Video HP4 blir ägd av ZX10R

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Lägger upp denna här igen för er bmw lovers... som säger att den äger alla hojjar... titta noga vid 1:14 hade raksträckan varit 500 meter längre hade ni nog knappt ens sett kawan på bimmerns onboardkamera... ;) (Ja, han säger att han peta upp en för tidigt men ska man bli så jävla sen då även fast man togdrevat den som en 600?)

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Lägger upp denna här igen för er bmw lovers... som säger att den äger alla hojjar... titta noga vid 1:14 hade raksträckan varit 500 meter längre hade ni nog knappt ens sett kawan på bimmerns onboardkamera... ;) (Ja, han säger att han peta upp en för tidigt men ska man bli så jävla sen då även fast man togdrevat den som en 600?)

Fast Kawan har inte en chans mot BMW under samma förutsättningar. En Kawa med helsystem och mappad ger ca 183hk och en S1000RR 190hk.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kör du i race mode då? Tycker den stryper sig i sport läget under typ 200km/h

Du har full effekt i sport, race och slick, jag tror det är samma trottelrespons i sport och race men jag är osäker.

Sekundärspjällen öppnar inte fullt vid lägre varv på de första tre växlarna har jag för mig i alla modes men jag är osäker på om det är det du menar?

Edit; jag hade fel, det är snabbare gasrespons i race än i sport. Inte så det känns tycker jag, först i slick känns den snabbare.

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
.....extremt bra plats och göra "testet" på :) !, nu måste jag genast åka till kawasaki och byta in min sura gamla häck..... Men jag tror inte dom tar emot sånt gammalt skit ens men man kan alltid försöka.....:crash

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Känner igen den här grejen från tiden jag körde Hayabusa. Då var det alltid så jäkla superviktigt för alla zx12-förare att berätta om hur mycket snabbare deras hojar var. Vet inte varför det är så jäkla viktigt. Det är lite som alla Göteborgare som alltid ska berätta för oss Stocholmare att Götet är Sveriges framsida även fast ingen här bryr sig ;)

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Fast Kawan har inte en chans mot BMW under samma förutsättningar. En Kawa med helsystem och mappad ger ca 183hk och en S1000RR 190hk.

Jo, det är i bänken det sen tillkommer den trycksatta luftburken som man knappast kan fixa på en bänk.. då bär det av..

Kan komma och bänka min hoj hos er om ni gör det gratis så får ni se hur många hästar BMW dräparn har.. ;)

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Känner igen den här grejen från tiden jag körde Hayabusa. Då var det alltid så jäkla superviktigt för alla zx12-förare att berätta om hur mycket snabbare deras hojar var. Vet inte varför det är så jäkla viktigt. Det är lite som alla Göteborgare som alltid ska berätta för oss Stocholmare att Götet är Sveriges framsida även fast ingen här bryr sig ;)

Alltså hayabusan piskar alla zx12, men s1000rr piskar inte nya zx10r.. och att du refererar till mig som nån slags lantis, 08:an tar jag bara som en komplimang... se till att få lite ordning i förorterna nu P-G. ;) hayabusa filmerna du gjorde var ju iaf jävligt nice!. :Bugar

Men jag tvivlar att du kommer steka mig på valfri bana med din s1000rr.. :fyllisar

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Jo, det är ju ofta så med de som har liten... effekt. :)

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jo, det är i bänken det sen tillkommer den trycksatta luftburken som man knappast kan fixa på en bänk.. då bär det av..

Kan komma och bänka min hoj hos er om ni gör det gratis så får ni se hur många hästar BMW dräparn har.. ;)

Det stämmer, i bänken blir luftburken inte trycksatt. Men det blev den inte på BMWn heller ;) Samma förutsättningar...

Du är så gärna välkommen och bänka hojen :)

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Hade jag köpt en hp4 hade jag inte gjort det för dess fina egenskaper att...gå rakt fram på en motorväg... :va :rolleyes:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
En hoj är aldrig så pass bra som dess sämste förare.... så det kan fortsättas skryta i denna tråd om att BMW'n har ditten och kawan har datten. Enda sättet vi verkligen får reda på hur det verkligen ligger till är om samme förare kör samma hoj samma sträcka(vilket knappast lär hända då bimmerföraren inte kör nåt annat och kawaridern inte heller gör det.) dvs dött loåå, förutom för alla paperlovers som gärna stirrar sig bliinda på siffror. :D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM