips på lämpliga däck? Hittat Maxxis sulor här:
http://www.nordendack.se/MC-dack_Dubbdack_21_tum_90-90-21/cat/7392

Men jag har ingen aning om de är bra eller hur dubben ser ut. Billiga var de iaf :)

mvh
Micke

bildubba eller lastbilsdubba en uppsättning hos nån lokal däckgubbe brukar bli billigare,längre dubb än så ska du inte ha på landsväg då bara flyter däcken på dubben och äts upp på nolltid

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Åhhh, hörde en Husa 650 brappa till lite på gasen nyss.. Snacka om att svara snabbt!

Går det ens att få Xr'n att komma i närheten av det? Jag fick plötsligt en väldig lust att köpa en Husa.. :gnissla
Köp en ny fugge så blir det iaf bättre.

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Tjenare alla

Ja nu sitter man på en honda xr650r -04 och då hoj e nytt för mig tänkte jag fråga lite novis frågor ...

Bra allround däck man kan slänga på orginal fälgarna som duger bra till asfalt/grus 70-30 % då tanken e att övnings köra på hojen till våren .. ?

Sen fundera jag på att bygga ett rostfritt komplett avgas system oxå
men hur ser en ljudämpare ut på insidan ? typ mellan väggar, dämp matrial
vinklar osv ut ? Eller e det bättre sattsa på att bygga allt utom dämparen
för enkelhetens skull ? tanken e att använda typ 33 mm rör då det redan sitter bestyckning i förgasaren för det (tror jag ) då det tidigare satt ett komplett aporovitc system på med trim krökar eller var det heter :p

vill dock komma undan så billigt som möjligt då notan på all utrustning,kläder hjäl Mc-kort, osv kommer gå på en del, Och det rostfria matrialet har jag redan tillgång till

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Tjenare alla

Ja nu sitter man på en honda xr650r -04 och då hoj e nytt för mig tänkte jag fråga lite novis frågor ...

Bra allround däck man kan slänga på orginal fälgarna som duger bra till asfalt/grus 70-30 % då tanken e att övnings köra på hojen till våren .. ?

Sen fundera jag på att bygga ett rostfritt komplett avgas system oxå
men hur ser en ljudämpare ut på insidan ? typ mellan väggar, dämp matrial
vinklar osv ut ? Eller e det bättre sattsa på att bygga allt utom dämparen
för enkelhetens skull ? tanken e att använda typ 33 mm rör då det redan sitter bestyckning i förgasaren för det (tror jag ) då det tidigare satt ett komplett aporovitc system på med trim krökar eller var det heter :p

vill dock komma undan så billigt som möjligt då notan på all utrustning,kläder hjäl Mc-kort, osv kommer gå på en del, Och det rostfria matrialet har jag redan tillgång till
Ljuddämparen är väl det enklaste att bygga ;)

Ett stort rör med ett lite mindre, perforerat rör inuti, typ 4cm diameter. Linda det mindre röret med dämparull. Klart.

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Låter ju då som att vintern kan ge en lite pyssel :p Blev lite fundersam då jag tidigare för någon veck sedan pratade men en kille som byggt till en 750 sport hoj . och då byggde med typ kammare/skvalpskott´s liknade inner väggar och dämp matrial i olika omgångar ,och provade med olika vinklar inuti för att få hojen att svara bra på olika växlar vid olika varvtal osv .. överkurs eller gäller det bara sporthojar ?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Låter ju då som att vintern kan ge en lite pyssel :p Blev lite fundersam då jag tidigare för någon veck sedan pratade men en kille som byggt till en 750 sport hoj . och då byggde med typ kammare/skvalpskott´s liknade inner väggar och dämp matrial i olika omgångar ,och provade med olika vinklar inuti för att få hojen att svara bra på olika växlar vid olika varvtal osv .. överkurs eller gäller det bara sporthojar ?
Jag kan för lite för att svara på det.

Men men dom flesta (alla?) eftermarknadssystem till motarder har väl fritt blås igenom av en anledning :)

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Hej på er!

Jag har länge gått och funderat på en XR650R och tänkte se om jag kan göra slag i saken inom kort. Ni som vet, finns det något speciellt man ska kolla upp när man kikar på en begagnad XR650? Vad skiljer mellan årsmodellerna?

Ge mig gärna några snabba tips på vad som kan vara värt att ha i åtanke när man väljer XR.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Hej på er!

Jag har länge gått och funderat på en XR650R och tänkte se om jag kan göra slag i saken inom kort. Ni som vet, finns det något speciellt man ska kolla upp när man kikar på en begagnad XR650? Vad skiljer mellan årsmodellerna?

Ge mig gärna några snabba tips på vad som kan vara värt att ha i åtanke när man väljer XR.
Det som skiljer mellan modellerna är dekalerna och sadelöverdraget. Sen var det någon bussning/distans/tjofadderej vid kopplingen som inte var bra på första årsmodellen, fast den lär ju vara bytad nu :)

Annars är det väl bara att handla, inga direkta fel vad jag känner till i alla fall.

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Kalas, tack för svar! Mitt intryck är att dom har varit ganska så oförändrade.
Stämmer det att instrumentet blev uppdaterad någon gång runt -03?

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Finns det dubbel ljuddämpare till xr650r ? kåparna e ju lite olika på varje sida så förmoda det e problem om man vill dra 1 pipa till varje sida ? eller skulle det bara se dumt ut
kanske bästa att bara hålla sig till orginal sidan

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Finns det dubbel ljuddämpare till xr650r ? kåparna e ju lite olika på varje sida så förmoda det e problem om man vill dra 1 pipa till varje sida ? eller skulle det bara se dumt ut
Finns någon som har, fast då är det 100% hemmabygge.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12

SLR och FMX är nära besläktade. Kolla upp delar till dem :tummenupp

Bifogat

• 9454618353.jpg
    9454618353.jpg
    65.1 KB · Visningar: 90
  • 9418245249.jpg
    9418245249.jpg
    61.8 KB · Visningar: 91
  • 8568732714.jpg
    8568732714.jpg
    52.7 KB · Visningar: 69
  • 8505852357.jpg
    8505852357.jpg
    64.1 KB · Visningar: 75
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...