Hur öppna grillkolspåsen......

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
.... utan att slita upp den? :mad:

Den är ihopsydd på nåt sätt, och jag har sett en snubbe som hade koll på det där. Han drog i nån av snörstumparna så bara öppnade sig påsen.

Jag har provat allt, men någonting säger mig att jag har missat något....
Var drar man !? :confused:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag drar i snöret så att några hål går upp sedan tar jag tag i den övre flärpen och river upp resten... inget slita här inte.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Man måste hålla i kanten där snöret börjar öppna påsen.

Annars blir det badabing badaboom.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ni fattar inte.. Man kan liksom dra i nåt av snörena så att själva sömmen repar upp sig.

Kan ingen lägga upp en lättförståelig manual? Gärna video där alla detaljer beskrivs. Tror den skulle bli grymt poppis på tuben.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Du har alltså inte redan läst manualen på trehundra sidor?! Då är man ju(h) chanslös.

:hihi

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Misslyckas alltid när jag ska öppna den där jävla påsen:huvet
Någon måste ligga inne med ett bra trix??

Ponrus_J

Din räddare i nöden
Gick med
12 May 2006
Hoj
Honda
tiger skrev:
Gå upp i gryningen...strax innan du vaknat, och smyg dig på den. Titta den inte i ögonen (tänk på vindriktningen)....... När du befinner dig inom armlängds avstånd ropar du "hej knekt" samtidigt som du slår ner den från vasken med ett lämpligt föremål. (kan rekomendera en knippe våt persilja). Nu är den sårbar och du kan med lite ansträngning tjata upp den!
:tummenupp

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Du trodde väl inte på fullt allvar att det inte redan fanns en tråd på Sporthoj om ett så pass tungt ämne som om hur man öppnar grillkolspåsar?

Läs och begrunda. Länk

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Misslyckas alltid när jag ska öppna den där jävla påsen:huvet
Någon måste ligga inne med ett bra trix??

Det finns 3-4 olika trådar man kan prova att dra i, men man har bara EN chans. När man dragit i en av trådarna (=alltid fel i mitt fall) så trasslar hela skiten ihop sig och jag blir tvungen att slita upp papphelvetet som vanligt.

Det är ett stort nederlag för en intelligent människa så jag har bestämt mig för att söka hjälp, vilket jag gör iom denna tråd.

Ni tror inte man skulle kunna dra ner till Statoil och provöppna några av deras påsar tills man fått fason på tekniken?

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Utan att bli allt för tekniskt invecklad så tror jag man löser problemet med ett vasst skärredskap, till exempel en kniv.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
En sax eller kniv och snitta upp den jäveln bara, det är det enda raka:tummenupp
Snörena blir man bara förbannad på.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Du trodde väl inte på fullt allvar att det inte redan fanns en tråd på Sporthoj om ett så pass tungt ämne som om hur man öppnar grillkolspåsar?

Läs och begrunda. Länk

WTF!? Där ser man. Den tråden hade varit krimm om bilderna legat kvar. Ingen som har dom nånstans?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du har fel Starstriker, man ska SLITA upp den med hjälp av tråden. Om du bara lyckas repa upp tråden så är påsen fortfarande stängd, men nu utan tråd och med lite hål där den har suttit.
Så via tråden 2 varv runt pekfingret och sen rycker du bara upp hela överdelen.

Så är det :mattias

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
En vass mattkniv å ett rejält snitt i hugget så ere oppnat... går säkert me andra vassa föremål typ samurajsvärd. De ska ja testa då mitt hemmabygge i HArdrox 400 e klart :D

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Haha alltså det där snöret är ju ett av de mest klassiska practical jokes som finns. Anledningen till att dom syr igen påsen är bara för att folk ska tro att man ska göra någonting och stå där helt förbannade och till slut bara slita upp den. Jag har forskat mycket i ämnet och efter många test, datorsimuleringar och djurförsök har jag insett att det verkligen är helt omöjligt.

Tycker någon ska ringa mythbusters så det blir officiellt. De lär ju spränga påsen med en atombomb och det enda som fortfarande är intakt är det där jävla snöret.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC