Htc hero

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Du för över dina kontakter till ditt google-konto från telefonen, tex genom att exportera dina kontakter i ett format som du sedan läser in via ditt google-konto. På ditt konto kan du enkelt ordna med grupper och ändra eventuella kontakter. Sedan väljer du i telefonen vilka grupper som du vill att telefonen ska synkronisera mot, tex kanske du inte vill att alla som någon gång mailat till din gmail skall dyka upp i din telefonbok.

okej, jag fixade precis ett gmail konto. får synka upp mot det och testa lite, det är POP3 va?

edit: fan jag brukar vara någorlunda teknisk men den här luren är fan inget för mormor

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
okej, jag fixade precis ett gmail konto. får synka upp mot det och testa lite, det är POP3 va?

edit: fan jag brukar vara någorlunda teknisk men den här luren är fan inget för mormor
Mig veterligen kör de POP3 på deras server. Men det behöver du inte veta egentligen. Enklast för att få gmail i mobilen är att göra googles egna app "gmail" (sök på market).

Jag kommer inte ihåg hur det var i början när man köper telefonen och den vid uppstart frågar om allt möjligt, men på min HTC Hero med deras egengjorda grafiska gränssnitt fanns även deras egna mail-app, men den var inge vidare.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Mig veterligen kör de POP3 på deras server. Men det behöver du inte veta egentligen. Enklast för att få gmail i mobilen är att göra googles egna app "gmail" (sök på market).

Jag kommer inte ihåg hur det var i början när man köper telefonen och den vid uppstart frågar om allt möjligt, men på min HTC Hero med deras egengjorda grafiska gränssnitt fanns även deras egna mail-app, men den var inge vidare.

okej, i "synkningsmenys" för mail frågar den om det är POP3/IMAP eller Exhange ActiveSync.

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
tjaba

hur kopierar man sina kontakter från simkortet till telefonen? behövs väl för att kunna ha som favoriter?

och hur installerar man appar på luren?

Gå in bland kontakterna, sen klickar du på "Menu" knappen (den manuella knappen, eller vad man säger). Sen "Importera"

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
nån som har spotify i mobilen?
Hur mycket minne käkar det om man ska tanka ner låtarna och köra offline-mode?

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Det är hög tid för en ny lur nu. Jag gillar verkligen Hero, men vill ha ner den till 3k innan jag tjöper. :tungan Vad säger sporthoj.com? Kommer den hålla sig över 3k länge till eller kommer uppföljaren tvinga ner den inom snar framtid? :va

([jocke])

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
En svart
Hur fungerar GPS på Desire, måste man vara uppkopplad till internet för att kunna använda den?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Skaffade en såndär HTC legend. Det går inget bra för mig. Som vanligt med ny telefon känner jag mig kognitivt ickefungerande. När jag försöker göra nånting som kräver ett gmail-konto svarar telefonen såhär:

"Det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till servern. Det kan bero på ett tillfälligt fel eller så är telefonen inte anpassad för datatjänster. Ring kundtjänst om problemet kvarstår."

Vad är det nu? Är det möjligtivs mitt simkort som ställer till det? Det är nog lite gammalt, upptäckte att det står vodafone på det. :rolleyes:

Eller är det mig det är fel på?

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
"Det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till servern. Det kan bero på ett tillfälligt fel eller så är telefonen inte anpassad för datatjänster. Ring kundtjänst om problemet kvarstår."

Vad är det nu? Är det möjligtivs mitt simkort som ställer till det? Det är nog lite gammalt, upptäckte att det står vodafone på det. :rolleyes:

Eller är det mig det är fel på?

Du måste ställa in telefonen för datatrafik. Det brukar stå på operatörens hemsida hur man gör.

Har du ett gammalt vodafoneabonnemang så har du troligen inte nåt med surf på. Då kan det lätt bli lite dyrt om du har en modern smarttelefon som vill vara på nätet hela tiden. Teckna nåt abonnemang so är bättre lämpat för din telefon innan du börjar använda den.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du måste ställa in telefonen för datatrafik. Det brukar stå på operatörens hemsida hur man gör.

Har du ett gammalt vodafoneabonnemang så har du troligen inte nåt med surf på. Då kan det lätt bli lite dyrt om du har en modern smarttelefon som vill vara på nätet hela tiden. Teckna nåt abonnemang so är bättre lämpat för din telefon innan du börjar använda den.

Vaddå datatrafik? Det fungerar utmärkt att surfa på den?

Tack för hjälpen, men... jag har naturligtvis inte ett gammalt vodafoneabonnemang. Det är simkortet som är gammalt, inte abonnemangsformen. :näsblod

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Vaddå datatrafik? Det fungerar utmärkt att surfa på den?

Tack för hjälpen, men... jag har naturligtvis inte ett gammalt vodafoneabonnemang. Det är simkortet som är gammalt, inte abonnemangsformen. :näsblod

OK men säg det då... Man får ju lätt intrycket att du hade ett skitgammalt abonnemang utan surf och att simkortet eventuellt är för gammalt för 3G..

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OK men säg det då... Man får ju lätt intrycket att du hade ett skitgammalt abonnemang utan surf och att simkortet eventuellt är för gammalt för 3G..

Jag skrev ju att det var simkortet som var gammalt. :D

Har iaf beställt ett nytt nyss. Känns ändå som om det är det som strular. Apps fanns åtminstone inte på vodafone-tiden.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Köp minhtc hero nu. Du får den för 2000 kr inkl frakt. Den är i gott skick. Köptes i höstas. Alla originalprylar medkommer.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Nu är det nära!
Telenor får in Desire nästa vecka, Telia likaså.

Men hur mycket surf behöver man?
Med Telenor kan man surfa hur jävla mycket man vill, medans Telia har ett tak får hur mycket man kan surfa varje månad.
Vad ska jag välja? :va

Och nej, jag vet inte hur mycket jag kommer surfa på mobilen eftersom jag aldrig haft en mobil att surfa på innan :gnissla

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA