Hund

PastaRacing

Socio #3123
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
Rätt båge
Hoppas jag fick in en bild på våran wheaten Isaac, 5år. Har en Akilles 1.5år, samma ras. OT: Två katter och tre ankor (svensk blå) !!!
attachment.php

Bifogat

• Isaac.jpg
    Isaac.jpg
    65.2 KB · Visningar: 288

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Här kommer mina två schäffrar Nima och Enzo. 2,5år res 1,4år.

Bifogat

• Mina och enzo.JPG
    Mina och enzo.JPG
    101.8 KB · Visningar: 58

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Tessan två år... helt tokig... full fart jämt skäller på allt å alla...

nån som kan pricka in rasen/raserna?

just det, hon e rädd för kameran oxå, så det e skitsvårt å få bra bilder på henne, hon springer å gömmer sig när man har kameran i handen.. :va

Bifogat

• P9220015.jpg
    P9220015.jpg
    48.4 KB · Visningar: 50
  • P9220018.jpg
    P9220018.jpg
    52.3 KB · Visningar: 47

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Fluxir skrev:
Tessan två år... helt tokig... full fart jämt skäller på allt å alla...

nån som kan pricka in rasen/raserna?

just det, hon e rädd för kameran oxå, så det e skitsvårt å få bra bilder på henne, hon springer å gömmer sig när man har kameran i handen.. :va
Strävhårig tax är en ras iaf....?? tror jag :confused:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nyteknik skrev:
Föreställningen att en hund kan vara "gayig" förklarar kanske motivet bakom en del hundägares val av ras. Personligen har jag mycket svårt att se glädjen i att ha en hund vars främsta och tydligaste kännetecken är att den är otäck.
Precis, just därför behövde man inte ens svara på det inlägget..
:hihi :tummenupp

Last edited:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Markus skrev:
Hur menar du med "egen ras"? Är de godkända enligt någon standard då? Utveckla gärna, är i hundköpartankar (till mina föräldrar) och vill ha "ren ras".

Nja, fick precis höra att det inte är klart ännu, men det är visst många som vill att schabrador skall bli en egen ras...vet inte hur det går till när man godkänner en ras, måste vara klurigt då alla "raser" en gång har varit blandningar...

Varför vill ni bara ha en "ren ras"? :confused:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
En kompis vovve, minns dock inte vad rasen heter nu. Otroligt söt:

Bifogat

• Bamse 027 liten.JPG
    Bamse 027 liten.JPG
    84.5 KB · Visningar: 74

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Nyteknik skrev:
Föreställningen att en hund kan vara "gayig" förklarar kanske motivet bakom en del hundägares val av ras. Personligen har jag mycket svårt att se glädjen i att ha en hund vars främsta och tydligaste kännetecken är att den är otäck.

Blir bara så j***a trött på folk som inte fattar att det e inte hunden det e fel på om den går lös på folk eller andra hundar. Det e ägarna som uppfostrar hunden eller hur, sen e det ju tyvärr ofta så att idioter som inte borde få ha hund skaffar sig just en så kallad kamphund, så ger dom den e våldsam uppfostran med kamp o misshandel, och vips så har du en hund som det har slått slint för. Skulle samma idioter skaffa sig en annan ras t.ex en pudel och uppfostra den på samma sätt så skulle det slå slint för den hunden med. Plain and simple!!
Min morsa jobbar på BlåStjärnan i Gbg (djursjukhus för er som inte vet)
Dom har väldigt sällan problem med kamphundar där, om det nu inte e nån pundare eller annat pack som e ägaren.
Småhundar står för dom flesta bitskadorna, Rottweiler står för dom flesta allvarligare skador, därför har dom det som regel att sätta munkorg på just rottisar, oavsett hur snälla dom än verkar vara. Flera av sköterskena har faktiskt pitbullar o am/eng staffar pga av att dom e såna tillgivna hundar.

Min ras (staffordshire Bullterrier) kallas i england för "nannydogs" för att dom e så bra familjehundar, förr i dom gamla gruvsamhällena satt dom barnvakt medans föräldrarna jobbade.

