Hur åker du helst hoj?

Hur kör hellst du hoj?

• Antal röstningar
    0

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Som sagt vad hur tillbringar du helst tiden på hojen?

Själv tillbringar jag helst tiden på hojen åkandes på små kurviga vägar med ett gäng polare mestadels på helgerna och det brukar bli lite längre svängar då, 35-50 mil

Poll kommer!!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kör gärna långrundor på 20-30 mil, bandagar samt långa semesterresor på gathojen, med racehojarna blir det mest långlopp, bandagar & träningar.
Minimoto på söndagarna är ett bra sätt att bota hojabstinensen.

P-E

Guest
Har tyvärr ingen hoj, men har ett STORT intresse för hojar så jag hänger här ändå och snyltar på lärdom och information tills jag har en egen hoj. :)

Men hade jag hoj skulle jag nog valt två saker från pollen, krokiga vägar med polare eller själv lite när man känner för det. Sen ner och posa i stan. Bara åka för att få frihets känslan.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Kör även bana för att det är kul att göra det borde vara med också :)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jaha, 3 kryss för min del.
de är fördelade på:
Bankörningar - Såååå roligt! Finns inget bättre än att fläska ur hojen ordentligt!
Åka till en raksträcka och leka - japp, så ofta som möjligt, om jag inte åker och leker där jag just befinner mig förstås :tungan
Kurviga småvägar med polarna - Jodå, det blir det en hel del också, även om jag dragit in en del på det sen min rygg gick sönder i somras... :brinnerup

På detta sätt brukar det bli någonstans runt 1500 mil per år :banana
Antal mil för enbart transport brukar jag kunna räkna på en hand. Det finns inget tråkigare än att transportera sig med hoj... Då blir det bil!

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Imaginär R1
Finns inte mycket som går upp mot en smal och krokig 70-väg, en sommareftermiddag. Hjärnan är på helspänn för att räkna ut hur fort man kan gå in i nästa böj, samtidigt som sommarens dofter komprimeras i hjälmens ventil. Känslan av att ge sig ut på okända vägar och inte ha en aning om vad som väntar bakom nästa hörn gör livet mer värt att leva!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Kombination utav alternativ "Kör mestadels inne i stan på kvällar och nätter och leker", tillsammans med sticka iväg till någon raksträcka för att stunta/leka med hojen. Tappert försöka iaf. :)
Blir faktiskt en del poserkörning och fikarundor också, men vafan, det är väl inget att skämmas för? :fakta

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kör/åker hoj överallt, i alla väder, anytime. Är inte så kräsen, bara jag får köra...

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
hållundan skrev:
Kör/åker hoj överallt, i alla väder, anytime. Är inte så kräsen, bara jag får köra...

:fakta

Sen är det jäkligt skönt att köra rena transporter på hojen med, då blir det automatiskt att man leker lite påvvägen. :)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
kör överallt bara det e väder.

till & från jobbet.
till stan för att uträtta ärenden.
till polarna.
tisdagstur med R.O.H gänget
långkörning på helgerna
lite stuntning (eller försök iaf) på utvald raka
bankörning kommer nog denna sommaren

e så så mycket smidigare & snabbare att ta sig fram i stan med hoj än med bilen.

gud va jag saknar sommaren :(

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jag bara kör...

Wonderwizards inlägg stämmer in ganska bra på mig med bortsett ifrån tisdagsturerna dårå.

BENSON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.....
sakta köra genom fin natur och se på allt som sker :rolleyes:

Bifogat

• Benny wheelie 1.JPG
    Benny wheelie 1.JPG
    82.9 KB · Visningar: 117

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
ja, vatusan ska man svara i den pollen?

på tidiga våren klumpar man på sig alldeles för mycket kläder och åker till jobb/plugg bara för att man kan.

på sommaren glider man omkring harmoniskt på småvägar, och nån gång ibland åker man iväg på långturer. Och så kan man ju inte låta bli att visa upp sin Gammelbåge(tm) utanför fiken ibland.

på sen höst o början av vinter...tja då kör man ungeför som på tidiga våren.

och sen nån gång ibland gasar man så in i helvete.
:rolleyes:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Köra på små 70vägar själv och koncentrera sej som fan, stanna efter ett par mil för att inse att man skakar av adrenalin. Eller göra samma sak med ett par polare och stanna efter 7-8 mil och ta en lunch/fika och köra hem sen igen, på underbara småvägar. Avsluta med lekande och försök till stunt på nån raka.

På vardagskvällarna hinner man inte köra så långt för det blir mörkt och då blir det ofta en kort sväng för att sen åka upp till nån raka eller ta ett par varv i stan och leka, fika, umgås...

Banåkningar ska man väl försöka hinna med ett gäng i sommar med...

Det är KÖRA hoj som är kul, på alla sätt. Sen är det kul nån gång då och då och glida runt inne i stan & kolla på folk...

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Bana, krokiga vägar, busa på rakor, glida i stan, transporter, gäran långa, 50 mil+ med hårdrock eller techno i lurarna, då är livet gött.

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Det är skillnad på åka och köra.
Själv kör jag.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Emmi skrev:
Köra på små 70vägar själv och koncentrera sej som fan, stanna efter ett par mil för att inse att man skakar av adrenalin. Eller göra samma sak med ett par polare och stanna efter 7-8 mil och ta en lunch/fika och köra hem sen igen, på underbara småvägar. Avsluta med lekande och försök till stunt på nån raka.

På vardagskvällarna hinner man inte köra så långt för det blir mörkt och då blir det ofta en kort sväng för att sen åka upp till nån raka eller ta ett par varv i stan och leka, fika, umgås...

Banåkningar ska man väl försöka hinna med ett gäng i sommar med...

Det är KÖRA hoj som är kul, på alla sätt. Sen är det kul nån gång då och då och glida runt inne i stan & kolla på folk...

Ska du sälja ktmen? Köpa nått annat eller?

Sniper

Guest
wonderwizard skrev:
kör överallt bara det e väder.

till & från jobbet.
till stan för att uträtta ärenden.
till polarna.
tisdagstur med R.O.H gänget
långkörning på helgerna
lite stuntning (eller försök iaf) på utvald raka
bankörning kommer nog denna sommaren

e så så mycket smidigare & snabbare att ta sig fram i stan med hoj än med bilen.

gud va jag saknar sommaren :(
Var och vilken tid brukar ni träffas för tisdagstur??
Eller man måste vara medlem??

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife