Hund

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Slänger upp en till bild på min förra hund (fick avliva henne för 2 månader sen), var en Border collie som hette Sally. :(

*edit* Glömde ju bilden :rolleyes:

Bifogat

• vovv.jpg
    vovv.jpg
    128.4 KB · Visningar: 53

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Ny badad varg vid namnet Oliver, shäffer,labbe,boardercolli, galen i min hoj

Bifogat

• bad hund.jpg
    bad hund.jpg
    30.5 KB · Visningar: 70

HTFR Daniel

Hojsugen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke II
Boxer

:yoparty Min boxertös :yoparty
DSC00083.sized.jpg

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fanns det inte nån tråd med husdjursbilder? Jag tycker Chrille skall visa sin kampsportspapegoja. Den var rätt cool!

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
haha det här verkar bli en av dom största trådarna hitills

får kanske döpa om sidan till "SPORTHUND.COM" :D :banana :lol

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Dee_cati skrev:
Jag var lite otydlig och skrev lite för lite för att det skulle framgå av texten, ledsen. Saken är den att ägaren är/var? någorlunda stor inom naziströrelsen i sverige och hunden ogillade vissa typer av människor och ägaren utnyttjade detta i flera kända fall av både polis och myndighet. Hunden var uppfostrad med "handpåläggning" och inget annat och en sådan hund är alltid oberäknelig oavsett ras. Jag ville inte skriva mer om ägaren för det kunde låta som att jag kände honom vilket jag gjorde indirekt då jag umgicks med hans son. Nåja, hunden var den läskigaste jag träffat på utan att den ens har morrat åt mig medans jag har blivit biten av andra hundar men som inte ens är i närheten så läskiga.
Men som du säger så är ouppfostrade byrackor säkerligen mer farliga i de flesta fall.

Jag förstår vad du menar. Normalt sett så brukar det inte finnas så mycket mer än ångestbett och rädsla/skygghet hos klyvskallarna.Jag har själv haft 3 st dobbar och ingen av dom imponerade speciellt med sitt starka psyke, även om en av dom faktiskt gick som min tjänstehund ett tag. Men han var mer som en Ferarri med fiatmotor. Stor och såg jävligt imponerande ut, men hade en ack så liten kapacitet egentligen. Det finns säkert många Dobbar som är betydligt mycket bättre än vad han var, men han bedömdes i alla fall som lämplig vid L-testen... Pressade man honom tillräckligt hårt så la han bara av till slut och gav upp, inge bra.
Så jag skaffade en Volvo istället, en helt urblåst Schäfer med massa drifter, lite lagom klen i nerverna för att ta allt på allvar och lite socialt missanpassad för att bara vilja bilda flock med en person - mig. Helt och hållet pålitlig, om husse verkade vilja att någon skulle bli biten så blev han/ hon det. Utmärkt!
Dock inte dummare än att han faktiskt begrep att lägga av när Husse, med stort H, sa stopp.riktigt rolig hund att jobba med. En av hans absoluta favoritfiguranter, Ryno här på forumet f.ö, hade dock lite svårt att röra sig fritt hemma hos mig om han kom förbi på fika osv.
Ska se om jag kan få upp nån bild på lille Snutte!
Nå tillbaks till ämnet.
Problemet med hundar som biter omotiverat beror oftast på två saker. Antingen är dom mentalt jätteklena och blir rädda och försvarar sig för minsta lilla, eller så är dom "vuxna" och tar saker som rangstrid. Naturligtvis finns det ju en lång radda med rent mentala defektersom resulterar i samma sak, men dom kan vi bortse från. Jag anser inte att kamphundar i allmänhet är skadade i huvudet på något sätt, utan det är aveln som har prioriterat vissa drfter som kampdrifterna exempelvis. Det är hur man förvaltar dessa som avgör hur hunden blir i förhållande till resten av världen, och i vissa fall blir det inte rätt.
/T

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
sirmagnus skrev:
till er som har haft valp ska man skratta eller gråta.....

Gråta över sitt eget dåliga engagemang som har fått till resultat att valpen har slaktat allt den har kommit åt!
/T

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
t-rex skrev:
Fanns det inte nån tråd med husdjursbilder? Jag tycker Chrille skall visa sin kampsportspapegoja. Den var rätt cool!

Tyvärr har jag inga bilder på Shotgun Fred. Vi kan kalla han Shotgun för det ser ut som han har träffats av en salva.

Han ger fett med respekct och muckaru så smällere DIREKCT! :mad: Sån e han. :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
tob skrev:
Gråta över sitt eget dåliga engagemang som har fått till resultat att valpen har slaktat allt den har kommit åt!
/T

Det var väl lite hårt. Olyckor händer ju ibland...

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Här kommer min favvo vovve :)
Som tyvärr inte fick flytta till mig :(
Men bor nu hos en familj som passar honom perfekt!

Charlie, Border Collie (en mycket långhårig sådan), 7,5 år gammal.

Bifogat

• P1010008 (Small).JPG
    P1010008 (Small).JPG
    73.2 KB · Visningar: 36
  • P1010084 (Small).JPG
    P1010084 (Small).JPG
    39.7 KB · Visningar: 33

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Det var väl lite hårt. Olyckor händer ju ibland...
HAHAHAHA ska gudarna veta!
En kollega fick byta hela inredningen på sin bil när hans vovve hade fått titta på skyddsträning, men inte fått vara med!
Och jag VET, jag är lite fördömande ibland! Jag är inte ett endaste dugg bättre själv egentligen... :3freak
/T

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
tob skrev:
HAHAHAHA ska gudarna veta!
En kollega fick byta hela inredningen på sin bil när hans vovve hade fått titta på skyddsträning, men inte fått vara med!.../T

Farsan inredde ett hel kombi med aluplåt en gång som en kontring på vår boxerhanes missnöjesyttringar. Farsan är envis och vann faktiskt fajten om den Granadan...

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Farsan inredde ett hel kombi med aluplåt en gång som en kontring på vår boxerhanes missnöjesyttringar. Farsan är envis och vann faktiskt fajten om den Granadan...
HAHAHA! Rejält initiativ, men i min värld är det att gå runt problemet!
Eller!?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...