Men Hultan tillhör väl den typen som tror blint på medias alla vinklingar om sk "mördarhundar" :näsblod

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hultan skrev:
Satt o bläddrade lite, blev först förvånad över att tråden inte var nedsölad med "här är min hund Killer, det är ingen pitbull/kamphund utan en blablabla, och den är jättesnäll"

Men i slutet på tråden började dom droppa in...

Det är inte mycket jag bryr mig om, men dessa fula "jagär räddförvärldensåjagbehöverentuffhund-hund" är bara för mycket..

Jag har haft hund hela livet, och jag skulle bli vääääääldigt arg på den ägare som råkade ha sin "hundmednithalsband" lös och "råkade" bita ihjäl min hund..

Usch...

Det har väl i 99% av fallen inte med hundrasen att göra anser jag, men du skrev iofs "nithalsband, killer osv" och då brukar de oftast vara uppfostrade därefter. Jag har träffat många "kamphundar" som är lika lugna som en labrador hela livet, medans våran vovve är såpass otillförlitlig att jag inte vågar släppa honom lös när det kommer folk han inte känner eller som ser annorlunda ut. Och då är ändå den rasen en av de bästa familjehundarna man kan ha, konstigt va?
Den absolut läskigaste hunden jag har träffat på var en Doberman (pincher?) som bet på befallning och som inte gillade någon annan än sin husse. Men den hussen var också en stor idiot och har väl uppfostrat hunden på det viset.

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Honda cbr blade -95 (min man gasar o jag sitter bakpå)
Nu har gubben haft tid att hjälpa mej lägga upp bilden på våran Gullegris : Simbo han e 9 ½ år. Gullig va! / Nettan

Bifogat

• Bild(8).JPG
    Bild(8).JPG
    46.3 KB · Visningar: 41
  • Bild 222.jpg
    Bild 222.jpg
    16.4 KB · Visningar: 41
  • Bild 215.jpg
    Bild 215.jpg
    12.3 KB · Visningar: 40

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
xXx40 skrev:
Blir bara så j***a trött på folk som inte fattar att det e inte hunden det e fel på om den går lös på folk eller andra hundar. Det e ägarna som uppfostrar hunden eller hur, sen e det ju tyvärr ofta så att idioter som inte borde få ha hund skaffar sig just en så kallad kamphund, så ger dom den e våldsam uppfostran med kamp o misshandel, och vips så har du en hund som det har slått slint för. Skulle samma idioter skaffa sig en annan ras t.ex en pudel och uppfostra den på samma sätt så skulle det slå slint för den hunden med. Plain and simple!!
Min morsa jobbar på BlåStjärnan i Gbg (djursjukhus för er som inte vet)
Dom har väldigt sällan problem med kamphundar där, om det nu inte e nån pundare eller annat pack som e ägaren.
Småhundar står för dom flesta bitskadorna, Rottweiler står för dom flesta allvarligare skador, därför har dom det som regel att sätta munkorg på just rottisar, oavsett hur snälla dom än verkar vara. Flera av sköterskena har faktiskt pitbullar o am/eng staffar pga av att dom e såna tillgivna hundar.

Min ras (staffordshire Bullterrier) kallas i england för "nannydogs" för att dom e så bra familjehundar, förr i dom gamla gruvsamhällena satt dom barnvakt medans föräldrarna jobbade.

Men Hultan tillhör väl den typen som tror blint på medias alla vinklingar om sk "mördarhundar" :näsblod

Det enda jag vet om kamphundar är att dess ägare verkar synnerligen nöjda med deras skräckinjagande utseende. Som jag skrev har jag svårt att förstå sådana bevekelsegrunder när man väljer hund; om man inte vill skrämma sin omgivning förstås.

För skapligt saklig information om kamphundar:

http://www.regeringen.se/sb/d/1504/a/12132

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
xXx40 skrev:

Kära vän, jag tror säkert du har hunden för att den skall vakta dina barn när du går till jobbet.. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...