Hur är Kawa ZXR750 '89-'91?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Kurvmakaren skrev:

Den är otroligt lättmekad så du justerar snabbt och enkelt till exempel sitthöjden på mindre än en minut utan att behöva ta av några kåpor eller annat.

Euuhhm? Va? Hur? :confused:

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Det är mycket enkelt att justera sitthöjden och detta justeras enklast genom att använda en 22-nyckel från vänster sida, under vänster bakre kåpdel. Lossa den övre muttern något, håll hojen med en hand över sdeln och luta den så att den står på sidostödet tills att dämparen "lyfter" från den under muttern i dämparinfästningen. Justera därefter den undre muttern med fingrarna till den höjd du övnskar ha den på och lås därefter den över muttern med 22-nyckeln.
Enkelt och snabbt!

Och nu en Corben - Kurvis Teaser....

Fotograf Alex

Bifogat

• mc tur 015_543.jpg
    mc tur 015_543.jpg
    83.7 KB · Visningar: 140

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Men är det verkligen att justera sitthöjden? Det är väl mer inställning av chassit?

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Rigge skrev:
Men är det verkligen att justera sitthöjden? Det är väl mer inställning av chassit?

Det är inte svårare än så.
Du får en något brantare framgaffelvinkel vilket gör hojen lite snabbare i svängarna men det kan ju inte ses som något annat än negativt....eller hur Corben...?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jo naturligtvis, jag har gjort samma sak på mitt ex. för att få henne mer kvickstyrd, inte för att sitta högre. Jag trodde att du justerade bakramen för att få upp bara sadeln på nåt vis. Det var därför jag vart lite :confused: Men jag tror jag höjde min för mycket :skrämd

Bifogat

• 051.jpg
    051.jpg
    61.9 KB · Visningar: 130

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Rigge skrev:
Jo naturligtvis, jag har gjort samma sak på mitt ex. för att få henne mer kvickstyrd, inte för att sitta högre. Jag trodde att du justerade bakramen för att få upp bara sadeln på nåt vis. Det var därför jag vart lite :confused: Men jag tror jag höjde min för mycket :skrämd

Nja, för mkt vetefasen om du har gjort. För min del tycker jag den borde stå på max som standard, men det är ju jag då...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
ZXR 750 verkar vara en riktig R hoj... Gjord för bana och allt.. Kul! Sån skall vi ha, jag tar 3 st. :tummenupp
Nu är en sådan högst på önskelistan iaf...

Vad skall man se upp med rent mekaniskt? Är bromsarna bra?

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Bromsarna är bra när du bytt till stålomspunna slangar.
Slangarna på ZXR-hojarna börjar bli till åren och behöver bytas ut.
Det givna valet blir då givetvis stålomspunnet.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tänk bara på att dessa gamla racers ofta inte levt ett lätt liv. Många av dem har gått hårt i över tio år så det är mycket som kan vara slut på dem.

Granska noga och låt hjärnan vara med vid köpet. Det är dock inte lätt när man ser den kaxiga kawwan framför sig. Jag missade lite grejer när jag köpte min som typ att den var importerad och att bromskivorna fram var piratskivor att insugsgummina var spruckna och lagade med nån jävla tejp m.m. :eek:

Annars var jag som sagt nöjd med den, trots bytet av gummin :D

//fogerty

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Hmm.... Jag ser visst att 89-90 har fler HK än 91-92...

Hur kommer detta sig? Är den snabbare?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
BigKay skrev:
Hmm.... Jag ser visst att 89-90 har fler HK än 91-92...

Hur kommer detta sig? Är den snabbare?

Det är inte hästkrafterna som avgör hur fort du kör, det är du som sitter på. Varför är alla så hästkraftfixerade?

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
men den går inte att strypa till 25Kw då? jag funderar på en och har inte råd att itne köra lagligt. går dom inte bra om den pluggas?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hehe snyggt lyft av tråden, bara ett år gammal typ :yoparty

Tror inte det är en bra idè att strypa en såpass extrem cykel, den kommer nog inte gå nåt vidare. Det är en cykel med ett chassi som gillar fart å fläkt, även motorn vill varvas.

Gick med
18 May 2004
Hoj
Ingen...
Visst hade han det, men den fick sätta livet till...jag garvade som fan när han wheelade loss ljuddämparen på Sjöborakan! :tummenupp Vilket ljud det blev utan dämpare!!!! :yoparty :Bugar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024