Hund

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Hultan skrev:
Kära vän, jag tror säkert du har hunden för att den skall vakta dina barn när du går till jobbet.. :tummenupp
Alla måste inte gilla söta hundar, en del kan beundra en muskulös "kamphund". För det behöver den inte vara aggresiv eller elak.

Jämför med att alla inte gillar rosa vespor, en del tycker det är toksnyggt med en svart sporthoj.

Du vet väl knappast varför han har sin hund?

Ursäkta mitt inlägg, jag vet ingenting om hundar, hundägare eller vespor. Knappt nått om sporthojar heller. Egentligen vet jag inte så mycket alls.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
stoffer skrev:
Alla måste inte gilla söta hundar, en del kan beundra en muskulös "kamphund". För det behöver den inte vara aggresiv eller elak.

Jämför med att alla inte gillar rosa vespor, en del tycker det är toksnyggt med en svart sporthoj.

Du vet väl knappast varför han har sin hund?

Ursäkta mitt inlägg, jag vet ingenting om hundar, hundägare eller vespor. Knappt nått om sporthojar heller. Egentligen vet jag inte så mycket alls.
I sånt fall är du jävligt vettig, för att veta så lite :tummenupp

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Nyteknik skrev:
Det enda jag vet om kamphundar är att dess ägare verkar synnerligen nöjda med deras skräckinjagande utseende. Som jag skrev har jag svårt att förstå sådana bevekelsegrunder när man väljer hund; om man inte vill skrämma sin omgivning förstås.

För skapligt saklig information om kamphundar:

http://www.regeringen.se/sb/d/1504/a/12132

Kallas också trångsynthet :tummenupp

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Hultan skrev:
Kära vän, jag tror säkert du har hunden för att den skall vakta dina barn när du går till jobbet.. :tummenupp

Vänta nu, skrev jag att jag behöver barnvakt. Läs igen :7peta
Som sagt, smaken e som :arsele

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
TinaTjejen skrev:
Engelsk:)
Bara aningens för stor för rasstandarden. Ca 46 hög och 24 tung.
(hanhundar ska helst ej vara över 42 höga och 17 tunga:rodnar)

hehe ja jag såg detta, var inne på din sida , o såg att det stod staffordshire bullterrier, men tänkte att den biffen måste vara en amerikansk. Min e ganska stor för att vara tjej, hon e 42cm o vägde 18,5kg för ett år sen iaf. Hur gammal e din?

Ps lägger upp en till bild på mördaren :D

Bifogat

• vov.jpg
    vov.jpg
    130 KB · Visningar: 79

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Vi hade en skapligt utförlig tråd om kamphundar för ett tag sen, den finns nog kvar nånstans men jag hittar inte den. Det var en del inlägg från riktigt pålästa och erfarna hundkännare i den. Nån som kommer ihåg vad den hette?

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Dee_cati skrev:
Det har väl i 99% av fallen inte med hundrasen att göra anser jag, men du skrev iofs "nithalsband, killer osv" och då brukar de oftast vara uppfostrade därefter. Jag har träffat många "kamphundar" som är lika lugna som en labrador hela livet, medans våran vovve är såpass otillförlitlig att jag inte vågar släppa honom lös när det kommer folk han inte känner eller som ser annorlunda ut. Och då är ändå den rasen en av de bästa familjehundarna man kan ha, konstigt va?
Den absolut läskigaste hunden jag har träffat på var en Doberman (pincher?) som bet på befallning och som inte gillade någon annan än sin husse. Men den hussen var också en stor idiot och har väl uppfostrat hunden på det viset.

Min hund biter också på "befallning" och gillar ingen annan än mig. Är han också en stor idiot då? Om hunden biter på befallning är han väl förmodligen inte något större hot, om man så att säga inte hamnat i onåd hos ägaren.
Vad VÄRRE är, är väl alla ouppfostrade byrackor som biter utan att ägaren har nån som helst koll på vad som händer, dom som är lite oberäkneliga...
/T

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Cyberdog skrev:
Strävhårig tax är en ras iaf....?? tror jag :confused:

det stämmer bra det... finns två raser till dock.. :D

tax, drever å stövare, i vilken mängd av varge kommer ja inte ihåg dock... har för mig att pappa va tax å drever och mamma drever å stövare...

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Angående sk kamphundar.

På dessa raser har man genom avel generation efter generation minskat på deras naturliga beteénde till förmån för deras kamp och stridslystnad.

Visst hänger det till stor del till ägarna och hur hundarna formas genom uppfostran, men i grund och botten handlar det på hundens medfödda egenskaper och beteende.

Alla hundar har kamplust, fast i olika stora portioner och den yttrar sig inte heller alltid på samma sätt hundraser emellan.
När en kamphund triggas är det mycket svårare att ta ner den igen samt att den når en högre nivå och den gör det dessutom lättare än andra raser.

Visst, man kan få en Pittbull, Brasiliansk dogg eller Tosa hur snäll och trevlig som helst men man måste vara medveten om att dessa hundar är avlade under lång tid för att lyfta fram kamp-beteende. Detta passar oftast inte in i ett normalt sammhälle med familj och andra hundar i närheten.

Tänk på att kamphundar hade ALDRIG fått dessa egenskaper genom naturligt urval. Det är människans dumhet och inget annat som gjort detta.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Mitt monster :)

012.jpg

och en till bild:
http://www.uarr.se/galleri/albums/userpics/20020906_1.jpg

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Min sporthojshund! :banana

Bifogat

• 640x480-hund3.jpg
    640x480-hund3.jpg
    36.6 KB · Visningar: 79
  • 640x480-hund2.jpg
    640x480-hund2.jpg
    52.5 KB · Visningar: 66
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
xXx40 skrev:
hehe ja jag såg detta, var inne på din sida , o såg att det stod staffordshire bullterrier, men tänkte att den biffen måste vara en amerikansk. Min e ganska stor för att vara tjej, hon e 42cm o vägde 18,5kg för ett år sen iaf. Hur gammal e din?

Ps lägger upp en till bild på mördaren :D
Han fyllde 4 i somras:)
Ojsan, de va en stor dam:) Hur gammal är hon? Vart kommer hon ifrån?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Chris Ash skrev:
Vi hade en skapligt utförlig tråd om kamphundar för ett tag sen, den finns nog kvar nånstans men jag hittar inte den. Det var en del inlägg från riktigt pålästa och erfarna hundkännare i den. Nån som kommer ihåg vad den hette?
Nej, men det var en god fight mellan Bebbe och Chrille.

Undrar om inte tråden hette Husdjur.... :va

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
TinaTjejen skrev:
Han fyllde 4 i somras:)
Ojsan, de va en stor dam:) Hur gammal är hon? Vart kommer hon ifrån?

Hon e 7 år och kommer från Midnights kennel, vet inte om hon har fortfarande föder upp staffar. Hon höll på med både staffar och Bearded collie kommer jag ihåg iaf. Din då?
Tyvärr har min mamma henne nu :( , för pappa har börjat pendla mycket i jobbet. Så hon får låna min lille going som sällskap :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
xXx40 skrev:
Hon e 7 år och kommer från Midnights kennel, vet inte om hon har fortfarande föder upp staffar. Hon höll på med både staffar och Bearded collie kommer jag ihåg iaf. Din då?
Tyvärr har min mamma henne nu :( , för pappa har börjat pendla mycket i jobbet. Så hon får låna min lille going som sällskap :)
Northstaff/ Stefan Nordin

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...