Jag vet att tråden e ruskigt gammal... Men ska ändå svara i fall någon undrar samma sak nu.Kay skrev:Sneglat lite på en sådan... Finns i tyskland i fungerande fräsht skick för 20 000.- . Är dom roliga? Bra förstahoj?
ec2bme skrev:Jag vet att tråden e ruskigt gammal... Men ska ändå svara i fall någon undrar samma sak nu.
Ja, de e en bra första hoj, men -92:an är bättre. Just -92 kom det många uppdateringar. Den e den coolaste versionen av zxr 750, eftersom den har det "nya" utseendet (som va fram till dom gick över till zx 7r) fast ändå damsugs-slangarna kvar. Har för mig att de är sista årsmodellen med just sånna. -92 fick den dessutom 120 hk istället för dom tidigare 112.
De finns en version som heter zxr 750 r. Köp inte den. Den är väldigt unik och har en massa specialkomponenter, bl.a. flatside-förgasare, vilka är en djungel att jusera för en vanlig dödlig.
Håll till godo.
Vilken då?Rigge skrev:Den kom 91 och har 100hk.
ec2bme skrev:Vilken då?
ZXR 750 kom första gången -89, och hade då 100hk. Det nya utsendet kom -91, med 112hk. 92 hade den samma utseende som -91, fast nu med 120hk. 93-94 såg den likadan ut som 91-92 botsett från slangarna.
Antingen har du fel, eller också har tidningen Bike fel. Jag vet inte...Rigge skrev:89-90 107 hk, 91-92 100hk, är lite mer än slangarna som skiljer i útseénde efter det och jag är osäker på hur många hk, men runt 120.
ec2bme skrev:Vilken då?
ZXR 750 kom första gången -89, och hade då 100hk. Det nya utsendet kom -91, med 112hk. 92 hade den samma utseende som -91, fast nu med 120hk. 93-94 såg den likadan ut som 91-92 botsett från slangarna.
ec2bme skrev:Antingen har du fel, eller också har tidningen Bike fel. Jag vet inte...
Hopp. Synd för dom. Jag skiter nämligen i vilket. Förmedlade bara den infomationen som jag hade.Dez skrev:Tidningen Bike är det isf som har fel.
EDIT: http://homepage.ntlworld.com/webzxr/zxr750r/History/History.html
Rigge skrev:89-90 107 hk, 91-92 100hk, är lite mer än slangarna som skiljer i útseénde efter det och jag är osäker på hur många hk, men runt 120.
ZXRMANNEN skrev:Jag hade tidigare en ZXR-750 89a som jag sålde till en polare i slutet på sommaren. Den hade rullat 8100Mil. Under den tid jag hade hojen så fanns det såklart ett par saker som strulade, då bla tändningen. För övrigt så var bromsarna hmm ja inte speciellt bra, kanske var för att jag provade polarens R1 . Ska du köpa en så är mitt förslag att du provkör den hårt som bara F ... Se också till att ha med dig verktyg så att du kan lyfta på tank osv för att kolla kablar o likn .
Har igenteligen bara gott o säga om denna tunga lilla leksak.
Lycka till!
Kryptonit skrev:Årsmodell 89 har som sagt 107 hästar original, men 1990 blev det lite småförändringar bl.a. högre effekt. Kommer inte ihåg exakt hur många kusar som en 90:a har.
Mavve skrev:Det är precis att en dubbelR har strax över 100kusar. De övriga gamla häckarna har aldrig över 100. Sådeså
108 angivet...om man inte portar & planar toppenKryptonit skrev:Kommer inte ihåg exakt hur många kusar som en 90:a har.
Kurvmakaren skrev:Måste tillägga att detta gäller bakhjulshästar. Motoreffekten ligger i närheten av vad tillverkaren anger.
Mavve skrev:Man förlorar aldrig 10HK på vägen till hjulet.
Kryptonit skrev:Årsmodell 89 har som sagt 107 hästar original, men 1990 blev det lite småförändringar bl.a. högre effekt. Kommer inte ihåg exakt hur många kusar som en 90:a har.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |