Hoppas det inte var ngn här som crashade!!

Melvin Mögkotte

Bling Bling Rider #3
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
R1
Var ute med en polare vid Häckeberga slottet runt 8-tiden igår. Precis efter man kört förbi slottet möttes vi av 2 ambulanser med ljus och sirener på. Efter ytterligare ett par kurvor, i den som jag anser, lite uppför, tight vänster, skymd, stog ytterligare 1 ambulans, 2 brandbilar och 2 polisbilar + 5 hojåkarer. Verkade som ngn gått rakt ut för slänten?!? Tack och lov ingen jag kände igen från onsdagsgazzen. Stannade inte pga av att jag inte ville hamna i onåd med lagen och få ombesiktning eller liknande nu när dom går på provision....

//Melvin

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
han som gick av hade jag inte sett innan... men det va vi från gazzet från statiol.. lite tråkigt när sånt här händer...men han verkade klara sej ganska bra... nä nu ska jag knipa igen så får han själv berätta om han vill det..

Melvin Mögkotte

Bling Bling Rider #3
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
R1
Zxr_Green skrev:
han som gick av hade jag inte sett innan... men det va vi från gazzet från statiol.. lite tråkigt när sånt här händer...men han verkade klara sej ganska bra... nä nu ska jag knipa igen så får han själv berätta om han vill det..

Ok.. Låter bra att han klarade sig hyffsat i alla fall! Förädiskt kurva den där!

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Det stod ngr rader om det i Sydis idag, båda benen brutna plus ett nyckelben(obs tidningsuppgift...). Hoppas på snabbt tillfrisknande iaf!

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
PGH skrev:
Det stod ngr rader om det i Sydis idag, båda benen brutna plus ett nyckelben(obs tidningsuppgift...). Hoppas på snabbt tillfrisknande iaf!
att benen va brutna missade :va men att nyckelbenet va brutet misstänkte vi... eller jag dom som kan sånt

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Easy_Mike skrev:
han sprang omkring ganska hyffsat för att ha 2 brutna ben :tummenupp

hela kroppen e u full av ben ju..
kanske det va några andra bn i kroppen..
Nä fy man ska inte skämta om sånt..
fy skäms på mig:(
hoppas han klarade sig bra i alla fall..
vad körde han för hoj?

MadDawg

Forza himmelsblått!
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Yamaha TT600R -99
Hehe kommer ihåg att jag sprang runt. Första jag försökte göra när jag hade klotat var att få upp hojen igen, gick inte så jäkla bra eftersom nyckelbenet var av...
Enda jag kommer ihåg efter det var en skallig kille med glasögon och svart/gult ställ, antar att det var du Easy_Mike! :)
Tack till alla som hjälpte mig på plats!! :Bugar

Så går det när man kör över sin förmåga... KLANT!

Tydligen hade TV-teamet på plats frågat sjuksköterskan i ambulansen om hon kunde fråga mig om jag godkände att de fick använda bildmaterialet till nån grej som jag inte kommer ihåg... var rätt så groggy!
Jag tackar dem också för att de inte klippte upp stället!

Gick snabbt på sjukhuset, totalt 4 timmar. De körde CT-scan på huvud, nacke, thorax och buk = inga skador. Så jag hade extrem tur att jag inte körde rakt in i träden vid sidan av vägen... Kom undan med ett avslaget nyckelben, några blåmärken och självförtroendet har fått sig en ordentlig törn!
Och päronen, syrran och flickvännen var inte alltför muntra när de kom till akuten.

Får se när man är uppe och kör igen, hojen kommer kosta en del att fixa (bara halvförsäkrad)... Frontkåpan sprack, kopplingshandtaget av + ena backspegeln, kylaren är kaputt och det var lite skador bak oxå. Bara bärgningen går på 1800 pistoler! :(

Tack än en gång! Hoppas vi ses snart igen! :)

Mvh Fredde

Ylvisen

This bitch bites...
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
SV650
MadDawg skrev:
Får se när man är uppe och kör igen, hojen kommer kosta en del att fixa (bara halvförsäkrad)... Frontkåpan sprack, kopplingshandtaget av + ena backspegeln, kylaren är kaputt och det var lite skador bak oxå. Bara bärgningen går på 1800 pistoler! :(

Mvh Fredde

Skönt att höra att du är någerlunda ok i alla fall.... Krya på dig....!

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Easy_Mike skrev:
han sprang omkring ganska hyffsat för att ha 2 brutna ben :tummenupp

Oki doki, det var vad som stod i Sydis iaf. Kanske en annan olycka då. Jag var inte med, läste bara S-bladet.

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
MadDawg skrev:
Hehe kommer ihåg att jag sprang runt. Första jag försökte göra när jag hade klotat var att få upp hojen igen, gick inte så jäkla bra eftersom nyckelbenet var av...
Enda jag kommer ihåg efter det var en skallig kille med glasögon och svart/gult ställ, antar att det var du Easy_Mike! :)
Tack till alla som hjälpte mig på plats!! :Bugar

Så går det när man kör över sin förmåga... KLANT!

Tydligen hade TV-teamet på plats frågat sjuksköterskan i ambulansen om hon kunde fråga mig om jag godkände att de fick använda bildmaterialet till nån grej som jag inte kommer ihåg... var rätt så groggy!
Jag tackar dem också för att de inte klippte upp stället!

Gick snabbt på sjukhuset, totalt 4 timmar. De körde CT-scan på huvud, nacke, thorax och buk = inga skador. Så jag hade extrem tur att jag inte körde rakt in i träden vid sidan av vägen... Kom undan med ett avslaget nyckelben, några blåmärken och självförtroendet har fått sig en ordentlig törn!
Och päronen, syrran och flickvännen var inte alltför muntra när de kom till akuten.

Mvh Fredde

som jag sa till dig..
du lever...
hittade dom inget fel i huvet :va .....du kör ju sukisuki :D :7peta

glöm ej att staget till växelföraren är krokigt :fakta :hihi

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Easy_Mike skrev:
som jag sa till dig..
du lever...
hittade dom inget fel i huvet :va .....du kör ju sukisuki :D :7peta

glöm ej att staget till växelföraren är krokigt :fakta :hihi

Inget fel på suzuki :tungan

Skönt att du mår bra och klarade bra..
jag har oxå fått tankeställare sen min krach..
ta det bara försiktigt..

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
Skönt att du klara dej så pass ändå... kunde ju gått mkt värre...
skit i att laga frånt kåpan.. ta bara det nödvändigaste för att kunne köra med den... så vidare du inte e någon "puttsnisse" ¨
Krya på dej

Mvh coffe

malmo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
SV1000s -03
nej fan vad synd med en avåkning. Hoppas du repar dig och blir frisk snabbt. Bågen fixar du bara upp så den är körklar ;)

oGGe

------
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
...
Skönt att höra att du klara dej så pass bra... :) var rätt inlindad när du åkte iväg i ambulansen...

säg bara till om du behöver hjälp med hojen, alltid nån som kan... :tummenupp

Krya på dej nu så är du uppe snart igen! :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept